Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-28@00:05:27 GMT

چه کسی مقصر حال بد والیبال است؟

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۲۹۷۴

چه کسی مقصر حال بد والیبال است؟

رویداد۲۴ والیبال ایران سرانجام پس از گذشت نزدیک به یک سال با برگزاری مجمع انتخاباتی در روز ۲۹ آبان ماه ۱۳۹۸، محمدرضا داورزنی را به عنوان رئیس جدید خود شناخت اما همچنان تداوم فعالیت سرپرست‌ها در بخش‌های مختلف والیبال به چالشی بدل شده که به نظر نمی‌رسد رئیس جدید فدراسیون والیبال هم لااقل تا پایان انتخابی المپیک بخواهد تغییری در وضعیت آن بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تغییرات متعدد در بدنه فدراسیون طی دو سال
بعد از انتخاب احمد ضیائی (نائب رئیس داورزنی) به عنوان رئیس فدراسیون والیبال بود که او تصمیم گرفت برای خارج شدن از سایه داورزنی تغییرات اساسی را در بدنه فدراسیون ایجاد کند و به گونه‌ای بدنه این فدراسیون با سونامی تغییرات درگیر شد. پیشکسوتانی چون درخشنده و پورحسن که سال‌ها با داورزنی در کمیته‌های مختلف این فدراسیون مسئولیت داشتند، از سمت‌های خود برکنار شدند تا ضیائی تیم جدید خود را روی کار بیاورد.

بیشتر بخوانید: صحبتهای ظریف درباره باندبازی در تیم ملی والیبال +فیلم 

اما طولی نکشید که با برکناری ضیائی به دلیل قانون منع به کار گیری بازنشستگان، افشین داوری که از جمله افراد مورد اعتماد داورزنی (در زمان معاونت وزارت ورزش) بود، به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال انتخاب شد. با این انتخاب بار دیگر تغییرات در بدنه فدراسیون اینبار با نظارت از راه دور توسط سرپرست منصوب وزارت ورزش صورت گرفت تا با احکام صادره از سوی افشین داوری، بار دیگر بسیاری از آن ها که رفته بودند سکان هدایت کمیته‌های مختلف فدراسیون برعهده بگیرند.

همان زمان برخی از کارشناسان داورزنی را رئیس غیر حضوری فدراسیون والیبال می‌دانستند و تغییرات در پست‌های مختلف را به او نسبت می‌دادند. موضوعی که بارها توسط معاون وزیر ورزش وقت رد شد. به هر حال نمی‌توان منکر شد که تغییرات متعدد در فدراسیون والیبال و عدم ثبات کار در بخش‌های مختلف باعث شده تا این رشته از روزهای آرمانی خود تا حد قابل توجهی دور شود.

انتخابی المپیک و فدراسیونی پر از سرپرست
حال در حالی که تیم ملی والیبال ایران مسابقات انتخابی المپیک را پیش رو دارد، فدراسیون در حالی که رئیس خود را شناخته، همچنان با مسئولان موقت در حوزه‌های گوناگون اداره می‌شود. فتاحی سرپرست دبیری فدراسیون است و فعلا هم نایب رئیس فدراسیون مشخص نیست تا دو بازوی اصلی فدراسیون برای پیش بردن امور اجرایی تکلیف نا مشخصی داشته باشند.

در سایر کمیته‌ها نیز تنها سازمان لیگ با سرپرستی منوچهر پورحسن اداره می‌شود و دیگر کمیته‌ها از جمله کمیته داوران، کمیته فنی، کمیته مسابقات، ساحلی و ... هیچ یک دارای رئیس و یا حتی سرپرست نیستند که همین مسئله نگرانی اهالی این رشته را دو چندان کرده است. باید دید تا چه زمانی این بی ثباتی و ضعف اساسی در بدنه فدراسیون ادامه خواهد داشت!

والیبال در مسیر بی پولی
محمدرضا داورزنی در صحبت‌های بعد از مجمع خود اعلام کرد که فدراسیونی با خزانه پر و اسپانسرهای متعدد را در اختیار دوستان قرار داد اما اکنون فدراسیونی بدهکار را تحویل گرفته است. این صحبت داورزنی کاملا صحت دارد چرا که در زمان ریاست او اپراتور همراه اول و بانک‌های مختلفی چون کشاورزی، سامان، گردشکری، دی و سرمایه با حمایت رسانه ملی، اسپانسرهای لیگ برتر ، باشگاه‌ها و تیم ملی والیبال بودند. حضور پررنگ اسپانسرها موجب شد تا والیبال به رشته‌ای لوکس و پر درآمد که با فوتبال برابری می‌کرد، تبدیل شود.

اکنون اما شرایط در فدراسیون والیبال بی ثبات متفاوت شده است. به دلیل شرایط مدیریتی این رشته در یکی دو سال گذشته اکثر اسپانسرها از این رشته دور شده‌اند و کشور نیز بخاطر تحریم‌های آمریکا در مقاومت اقتصادی قرار دارد. با توجه به شرایط اقتصادی سخت فعلی و بدهی‌هایی که فدراسیون والیبال دارد، باید دید محمدرضا داوری می‌تواند بار یگر این رشته را از نظر مالی به شرایط ایده‌آل برساند یا خیر؟ اتفاقی که به نظر می‌رسد کار بسیار دشواری است.

همچنین برخی اسپانسرها نیز بدهی‌های خود به والیبال را پرداخت نکرده‌اند که به نظر می‌رسد داورزنی باید بخشی از انرژی خود را نیز صرف این موضوع کند. اقدامی که به دلیل بی ثباتی در مدیریت والیبال، طی یک و نیم سال گذشته توسط سرپرست‌های متعدد این رشته رخ نداد.

چه کسی مقصر حال بد والیبال است؟
یکی دیگر از نکته‌هایی که در صحبت‌های پس از مجمع داورزنی وجود دارد، اشاره کردن او به حال بد والیبال است که می‌توان با اشاره به آن جمع بندی نهایی را داشت. داورزنی گفت: "به دلیل بی‌ثباتی‌های اخیر متاسفانه در این یکی دو سال حال والیبال خوب نیست و امیدوارم با تلاش‌های همه دوستان حال خوب را به والیبال تزریق کنیم."

طی یک سال گذشته و در زمان معاونت محمدرضا داورزنی در وزارت ورزش، بسیاری از کارشناسان و پیشکسوتان والیبال بارها در صحبت‌های خود اعلام کردند که بهتر است هر چه سریع‌تر انتخابات این رشته برگزار شود تا آرامش و ثبات به فدراسیون بازگردد که این اتفاق رخ نداد تا بار دیگر صحبت کاپیتان سعید معروف خود نمایی کند که گفت: "فدراسیون والیبال بی در و پیکر است و کسی به فکر این رشته نیست." حال با توجه به این صحبت داورزنی این سوال مطرح می‌شود که چه کسی مقصر حال بد این رشته است؟

منبع: ایسنا خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 داورزنی فدراسیون والیبال والیبال ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۲۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!

به گزارش ورزش سه، تیم فوتسال گیتی‌پسند اصفهان، یکی از پرافتخارترین باشگاه‌های ایران که در فصل گذشته لیگ برتر یکی از مقتدرانه‌ترین قهرمانی‌های تاریخ را رقم زد، در صورت ادامه تعویق جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای همیشه از تیمداری در رشته فوتسال خداحافظی خواهد کرد.

محمد حسین عراقی زاده در خصوص احتمال برگزار نشدن جام باشگاه‌های فوتسال آسیا برای پنجمین سال متوالی توسط AFC گفت : در صورتی که امسال نیز در تقویم AFC جام باشگاه‌های فوتسال محلی از اعراب نداشته باشد به نوعی فاجعه رخ داده است ! با این دست فرمانی که آقایان به جلو می روند یعنی فوتسال باشگاهی را به قهقرا بردن و پس از آن نیز بی انگیزگی باشگاه‌های را سبب می شوند.

عراقی زاده افزود:از سال ۹۸ آقایان کرونا را بهانه کردند درحالیکه در همان زمان در اروپا و آمریکای لاتین جام باشگاه‌ها در حال برگزاری بود. سال قبل نیز که بازهم بهانه گیری های آقایان پابرجا بود در اصفهان جام باشگاه‌های هندبال برگزار شد. سه ماه قبل از کمیته فوتسال سراغ گرفتیم و گفتند امسال برگزار می شود و در حاشیه جام ملت های فوتسال آسیا قراره تصویب شود ولی تا به حال که خبری نشده است .
عراقی زاده در پایان خاطرنشان کرد: ان شاالله در روزهای آینده جلسه فوق العاده برای هیئت مدیره باشگاه برگزار می کنیم تا در صورت ادامه این روند پیشنهاد خروج از لیگ فوتسال را ارائه و به رشته های دیگر ورود پیدا کنیم.

دیگر خبرها

  • قهرمان لیگ برتر و تهدید توامان فدراسیون و AFC!
  • بدرقه ساحلی بازان زیر ۱۹ سال والیبال به مسابقات آسیایی
  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • هینن: باید بفهمم چرا والیبال چین در میان بزرگان جهان نیست
  • کارخانه در فدراسیون جدید والیبال هم پست گرفت
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • کارخانه مشاور عالی فنی رئیس فدراسیون والیبال و دبیر کمیته فنی شد
  • کارخانه در فدراسیون والیبال پست گرفت
  • کارخانه مشاور عالی رئیس و دبیر کمیته فنی فدراسیون والیبال شد
  • مصطفی کارخانه مشاور عالی و دبیر کمیته فنی شد