Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه امروز شورای شهر خرمشهر با حضور تمام اعضا با دو دستور جلسه بررسی شرایط ایمنی شهرستان و بررسی بازار با توجه به گرانی بنزین برگزار شد که در قسمت نخست این جلسه، سعید علوانی مسئول واحد مدیریت بحران شهرداری خرمشهر، از ساختمان شش طبقه، بازار صفا به دلیل دشواری تردد خودروهای امدادی و از بازار روز خرمشهر به دلیل سیم‌کشی نامناسب برق و مشخص نکردن محل برای تردد خودروهای امدادی در زمان وقوع حوادث، به‌عنوان نقاط حادثه خیر خرمشهر یاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاخر ربیعی فر یکی از اعضای شورای شهر خرمشهر، در ادامه جلسه به ساختمان شش طبقه یکی از نقاط ناایمن و بحرانی شهرستان خرمشهر اشاره کرد و خواستار گزارش از آخرین وضعیت اسکان سکنه این ساختمان شد.

وی در ادامه شرایط بازارهای روز و صفا خرمشهر با توجه به ‌دشواری تردد ماشین‌های نجات در زمان بروز حوادث را هم یادآور شد و گفت: اگر اتفاق مشابه آتش‌سوزی بازار اروند در یکی از بازارهای روز یا صفا رخ دهد بی‌ گمان عملیات اطفا حریق و نجات به‌ راحتی و مطلوب مدیریت نخواهد شد.

محمدجواد بچاری دیگر عضو شورای شهر خرمشهر نیز با تأیید سخنان همکار خود، اظهار کرد: کمبود شدید تجهیزات امدادی آتش‌نشانی خرمشهر یکی از مشکلات بزرگ شهرستان است که با توجه به صدور مجوز برای ساخت ‌و سازهای بلند مرتبه مهار آتش در آن‌ها را امر غیرممکن می ‌سازد.

وی در ادامه از انعقاد قراردادی مشترک میان سازمان آتش‌نشانی و منطقه آزاد اروند برای تهیه ست آتش‌نشانی خرداد و گفت: در جلسه‌ای که نهم اردیبهشت سال ۹۷ با منطقه آزاد برگزار شد درخواستی برای تأمین تجهیزات آتش‌نشانی از سوی شورا تحویل شد و در پی آن زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قول تهیه دو ست آتش‌نشانی را داد و تفاهم‌ نامه‌ای بر همین اساس نیز میان دو سازمان منعقد شد که هنوز و پس از گذشت یک سال گزارشی از نتیجه آن تفاهم‌ نامه به شورا ابلاغ نشده است.

بچاری در ادامه به آتش‌سوزی بازار اروند اشاره کرد و گفت: این بازار یکی از مناطق گردشگر پذیر شهر است و درآمد قابل‌ توجهی داشته اما در طول این سال‌ها هیچ عایدی از سوی این بازار به شهرداری داده نشده است تا از محل این کمک‌ها دست‌کم به بحث تجهیز ناوگان امینی کمک شود.

برگزار مانورهای ایمنی سوانح از جمله آتش‌سوزی پیشنهادی موسی مطور جزیره رئیس شورای شهر خرمشهر برای ارتقای سطح ایمنی و هماهنگی میان دستگاهی در زمان بروز حوادث مشابه بود، این پیشنهاد از سوی چند تن دیگر از جمله معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه خرمشهر نیز مطرح شده بود.

کد خبر 4782101

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر خرمشهر شهرستان خرمشهر آتش سوزی بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام بنزین گرگان قزوین شهرکرد خطبه های نماز جمعه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد

لطیفی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

سید روح اله لطیفی، فعال اقتصادی و سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صمت در گفتگو با ایسنا بیان کرد: یکی از دلایل نوسان نرخ ارز در هفته‌های اخیر به عوامل سیاسی و خبرهای منفی شبکه‌های اجتماعی باز می‌گردد که در این زمینه کانال‌های تلگرامی در تلاش بودند تا با افزایش نوسانات بازار ارز و به چالش کشیدن این بازار سودهای هنگفتی را به دست بیاورند.

