Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-06@12:36:06 GMT

هند14ماهواره به فضا فرستاد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۱۰۰۸

سازمان پژوهش‌های فضایی هند، ساعاتی پیش موفق به پرتاب ۱۴ ماهواره به فضا شد. ناطقان: به نقل از اسپیس، یک موشک متعلق به "سازمان پژوهش‌های فضایی هند"(ISRO) که "وسیله پرتاب ماهواره قطبی" نام دارد، امروز صبح ساعت ۷:۲۸ صبح (۹:۲۸ صبح به وقت محلی هند) ۱۴ ماهواره را به مدار زمین فرستاد.

البته از این تعداد، ۱۳ ماهواره متعلق به آمریکا است که ۱۲ فروند از آنها برای یک شرکت تصویربرداری از زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



"وسیلهٔ پرتاب ماهوارهٔ قطبی"(PSLV) سازمان پژوهش‌های فضایی هند از مرکز فضایی "ساتیش داوان"(Satish Dhawan) در  هند، ماهواره‌ها را به فضا فرستاد.

 حدود ۱۸ دقیقه پس از لحظه پرتاب، ماهوراه رصدی "Cartosat-۳" طبق برنامه‌ها در مرحله مورد نظر قرار گرفت. این ماهواره‌ تنها ماهواره هندی بود که به فضا رفت. باقی آنها که ۱۳ ماهواره آمریکایی بودند، همه "تاسواره" بودند.

تاسواره‌ها ماهواره‌هایی هستند متشکل از واحدهای ساختاری مکعبی که حدود هزار و ۳۰۰ گرم وزن برای آنها تعریف شده است.

پس از پرتاب ماهواره هندی، این ماهواره‌های آمریکایی هم با موفقیت به فضا رفتند.

ایسرو در یک بیانیه رسمی نوشت: ماهواره "Cartosat-۳" هندی‌ها هزار و ۶۲۵ کیلوگرم وزن دارد و یک ماهوراه پیشرفته رصد زمین است که توانایی تصویربرداری آن بسیار بالاست و قادر به ثبت تصاویری بسیار با کیفیت است.

این فضاپیما برای مطالعه زمین از مدار پایین تا پنج سال آتی طراحی شده و در این مدت اطلاعاتی جمع‌آوری خواهد کرد که به برنامه‌ریزی‌های شهری و توسعه منابع و زیرساخت‌ها کمک می‌کند. البته مسئولیت‌های دیگری هم برای این ماهواره تعریف شده است. منبع: ایسنا برچسب ها: هند ، فضا ، ماهواره

منبع: ناطقان

کلیدواژه: هند فضا ماهواره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین، فوران خورشیدی یک رویداد قوی و شدید است که از بازآرایی خطوط میدان مغناطیسی خورشید نشأت می‌گیرد و باعث آزاد شدن مقادیر زیادی انرژی در قالب تشعشعات و ذرات باردار می‌شود. این پدیده می‌تواند تأثیرات قابل‌توجهی بر زمین و فناوری‌های مرتبط با آن داشته باشد.

به‌عنوان مثال این فوران‌های می‌توانند، ماهواره‌ها را دچار آسیب‌دیدگی کرده یا نابود کنند و حتی باعث ایجاد اختلال در شبکه‌های ارتباطی زمینی شوند. البته فوران‌های خورشیدی شفق قطبی را نیز شکل می‌دهند که پدیده‌ای جذاب و تماشایی در نزدیکی قطب شمال است.

در ویدئوی زیر، فوران‌های خورشیدی را مشاهده فرمایید.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی هوای ۳۰ روز آینده با هوش مصنوعی! کد خبر 849531 برچسب‌ها خورشید کره زمین نجوم - سیاره - ستاره اینترنت ماهواره فضا

دیگر خبرها

  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضایی منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • زارع‌پور: دنبال تبدیل شدن به قطب فضای منطقه هستیم / ایران توانایی ساخت ماهواره‌های کوچک زیر ۱۰۰ کیلوگرم را دارد+ فیلم
  • تصاویری خیره‌کننده از فوران‌های خورشیدی
  • (ویدئو) چین برای اولین بار کاوشگری به نیمه تاریک ماه فرستاد
  • «بویینگ» و «ناسا» فضاپیمایی جدید پرتاب خواهند کرد
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • پاکسازی زباله‌های فضایی با کمک فناوری ژاپنی
  • اولین ارتباط بلوتوثی فضایی برقرار شد
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت