Web Analytics Made Easy - Statcounter

برخلاف دیدی که بسیاری از افراد از غذاهای خیابانی دارند که غذاهای خیابانی سالم بهداشتی نیستند، باید گفت که در استانبول این غذاهای خیابانی بسیار پرطرفدار هستند.

به گزارش ایسنا بنابراعلام بیسان گشت، غذاهای خیابانی بسیار خوشمزه هستند و با رعایت کامل نکات بهداشتی طبخ داده می‌شود و همین امر باعث پرطرفدار بودن این غذاهای خیابانی در استانبول شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فروشندگان این غذاهای خیابانی همیشه در خیابان‌های مشخصی مستقر می‌باشند به طوری که حتی اگر از ساکنان ترکیه درباره این فروشندگان سوال بپرسید به طور دقیق آدرس به شما می‌دهند.

غذاهای خیابانی در استانبول:

غذاهای خیابانی در استانبول به خصوص در خیابان‌های پر تردد و در نزدیکی میدان تکسیم، بسیار پرطرفدار می‌باشند به طوری که علاوه بر مسافران تور استانبول و تور زمینی استانبول ساکنان شهر استانبول نیز طرفداران پرو پا قرص این فروشندگان هستند. اکثر فروشندگان غذاهای خیابانی در استانبول قدیمی کار می‌باشند و به قول معروف در بین مردم جا افتاده‌اند. بی‌شک اگرغذاهایشان از کیفیت بالایی برخوردار نبود و یا نکات بهداشتی در آن رعایت نمی‌شد این همه طرفداران زیادی پیدا نمی‌کردند. پس بدون هیچ نگرانی و استرسی این غذاها را بشناشید و اگر از مسافران استانبول هستید با همسفرانتان حتما این غذاهای خوشمزه و لذیذ را تست کنید چرا که غذاهای ترک فوق‌العاده هستند. البته اگر از مسافران تور زمینی باکو نیز بوده باشید، غذاهای آذربایجانی نیز سبکی دیگر از غذاهای ترک هست که آن هم فوق‌العاده است. چرا که حتما خاطره خوشی برایتان به جای خواهد ماند. در ادامه بیسان‌گشت بهترین غذاهای خیابانی استانبول را به شما معرفی خواهد کرد.

میسیر:

یکی از غذاهای خیابانی پرطرفداری که برای همگان می‌تواند بسیار لذیذ باشد میسیر است. میسیر در واقع همان بلال خودمان می‌باشد با این تفاوت که قبل از آن که روی آتش طبخ داده شود آن را آب پز می‌کنند و بعد از کباب کردن، به آن ادویه‌های مخصوصی زده می‌شود که بسیار خوردنی و فوق‌العاده است. گفتنی‌ است که میسیر می‌تواند یک میان وعده و حتی برای کسانی که تایم زیادی برای خوردن ندارند وعده مناسب، مقوی و خوشمزه‌ای باشد.
نان سیمیت:

نان سیمیت یکی از پر طرفدارترین و مهمترین نان‌ها در بین ترک‌ها به حساب می‌آید. این نان در بین غذاهای خیابانی در استانبول زیاد به چشم می‌خورد و بسیار خوشمزه و خوردنیست. نان سیمیت که پر از کنجد و ادویه خاصی می‌باشد یک وعده مهم برای صبحانه به حساب می‌آید و معمولا در خانه هر استانبولی پیدا می‌شود. اگر به استانبول سفر می‌کنید بی‌شک این نان محبوب ترک‌ها را از دست ندهید و حتما از آن تست کنید.

کستانه :

یکی از تنقلات فوق‌العاده و پرطرفدار غذاهای خیابانی در استانبول کستانه می‌باشد که در واقع همان شاه بلوط است که به سبک خاصی تفت داده می‌شود. کستانه می‌تواند یک میان وعده عالی و مقوی باشد. به علاوه بسیاری از مسافران تور استانبول کستانه را به عنوان سوغاتی نیز برای دوستان و آشنایان خود می‌آورد. چرا که بسیار لذیذ و خوشمزه است و در هر کجایی دیده نمی‌شود.

ساندویچ بالیک اکمک:

اگر علاقه به غذاهای دریایی من جمله ماهی دارید باید گفت که ساندویچ بالیک اکمک یکی از غذاهای خیابانی در استانبول می‌باشد که طرفداران زیادی دارد. ناگفته نماند که طمع خاص و فوق‌العادهای هم دارد و می‌تواند یک وعده عالی برای شما به حساب بیاید.

ایسلاک برگر :

از جمله مهمترین غذاهای خیابانی در استانبول ایسلاک برگر هست که خیلی از این فروشندگان خیابانی آن را دارند. در واقع ایسلاک برگر بسیار شبیه به برگر هست با این تفاوت که بعد از آماده کردن آن، آن را درون یک دستگاه شیشه‌ای رطوبت ساز قرار می‌دهند تا نان آن مرطوب شود. این برگر یکی از برگرهای معروف استانبول می‌باشد که بسیار خوش طمع و خوشمزه است که می‌تواند یک وعده عالی باشد. اگر از مسافران استانبول هستید حتما ایسلاک برگر را امتحان کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تور استانبول غذای خیابانی تركيه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۱۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

المپیک با طعم سبزیجات

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: تونی استانژه، رئیس کمیته برگزارکننده المپیک، در مراسم بدرقه مشعل، شعله آن را در فانوسی به کشتی سه دکله «بلم» حمل کرد و این یعنی در چشم بر هم زدنی، رقابت‌های ورزشکاران جهان، بدون در نظرگرفتن فرهنگ‌ها و ملیت‌ها، آغاز می‌شود و کلی هیجان و زیبایی برای جهانیان به ارمغان می‌آورند.

بیش‌تر بخوانید: برج ایفل بر سینه قهرمانان المپیک

اما برگزارکنندگان و حامیان المپیک امسال، رویکردی جدید را به جهان اعلام کرده‌اند که مورد توجه دوستداران محیط‌زیست قرار گرفت؛ آنها اعلام کرده‌اند که در تلاشند با ارائه غذاهای گیاهی بیشتر در طول ۱۷روز مسابقات، نقش مؤثری در کاهش گازهای گلخانه‌ای و تولید دی‌اکسید کربن داشته باشند.

یک سوم، سبزیجات!

فرانسه، کشور کافه‌های بی‌نظیر و رستوران‌های رنگارنگ، بیشترین مصرف گوشت گاو و گوساله را در اروپا دارد، اما حالا حامیان المپیک فرانسه، تصمیم گرفته‌اند منوی غذای ورزشکاران، داوران و تماشاگران را به ویترینی از غذاهای گیاهی تغییر دهند. برای اولین‌بار، یک شرکت طبخ غذاهای گیاهی، در گروه حامیان المپیک قرار گرفته و جورجینا گرنون، مدیرعامل آن اعلام کرده که می‌خواهد کلوچه تخم‌مرغی، فلافل نخود و چغندر، کرپ سبزیجات و دیگر غذاهای گیاهی را جایگزین استیک و پیتزای گوشت کند. او می‌گوید: «ما در فرانسه هستیم؛ پس غذا مهم است، اما راه‌های دیگری هم برای پختن غذا، حتی فست‌فودهای خوشمزه وجود دارد؛ فست‌فودهایی مثل فروش سوسیس و همبرگر گیاهی در ورزشگاه‌ها!»

برگزارکنندگان این رویداد تاریخی، تخمین می‌زنند که قرار است حدود ۱۳میلیون غذا در روزهای برگزاری بازی‌ها سرو شود و این یعنی، فرانسه در آن روزها، به بزرگ‌ترین رستوران ۲۴ساعته جهان تبدیل خواهد شد.

البته حدود ۱۵هزار ورزشکاری که در مسابقات شرکت می‌کنند، به گوشت، مرغ و ماهی هم دسترسی دارند، اما گرنون می‌گوید: بیش‌ از یک سوم غذاها، گیاهی پخته می‌شوند.

شارل ژیلوی هم، سرآشپز رستوران‌های دهکده المپیک است. او می‌گوید: قرار است به‌خاطر احترام به محیط‌زیست و برای اولین‌بار، به‌جای ظروف پلاستیکی یکبار مصرف، قاشق‌ها و بشقاب‌های قابل شست‌وشو در اختیار ورزشکاران قرار گیرد. او به ورزشکاران شرکت‌کننده در المپیک توصیه می‌کند حتما عدسی معروفش را در پیاله‌های قابل شست‌وشو امتحان کنند؛ غذایی خوشمزه و مقوی که با طرز پختی منحصربه‌فرد و با استفاده از دال عدس، سبزی‌های معطر و تازه فرانسوی، زعفران و همراه با یک تکه نان ذرت، سرو می‌شود.

میوه‌های محلی

اتفاق باشکوه دیگری که قرار است در المپیک امسال رخ دهد، این است که فرانسه در روزهای المپیک، قرار است به بزرگ‌ترین سالادبار میوه و سبزیجات جهان تبدیل شود؛ اما مسئولان این کشور، می‌خواهند میوه‌ها و سبزیجات مورد نیاز ورزشکاران را تا جایی که می‌توانند از کشاورزان داخلی تأمین کنند تا لازم نباشد برای حمل‌ونقل آنها، دست به دامن هواپیماهایی با سوخت‌های فسیلی شد.

کد خبر 848119 برچسب‌ها گوشت سبزی ویژه ورزشی غذا و گردشگری محیط زیست جهان المپیک ورزش فرانسه

دیگر خبرها

  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • رستوران های هتل چمران شیراز
  • المپیک با طعم سبزیجات
  • عاملان قتل خیابانی در یک قدمی میز محاکمه
  • دستگیری عوامل نزاع خیابانی در میاندوآب
  • تلویزیون‌های UHD واقعی را بشناسید 
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • علائم آلرژی فصلی را بشناسید + موادغذایی آلژی‌زاراهکار درمان خانگی
  • دو بنای همشکل در ایران و ترکمنستان را بشناسید