تلاش برای خنثی سازی اثر کانال‌های تلگرامی

وی با بیان اینکه در این شرایط نهادهای امنیتی و بانک مرکزی مصمم هستند تا تدابیری بیاندیشند که نرخ گذاری کانال‌های تلگرامی بر قیمت کالاها اثر گذار نباشد، تصریح کرد: سفته بازان بازار ارز برای اینکه اثرگذاری مخرب خود را در حوزه بازار ارز حفظ کنند با موج سواری بر حوادث و اتفاقات، پالس‌های منفی را به بازار غیر رسمی ارز مخابره می‌کنند که این موضوع بر زندگی و معیشت مردم آثار منفی دارد.

این تحلیلگر اقتصادی عنوان کرد:  با توجه به تحولات سیاسی ماه‌های اخیر، سفته بازان با ورود شوک‌های منفی سعی در ملتهب کردن بازار ارز داشتند و دارند تا از این طریق به سوءاستفاده شخصی بپردازند؛ اما بانک مرکزی به بازار ارز ورود کرد و توانست با مدیریت در زمان مناسب این بازار را کنترل کند. بانک مرکزی علاوه بر کنترل بازار ارز سعی کرد تا نیازهای واقعی ارزی مانند نیازهای وارداتی ماشین آلات، کالاهای اساسی، کالاهای کشاورزی و... را تامین کند. این رویداد به بازار پالس مثبت صادر کرد، در نتیجه بازار ارز آرام شد.

عدم جهش  ناگهانی ارز بعد از پاسخ موشکی ایران به صهیونیست‌ها

سخنگوی کمیسیون توسعه تجارت خانه صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: همچنین بعد از اینکه ایران پاسخ محکم به رژیم صهیونیستی داد و به این رژیم صهیونیستی حمله موشکی کرد، بعضی از رسانه‌ها و کانال‌های تلگرامی صحبت از افزایش نرخ ارز می‌کردند؛ اما در عمل مشاهده کردیم که نرخ ارز کاهش یافت. این موضوع نشان می‌دهد که بانک مرکزی با تدابیر ویژه ای که اندیشیده است، انتظارات تورمی و بازار ارز را به خوبی مدیریت کرد و قادر است تا نرخ ارز را به کانال‌های قبلی بازگرداند.

این تحلیلگر اقتصادی اضافه کرد: در آن زمان عده‌ای از نرخ دلار بالای ۱۰۰ هزار تومان صحبت می‌کردند و به دنبال افزایش نارضایتی بین مردم بودند، اما با تدبیر بانک مرکزی رشد نرخ ارز نه تنها متوقف شد، بلکه احتمال بازگشت نرخ ارز به کانال‌های قبلی تقویت شد و امیدواریم که نرخ ارز تا کریدور ۵۰ هزار تومان هم کاهش یابد.

وی اضافه کرد: همچنین امیدوار هستیم که بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تامین نیازهای تولیدی کشور با نرخ ارز پایین‌تر و حمایتی محقق شود تا هم رشد تولید و هم افزایش کیفیت تولید را در کشور شاهد باشیم و در ادامه معیشت مردم نیز بهبود یابد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی در مغازه صافکاری در بوکان
  • جوی ناپایدار در اروند
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد
  • آتش‌سوزی در مغازه شارژ سیلندر گاز مهار شد
  • آتش سوزی آپارتمان ۳ طبقه در خیابان گلزاری قم
  • عمران منطقه آزاد اروند عنوان برتر را به خود اختصاص داد/ اجرای20  هزار میلیارد ریال طرح عمرانی در آبادان و خرمشهر 
  • وعده دلار ۱۰۰ هزار تومانی محقق نشد/ احتمال بازگشت نرخ ارز به پله ۵۰ هزار تومان وجود دارد
  • بارش باران در اروند
  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت