Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: شطرنجبازان هم مثل سایر مردم به اعتقاداتی که دارند احترام می‌گذارند.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از فارس، نشست خبری مهرداد پهلوان زاده امروز برگزار شد و وی در مورد هجدهمین دوره رقابت‌های شطرنج قهرمانی کشور اظهار داشت: مسابقات قهرمانی کشور را سال‌ها به صورت لیگ برگزار کردیم و سپس به صورت چند مرحله ای در چند استان برگزار کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: چون بازیکنان خوب در لیگ های مختلف مشغول هستند و زمان زیادی برای حضور در مسابقات متعدد داخلی ندارند. در گذشته شطرنج بازان در ٣-۴ مسابقه حضور پیدا می کردند اما امسال قهرمانی مانند پرهام مقصودلو در بیش از ٢٠ مسابقه حضور پیدا کرده است.

 

رئیس فدراسیون شطرنج خاطرنشان کرد: امسال تیم های خوبی وارد لیگ شده اند. در گذشته فقط دانشگاه آزاد با قدرت می آمد اما امسال سایپا، پرسپولیس و چند تیم مطرح دیگری آمده اند. در نوجوانان نفرات خوبی داریم که در جریان لیگ موفق شدند سایپا را متوقف کنند. روز گذشته هم پرسپولیس نتیجه را به سایپا واگذار کرد. خوشحالم که مسابقات سروسامان خوبی دارد و انشالله در ماه های آینده جام حذفی و مسابقات برق آسا برای برگزار خواهیم کرد.

 

وی گفت: بازیکنان خوب در لیگ جذب شده اند؛ در گذشته به علت تعدد مسابقات نمی توانستند حضور پیدا کنند، اما امسال شرایط تغییر کرده است.

 

پهلوان زاده در خصوص انتخابات فدراسیون شطرنج گفت: کسی از فردای خود خبر ندارد. ما سه ماه زمان داریم. من از جامعه شطرنج هستم و اگر بدانم کسی بهتر از من می تواند شطرنج را مدیریت کند، قطعا کمکش خواهم کرد تا رئیس شود.

 

وی در مورد اصرار داورزنی بر استعفای وی پس از مسابقات قهرمانی بانوان جهان، تصریح کرد: من چنین چیزی نشنیدم. مسابقات بانوان جهان در ایران برگزار شد و این برای اولین بار بود. بار سنگینی داشت و چند بدشانسی آوردیم. حامیان مالی شرایط را به خوبی فراهم نکردند و نماینده‌های ایران در دورهای ابتدایی حذف شدند. مسابقات بین‌المللی زیادی داریم و بسیار باتجربه شده ایم. ۶ سال پیش در یک سال ٨٠ مسابقه داشتیم اما امسال فقط در تابستان بیش از ١٠٠ مسابقه داشتیم. اگر قرار باشد ریسک نکنیم قطعا به جایی هم نمی رسیم. تا جایی که ارگان‌ها اجازه دهند ما هم مسابقات را برگزار می کنیم. آن مسابقات هم با تایید وزارت انجام شد. وقتی پروسه ای شکست می خورد همه شانه خالی می کنند اما من برای مطرح کردن نام ایران این میزبانی را گرفتم.

 

وی ادامه داد: شبکه های معاند هجمه بسیاری ایجاد کردند. موضوع حجاب بانوان بسیار در رسانه های مختلف مطرح شد، اما در نهایت در این مورد سربلند شدیم.

 

پهلوان زاده در مورد اتفاقاتی که در شطرنج رخ داده و عدم رویارویی نماینده های ایران با نماینده های رژیم صهیونیستی، عنوان کرد: ورزش ایران تحت فشار است. شطرنج بازان هم مثل سایر مردم به اعتقاداتی که دارند احترام می‌گذارند. رایزنی های انجام شده تا محرومیتی گریبانگیر ایران نشود.

 

رئیس فدراسیون شطرنج  در مورد رقم قراردادهای شطرنج بازان با حضور تیم های مطرح در لیگ برتر، اظهار داشت: عرضه و تقاضا ارتباط مستقیمی با هم دارند. فکر می کنم مبلغ قراردادها به قدری هست که شطرنج بازان بتوانند گذران زندگی کنند. باید بدانیم کل رقم قرارداد شطرنج بازان پرسپولیس به اندازه یک بازیکن ذخیره تیم فوتبال این باشگاه هم نیست. رقم قراردادها معقول بوده و بالای ١٠٠ میلیون تومان هم داریم. شطرنج در رشته های انفرادی جز رشته های پولساز است. شطرنجبازی داریم که سالانه یک میلیارد هم درآمد دارد و این حاصل جذب اسپانسر، جوایز مسابقات و قرارداد باشگاهی است.

