Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:11:51 GMT

۲ کتاب ادبی جدید در مهاباد رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۲۶۰۳

۲ کتاب ادبی جدید در مهاباد رونمایی شد

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد روز چهارشنبه در حاشیه مراسم رونمایی این کتاب‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب «جهان در آیینه زمان» روایت خاطرات، تجربه سفر و مسایل جامعه شناسی کشورهای آسیایی و آمریکای جنوبی از جمله هند، کاستاریکا، ونزوئلا، کانادا، آرژانتین و آمریکا به صورت نثر در ۷۰۰ صفحه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامند جوانبخت اضافه کرد: «پرواز زیر باران» نیز شامل ۴۶۳ صفحه در قالب شعر نو و برگرفته از احساسات و مسایل عاطفی بوده که توسط نویسنده تالیف شده است.

وی اظهار داشت: شمارگان چاپ اول این کتاب‌ها هر کدام ۲۰۰ جلد بوده و توسط انتشارات احسان تهران منتشر شده است.

جوانبخت با اشاره به اینکه ۶ کتاب از این نویسنده مهابادی تاکنون به چاپ رسیده است، افزود: «بانوی سبز خیال»، «درگذر ابری زمان»، «از کاراکاس تا مهاباد»، و «فصل پنجم عشق» چهار اثر دیگر سلیمان سیدی است که سال گذشته از آنها رونمایی شده بود.

سلیمان سیدی متولد سال ۱۳۳۰ در مهاباد و دارای مدرک کارشناسی رشته علوم سیاسی است.

سال گذشته ۳۰ کتاب جدید از پژوهشگران و نویسندگان مهاباد به چاپ رسیده که در ۱۵ آیین مختلف با حضور دوستداران کتاب و کتابخوانی رونمایی شده است.

مهاباد از لحاظ فرهنگی از گذشته‌های دور به دارالعلما و شهر ادبا و شعرا مشهور بوده است؛ این شهر مرکز پرورش نخبگانی چون عبدالرحمن شرفکندی مشهور به «هه‌ژار» و ده‌ها دانشمند، شاعر، نویسنده و ادیب دیگر بوده است.

برچسب‌ها مهاباد کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد کتاب فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۶۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 

به مناسبت روز جهانی کارگر، نشست خوانش و تحلیل کتاب «خاک کارخانه» اثر شیوا خادمی، روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، توسط موسسه فرهنگی هنری حقوق و هنر با حمایت موسسه پژوهش تعالی حقوق از ساعت ۱۸ الی ۱۹:۳۰ در سالن خیام خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

در این برنامه که ورود برای عموم آزاد و رایگان است، وحید آگاه (عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی) طراح و دبیر رویداد، در مورد ابعاد حقوقی مطرح در تحولات مربوط به این کارخانه، سخن می‌گوید. شیوا خادمی (عکاس و نویسنده کتاب) از تجربه پنج سال پژوهش در مورد این کتاب توضیحاتی را ارائه می‌دهد و خسرو معصومی (نویسنده و کارگردان سینما) از تجربه ساخت فیلم در فضاهای مختلف کارخانه و خاطرات خود به عنوان یکی از فرزندان کارگران کارخانه بیان می‌کند. نوید پورمحمدرضا (نویسنده و پژوهشگر مطالعات شهری) نیز از تاثیر کارخانه بر بهشهر و خرده فرهنگ‌هایی که‌ به واسطه کارخانه شکل گرفته، سخن می‌گوید. همچنین، الهام کردا (بازیگر تئاتر و سینما) بخش‌هایی از کتاب را برای حاضران قرائت می‌کند.

"خاک کارخانه" ثبت تجربه‌های ناشنیده‌ترین حلقه‌های زنجیره کار در ایران، تاریخ شفاهی یک صنعت و روایت یک مکان است از زبان زنان و مردانی که شورمندانه محیط کارشان را دوست داشته‌اند و با تعطیلی آن، طعم فقدانی بزرگ را چشیده‌اند.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899019

دیگر خبرها

  • عرضه چهار نمایشنامه «تیرنگ» در نمایشگاه کتاب
  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • الزام فرهنگسازی برای کتاب‌های الکترونیکی
  • معرفی نامزدهای ایرانی کتاب‌ برای کودکان با نیازهای ویژه
  • مهرداد صدقی با یک آبنبات جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر 
  • انتشارکتاب «نقاشی قشنگ» براساس حدیثی از امام رضا (ع)
  • ورود «مسافر و مهتاب» با «فرقه خودبینان» به کتابفروشی‌ها
  • معرفی سرگذشت رباعیات خیام و 4 کتاب دیگر