Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه یکی از برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان تربیت نیروهای مسلط بر حوزه رسانه و فضای مجازی است، گفت: عملکرد فضای مجازی بسیج جامعه زنان نشان می‌دهد که زنان بسیجی کاملاً به اهمیت این جبهه و کارزار جدید واقفند و می‌دانند که امروز جبهه جنگ نرم عناصر دشمن در بسته فضای مجازی تعریف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا،‌ سمیرا خطیب‌زاده با بیان اینکه پس از فتنه ۸۸ و ضرورت بصیرت‌افزایی مردم به ویژه بسیجیان، "قرارگاه بصیرت" در سازمان بسیج مستضعفین تشکیل شد، گفت: اما به مرور که از حالت قرارگاه خارج شد "سازمان فضای مجازی" متشکل از معاونت‌های مختلف و به صورت تخصصی و هدفمند شکل گرفت.

وی افزود: عملکرد فضای مجازی بسیج جامعه زنان نشان می‌دهد که زنان بسیجی کاملاً به اهمیت این جبهه و کارزار جدید واقفند و می‌دانند که امروز جبهه جنگ نرم عناصر دشمن در بسته فضای مجازی تعریف شده است.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور گفت: ما سایتی خبری را در سال ۱۳۸۲ با خبرنگاران بسیجی و تولیدات بسیار خوب راه اندازی کردیم و در حوزه‌های مختلف مانند عفاف و حجاب، زنان ورزشکار، مسائل پزشکی و بهداشتی و غیره محتوا و خبر تولید می‌کنیم.

این مقام مسئول یادآور شد: حدود ۱۱۲ هزار پیامک در فصل تابستان به عنوان گزیده‌ای از مطالب تولیدی به مخاطبان ارسال کردیم. علاوه براین، کانال‌هایی را نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی ایجاد کردیم که روزانه در آن‌ها مطالبی بارگذاری می‌شوند.

خطیب‌زاده عنوان کرد: ایجاد گردان‌های سایبری بسیج از جمله اقدامات بسیج به شمار می‌رود که حتی دشمنان نیز به موفقیت و اقتدار آن اذعان کرده‌اند.

وی با اشاره به سانسور رسانه‌ای راهپیمایی اربعین حسینی در سال‌های قبل توسط رسانه‌های بین‌المللی گفت: جریان‌های رسانه‌ای دنیا هیچ تمایلی برای انعکاس این راهپیمایی عظیم ندارند و آن را سانسور می‌کنند اما امسال قرار شد این حصر رسانه‌ای شکسته شود. از این رو کلیه گردان‌های سایبری بسیج از دهه اول محرم با هشتگ "حب الحسین یجمعنا" آغاز به کار کردند و ندای این پیام‌ها به گوش بسیاری از جهانیان اعم از مسلمان و غیرمسلمان رسید.

مدیر فضای مجازی سازمان بسیج جامعه زنان کشور همچنین از تولید کلیپ و نماهنگ و موشن گرافی‌ها در بسیج سخن گفت و افزود: بسیج جامعه زنان امسال در هفته عفاف و حجاب دو موشن گرافی و کلیپ مستندگونه نوروبیولوژیک حجاب را تولید کرد. بازدید از این آثار به اندازه‌ای بود که BBC فارسی و انگلیسی نیز به آن واکنش نشان دادند.

خطیب‌زاده در خصوص برنامه‌های بسیج جامعه زنان برای آینده نیز خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های محوری بسیج جامعه زنان تربیت نیروهای مسلط بر حوزه رسانه و فضای مجازی است. علاوه بر این قرار است گردان‌های سایبری را در بخش زنان به شکل تخصصی فعال کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بسیج جامعه زنان فضای مجازی بسيج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود

صالح اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اثرگذاری فضای مجازی در شرایط امروز کشور اظهار کرد: امروز در کشور دو کلان مسئله ناظر به فضای مجازی داریم که باید بر روی آن کار کنیم.

وی افزود: کلان مسئله اول همبستگی اجتماعی و کیان ایران است بعضاً در فضای مجازی شاهد اخبار و مطالب نادرست هستیم که بحث همبستگی اجتماعی و سرمایه اجتماعی را تحت تأثیر قرار داده و می‌تواند باعث مشکلاتی در کشور شود.

وی با بیان اینکه کلان مسئله دوم خانواده ایرانی است، تصریح کرد: خانواده ایرانی به مثابه یک کل منسجم است که یکی از محورهای اصلی آن تربیت است اما به نظر می‌رسد این نهاد اجتماعی در نسبت با فضای مجازی دچار اعوجاج شده است.

اصغری اضافه کرد: فضای مجازی یکی از فرصت‌های خانواده‌ها محسوب می‌شود که متأسفانه شاهد آن هستیم بعضاً مخاطرات آن در خانواده پررنگ شده است.

وی با بیان اینکه باید فعالیت‌های ترویجی را در قالب کمپین‌های مردمی جلو ببریم، اضافه کرد: ما در سازمان مرکز سواد مجازی سازمان سراج تلاش می‌کنیم گروه‌ها و مجموعه‌های مردمی را که دغدغه بهبود شرایط اجتماعی-خانوادگی را در مدل خرد را دارند همراهی کنیم و نیازهای آنان را برطرف کنیم.

مسؤول مرکز سواد سازمان فضای مجازی سراج تصریح کرد: جنس فعالیت‌های اجتماعی ارگانیک و مردم برای مردم را باید تقویت کنیم.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: حاکمیت و دولت عزم خوبی برای حل مسائل حوزه رسانه و فضای مجازی دارند اما الگوی مردم برای مردم یک الگوی مکمل محسوب می‌شود.

وی گفت: نباید و نمی‌توانیم به عنوان یک جامعه پویا منتظر باشیم تا همه اقدامات از سوی ساختارهای دولتی انجام شود بلکه باید توان خود در سطح خرد تقویت کرده و با احساس مسؤولیت اجتماعی نسبت به مسائلی همچون خبر جعلی دغدغه داشته باشیم.

اصغری تاکید کرد: در جامعه باید الگوهای موفق کوچک را توسعه و رسانه‌ای نمائیم.

وی در پایان با بیان اینکه فضای مجازی ما باید انسجام اجتماعی را افزایش دهد نه اینکه این فضا باعث دو قطبی شدن جامعه و اختلاف در جامعه شود، ادامه داد: ایجاد کمپین ملی مواجهه با خبر جعلی یکی از فعالیت‌هایی است که امسال به آن می‌پردازیم.

کد خبر 6088323

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • روز جهانی سلامتی زنان + تاریخچه و پوستر World Women’s Wellness Day
  • دوره جامع کنشگر _ کارشناس جمعیت در گیلان برگزار شد
  • کدام برخورد گشت ارشاد با زنان تذکر رهبری را در پی داشت؟
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • دوره توانمندسازی کنشگران فضای مجازی در قزوین برگزار شد 
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود
  • از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!
  • ۲ شاخصه مهم «هیئت» از نگاه رهبر انقلاب/ جمعیت ملاک سنجش نیست