 

پهلوان زاده در خصوص گرفتن اقامت فیروزجا در یک کشور اروپایی، تصریح کرد: وی اقامت گرفته و مشکلی وجود ندارد. اقامت به معنی ویزای بلندمدت است. او با پرچم ایران بازی می کند و هیچ مشکلی وجود ندارد. او در لیگ فرانسه بازی می‌کند و به همین دلیل اقامت گرفته است.

 

وی در مورد شرایط خادم الشریعه و عدم حضورش در لیگ ایران اظهار داشت: خادم الشریعه قرار بود در لیگ ایران بازی کند، اما برای حضور در لیگ ایسلند قول هایی داده بود و نتوانست برنامه هایش را تغییر دهد. فکر می کنم خادم برای جام حذفی و سایر مسابقات داخلی بتواند به ایران بیاید و بازی کند.

 

رئیس فدراسیون شطرنج گفت: در دو سال آینده به جمع ١٠ تیم برتر دنیا خواهیم رسید؛ البته این بستگی که شرایطی دارد که فراهم خواهیم کرد. در ماه جاری احتمالا چند پله صعود خواهیم داشت و اگر به درستی کار کنیم، به رتبه زیر ١٠ هم خواهیم رسید.  امیدوارم در سال ٢٠٢٠ بتوانیم به اهداف خود برسیم. شرایط به نحوی شده است که اکثر تیم ها روی ما حساب می کنند و ایران را جدیدترین رقیب خود می دانند.

 

شطرنج

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: شطرنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی گفت: ویژه برنامه «ایرانی پهلوان» با حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در میدان تاریخی امام (ره) برگزار شد.

محسن رویگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه برنامه ایرانی پهلوان به‌مناسبت گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میدان تاریخی امام (ره) و با حضور بیش از ۱۲۰۰ ورزشکار برگزار و با استقبال بسیار خوبی از سوی شهروندان اصفهان روبه‌رو شد.

وی افزود: در ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان تلاش بر این بود تا وجه پهلوانی ورزشکاران اصفهان در یک مکان تاریخی و پر مخاطب به نمایش گذاشته شود که این تلاش‌های بی‌وقفه با تلاش همکارانم در هیئت‌های ورزشی مثمر ثمر واقع شد.

رئیس اداره ورزش همگانی و محلات شهرداری و رئیس دبیرخانه اصفهان پایتخت فرهنگ پهلوانی با اشاره به هدف برگزاری ویژه‌برنامه پهلوان ایرانی گفت: با توجه به هم‌زمانی گرامیداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای و هفته فرهنگی اصفهان، سعی بر این شد تا رشته‌های ورزشی‌ای که ریشه تاریخی و فرهنگی اصفهان را در بطن خود جا داده‌اند، در منظر عموم به نمایش گذاشته شوند تا شهروندان به‌ویژه نوجوانان و جوانان این شهر، به تاریخچه عظیم ورزشی شهر اصفهان پی ببرند و بتوان نهال شجاعت، انسانیت و میهن‌پرستی که اصلی‌ترین خصلت پهلوان است را در قلب آن‌ها نهادینه کرد.

رویگری با اشاره به دستاورد ویژه‌برنامه ایرانی پهلوان و ایجاد فضایی شاد در میدان تاریخی (ره) بیان کرد: در زمان برگزاری این ویژه‌برنامه، شور و حال بسیار شادی فضای میدان تاریخی امام (ره) را پر کرده بود، همچنین حضور پیشکسوتان و قهرمانان رشته‌های ورزشی نیز موجب ایجاد انگیزه رشادت و پهلوانی در نوجوانان شد.

وی با اشاره به تنوع رویدادها و برنامه‌های ورزشی در نکوداشت هفته فرهنگی اصفهان و روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای تصریح کرد: ویژه‌برنامه پیران گود، مسابقات مینی‌گلف و رویداد پیاده‌روی سحرخیزان اصفهان از جمله سایر برنامه‌های معاونت فرهنگی، ورزشی شهرداری است که شهروندان اصفهانی برای دستیابی به زمان و مکان دقیق این برنامه‌ها و رویدادهای دیگر، می‌توانند با عضویت در کانال اطلاع‌رسانی در پیام‌رسان ایتا به نشانی http://shahrvt@ از اخبار مطلع شوند.

کد خبر 748810

دیگر خبرها

  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • نایب قهرمانی تیم پسران ایران در شطرنج شهر‌های آسیا
  • دومی و ششمی تیم‌های ملی امید مردان و زنان در مسابقات شطرنج شهرهای آسیا
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • شرایط لیگ‌های والیبال کانون‌های رده سنی دختر کشور اعلام شد
  • معرفی برترین‌های مسابقات مینی گلف کشور در اصفهان
  • حضور بیش از ۱۲۰۰ نفر ورزشکار در ویژه‌برنامه «ایرانی پهلوان»
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • ورزش فارس در ۸ اردیبهشت
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی