Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی محققان اظهار کردند: می‌توان از تلفن‌های هوشمند در تشخیص استرس جسمی و روحی افراد استفاده کرد.

به نقل از زی‌نیوز، امروزه کاربران به تلفن‌های هوشمند و تعامل مداوم اجتماعی اعتیاد دارند. در گزارش‌های منتشر شده پیشین نیز مشخص شده افرادی که معتاد به گوشی‌های هوشمند هستند به افسردگی، انزوای اجتماعی، اضطراب و کم‌رویی مبتلا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکنون با استفاده از تلفن‌های هوشمند بدون هیچ دستگاه پوشیدنی دیگر می‌توان پارامترهای حیاتی مانند ضربان قلب و میزان استرس افراد را تشخیص داد.

شتاب سنج موجود در تلفن هوشمند می‌تواند سیگنالی در ارتباط با فعالیت مکانیکی قلب را که در اثر لرزش قلب در هر ضربان ایجاد می‌شود با قرار دادن تلفن در قسمت‌های خاصی از بدن بیابد.

گروه تحقیقاتی به سرپرستی پروفسور انریکو کایانی از دانشگاه پلی‌تکنیک میلان ایتالیا، در این تحقیق تلفن هوشمند را روی شکم در قسمت ناف، در وضعیت دراز کشیده در صبح هنگام قرار دادند.

این گروه با استفاده از پردازش مناسب این سیگنال، میزان ضربان قلب را اندازه‌گیری و وضعیت فعال‌سازی تعادل سمپاتیک مرتبط با استرس را به دست آوردند.

نتایج این تحقیق می‌تواند دیدگاه‌ها و امکانات جدیدی برای استفاده از تلفن‌هوشمند به عنوان ابزاری راحت و ساده برای کنترل سلامت ارائه کند.

نتایج این تحقیق در مجله Sensors منتشر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید

هواداران تراکتور مقابل ذوب آهن، شب پراضطرابی را پشت سر گذاشتند.

طرفداری | دیدار شب گذشته تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، صحنه‌هایی نگران‌کننده را برای هواداران تیم تبریزی رقم زد. در جریان این مسابقه، دو هوادار تراکتور به دلیل عارضه قلبی و استرس شدید، توسط آمبولانس به بیمارستان منتقل شدند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌ شرقی در این خصوص گفت:

در جریان دیدار تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود:

مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • آنچلوتی: کمی استرس دارم!
  • گوشی هوشمند به "کنترل تلویزیون" تبدیل می‌شود
  • چند روش ساده برای تقویت مو
  • طراحی ضربان‌ساز قلبی که تا ۳۰۰ سال در بدن کار می‌کند!
  • جریمه ۳ میلیارد ریالی برای قاچاق کود شیمیایی
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • اگر از زندگی خسته و کلافه شده‌اید بخوانید
  • نماهنگ «نحن المنتقمون» منتشر شد/ یک موسیقی برای نمایش اقتدار
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور به خاطر استرس شدید