Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه بیش از 120 هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله شرکت کردند، گفت: در بیش از 300 واحد آموزشی در سطح استان، آموزش‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی زلزله انجام شده است.

کوروش مودت در بیست‌ویکمین مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس استان خوزستان که امروز (6 آذر) در مدرسه راهنمایی دخترانه بعثت اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شعار مانور امسال "مدرسه ایمن و جامعه تاب‌آور" است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مانور در 40 منطقه آموزشی و در بیش از 300 آموزشگاه در استان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی افزود: امروز بیش از 120 هزار دانش‌آموز در مانور سراسری زلزله و ایمنی مدارس مشارکت دارند. هدف از برگزاری این مانور آمادگی دانش‌آموزان و جامعه در مقابل یکی از چالش‌ها و یکی از پدیده‌های طبیعی به نام زمین لرزه است. آخرین زمین لرزه استان در مسجدسلیمان اتفاق افتاد که در  پی وقوع آن بیش از 63 واحد آموزشی خسارت دیدند.

مودت ادامه داد: دانش‌آموزان باید آموزش‌های لازم در مقابل زمین لرزه را فرا گیرند. البته ایمن‌سازی مدارس نیز باید در نظر گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بیان کرد: در استان به طور میانگین 30 درصد فضاهای آموزشی نیازمند بازسازی و تخریب هستند. گزارش‌های این مدارس ارائه شده است و به زودی با اعتبارات در نظر گرفته شده، این مشکل حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه استان خوزستان یکی از کانون‌های زلزله‌خیز کشور است، گفت: در استان چند ابربحران از جمله ریزگردها، سیل و زلزله را تجربه کردیم و خوشبختانه با توجه به مدیریت این پدیده‌ها، آسیب‌های کمتر مالی و جانی داشتیم.

مودت بیان کرد: باید برابر زلزله آمادگی لازم را داشته باشیم تا از خسارات مالی و جانی احتمالی جلوگیری کنیم. آموزش دانش‌آموزان، معلمان و اولیا اهمیت بسیاری دارد. انجام این مانور در ارتقای سطح آمادگی دانش‌آموزان تاثیر بسزایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: در بیش از 300 واحد آموزشی در سطح استان آموزش‌های لازم برای پیشگیری از خسارات احتمالی زلزله انجام شده است. باید انتقال آمادگی در برابر حوادث به جامعه، از مدرسه و آموزش و پرورش که یکی از کانون‌های مهم تعلیم و تربیت است، آغاز شود. باید بتوانیم در راستای مقاوم‌سازی مدارس و در تامین منابع برای آموزش دانش‌آموزان در زمینه حوادث احتمالی، گام‌هایی برداریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند

  حسینعلی دهباشی  با تبریک بزرگداشت هفته معلم بیان کرد: در عظمت منزلت و مقام معلم همین کافی است که بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌کرد و یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی، نهاد آموزش‌وپرورش است که مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان، انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته برعهده دارد.

وی هدف اول و اصلی خلقت را رشد و کمال عنوان کرد و افزود: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر دارند و مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.

وی با اشاره به اهمیت و شأن جایگاه معلمان در جامعه امروز بیش از آنچه هست باید موردتوجه قرار گرفته شود، تصریح کرد: اهمیت جایگاه معلم در جامعه امروز مستلزم توجه جدی است، معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابل‌مقایسه با شغل‌های دیگر نیست و هیچ‌چیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست که این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که پرورش یک انسان از جهت این که یک انسان سالم یک انسان باتقوا یک انسان اهل بصیرت یک انسان مفید و اهل تفکر پرورش یابد و تحویل جامعه شود.

 وی به نقش معلم به‌عنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: معلم باتوجه‌به آن نقشی که در داخل کلاس دارد باید ذهنیت دانش‌آموزان را به سمت‌وسویی ببرد که با آموزش و آمادگی دانش‌آموز جلوی تهاجم‌های فرهنگی استکبار جهانی آمریکا جنایت‌کار و ایادی آن را بگیریم و تأثیرگذار باشد و دانش‌آموزان پویا و انقلابی را با مدیریت جهادی تحویل جامعه بدهیم

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان زابل افزود: آنچه در فرایند تعلیم‌وتربیت به متعلم انتقال می‌یابد تنها معلومات و مهارت‌های معلّم نیست؛ بلکه علم بر اساس همان رسالت مهمی که بر عهده دارد باید ویژگی‎های اخلاقی خاصی باید داشته باشد، تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود، رابطه دانش‌آموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه در این استان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است/ زنگ سپاس معلم به دست وزیر آموزش‌وپرورش به صدا درآمد
  • آمادگی مشترک پلیس راه، هلال احمر، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و اورژانس شهرستان تکاب برای مقابله با حوادث غیر مترقبه