Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عباس جمشیدی صبح چهارشنبه در بیست و یکمین آیین نمادین مانور سراسرس زلزله و ایمنی در مدرسه متوسطه اول قدس بوشهر اظهار داشت: در کشور ایران حوادث مختلفی طبیعی اتفاق افتاده است.

فرماندار شهرستان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر نیز شاهد حوادثی همچون سیل، طوفان و زلزله بوده است که زلزله شنبه دشتی و دشتستان از حوادث اخیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بحث مقاوم سازی اماکن شخصی و دولتی را بسیار مهم دانست و گفت: در روستای شنبه خانه‌هایی که مقاومت استاندارد و کافی نداشتند آسیب دیدند و ساختمان‌هایی که حداقل پارامترهای ایمنی را لحاظ کرده بودند در امان ماندند.

فرماندار بوشهر خاطرنشان کرد: با توجه به حادثه خیز بودن استان و به تبع کشور، آموزش‌ها و ایجاد آمادگی در مردم بسیار اهمیت دارد و مانورها نیز در این راستا برگزار می شود.

وی مدرسه را به عنوان یک مرکز ایمن در هر محله قلمداد کرد و یادآور شد: مدرسه به عنوان یک مکان استاندارد و امن در حوادث استفاده می شود و بیشتر فعالیت های امدادی نیز در مدارس انجام می شود.

کد خبر 4782618

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر عباس جمشیدی زلزله بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بارش برف بسیج قیمت بنزین ایلام اصلاح قیمت حامل های انرژی گرگان بنزین قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۳۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند

علی حدادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه مراسم طرح افزایش ایمنی تردد موتور سواران و عابران پیاده در روستای هادی کیاشهر بخش کلاچای اظهار کرد: اجرای طرح کاهش حوادث و تلفات جاده‌ای بسیار مهم و تأثیرگذار است.

وی با بیان اینکه ارائه آموزش‌های ترافیکی به کاربران آسیب پذیر جاده‌ها در دستور کار اداره کل قرار دارد، گفت: طرح آموزش ایمنی تردد عابران و موتور سواران در روستاهای شهرستان‌های رشت، صومعه‌سرا، شفت، آستانه، تالش، بندرانزلی، خمام، لنگرود، و رودسر آموزش ایمنی تردد عابران و موتورسواران برگزار شده است.

حدادی کاهش خطرات حین تردد و جلوگیری از وقوع حوادث ناگوار ترافیکی را از اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: سالانه تعداد بسیار زیادی از عابران پیاده و موتورسیکلت سواران به علت رعایت نکردن ایمنی عبور و مرور با انجام رفتارهای پرخطر، با معرض خطر قر دادن دیگران، جان خود را در راه‌های برون‌شهری از دست می‌دهند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای طرح افزایش ایمنی گفت: تلاش بر این است که با اجرای این طرح علاوه بر آموزش به یک فرهنگ در جامعه تبدیل و در نهایت ایمنی در جاده‌های استان افزایش و کشته‌های حوادث کاهش یابد.

حدادی ادامه داد: آشنایی موتورسواران با مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از اهداف اجرای این طرح به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بیشترین حوادث و تلفات رانندگی در گیلان شامل موتورسیکلت سواران و عابران پیاده است، گفت: ۶۵ درصد تلفات جاده‌ای گیلان را راکبان موتورسیکلت و عابران پیاده تشکیل می‌دهند.

حدادی با بیان اینکه این طرح از سال ۸۷ به عنوان پایلوت در استان گیلان اجرا گردید که خوشبختانه همچنان مستمر و پایدار است، افزود: امسال این طرح در ۵۰ روستا اجرا و هزار کلاه ایمنی در بین موتورسواران توزیع شد.

معاون حمل و نقل جاده‌ای اداره کل راهداری گیلان آمار کشته شدگان سال گذشته را ۶۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: از این آمار ۳۵۰ نفر موتور سوار و عابر پیاده بودند که آمار تکان دهنده‌ای است.

کد خبر 6095491

دیگر خبرها

  • پیشنهاد گسترش دامنه شمول در اصلاح قانون بیمه بیکاری
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ۶۵ درصد تلفات جاده ای گیلان راکب موتورسیکلت و عابران پیاده هستند
  • معلمان ۵۲ مدرسه در بوشهر تجلیل شدند
  • مسابقات امداد و نجات معادن و صنایع معدنی کشور
  • آغاز نخستین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی فوتبال هفت نفره از پانزدهم اردیبهشت
  • کمبود بیش از ۳۰۰۰۰ کمک‌پرستار در کشور
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای توسعه زیرساخت‌های آموزشی بوشهر اختصاص می‌یابد
  • اساتید مدرسه علمیه بوشهر تجلیل شدند
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین