Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@04:07:52 GMT

روند شناسایی و دستگیری اشرار ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۴۴۹

روند شناسایی و دستگیری اشرار ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار ایوب سلیمانی در حاشیه تجلیل از مدافعان امنیت در جریان اغتشاشات اخیر، اظهار کرد: بحمداله در حال حاضر، در سراسر کشور امنیت و آرامش کامل و مطلوبی حاکم است و هیچ پدیده ناامنی متأثر از اغتشاشات اشرار را در سطح کشور نداریم.

وی افزود: همه شاهد بودیم که یک بار دیگر با هدایت داهیانه رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی)، صبر و بصیرت مردم انقلابی، هوشمند و شامه بسیار قوی آنها در دشمن شناسی، فتنه اشرار کور و ناکام ماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جانشین فرمانده ناجا با اشاره به آمادگی کامل نیروهای انتظامی و امنیتی به ویژه سبزپوشان ناجا در مواجهه با تحرکات اشرار، خاطر نشان کرد: توطئه برنامه ریزی شده و با ضرب آهنگ و تاکتیک های جدید دشمن و اشرار به قصد تخریب و بالابردن هزینه ها همراه با حمله به مراکز انتظامی، خدماتی و ... شکل گرفته بود که این توطئه و فتنه در کوتاه ترین زمان و با هزینه های حداقلی جمع شد و غائله را پایان دادیم.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد: هر چند متأسفانه در جریان حوادث هفته گذشته خساراتی به کشور و صدماتی به برخی افراد وارد شد ، ادامه داد: دشمن قصد داشت کشور را به آشوب بکشاند اما نه تنها موفق نشد بلکه باید بگویم فرزندان این ملت در نیروهای مسلح با ایثار و بهره گیری از ظرفیت های موجود توانستند دشمنان نظام و اسلام را منکوب و سرکوب کنند و به یکی از خشونت بارترین شرارت های توطئه افکنان بعد از انقلاب پایان دهند.

سردار سلیمانی اضافه کرد: جا دارد به نوبه خودم و همه همکارانم در اینجا در مقابل ملت فهیم و بابصیرت سرتعظیم فرود آورم و از اقداماتشان در محکومیت تحرک اشرار قدردانی می کنم، قطعا مردم مشکلاتی دارند که باید از مسیر قانونی و با عزم و اراده مسئولان در جهت حل مشکلات گام برداریم.

جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: مردم ما به موقع، خیلی زود و دقیق، پیرو فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری، صف و خط خود را از اشرار جدا کردند.

این مقام ارشد انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود درباره دستگیری لیدرهای اغتشاشات در جریان حوادث اخیر، خاطر نشان کرد: با قاطعیت و بر مبنای مستندات باید بگویم که شرارت ها و پدیده هفته گذشته کاملا برنامه ریزی و سازمان یافته بود البته دشمنان پیش از این هم در صدد بهره برداری از هر فرصتی برای ضربه به کشور بودند و با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین از شرایط و فضای موجود برای رسیدن به اهداف خود با تاکتیک های تعریف شده به دنبال بهره برداری و سوء استفاده بودند.

وی اضافه کرد: ما با اشراف مناسب، عدم غافلگیری و حضور به موقع در صحنه عمده سران و محرکان اصلی این جریانات را شناسایی و دستگیر کردیم.

سردار سلیمانی خاطر نشان کرد: این سران و محرکان اصلی آشوب ها به دنبال آتش زدن و تخریب اموال عمومی و مردمی بودند و نقش جدی در تحرکات داشتند شناسایی و دستگیری این افراد آغاز و همچنان ادامه دارد.

این مقام انتظامی افزود: با وجود تصاویر، مستندات و ... توانستیم سرانگشتان اصلی این شرارت ها را به خوبی شناسایی و دستگیر کنیم به طوری که ۱۸۰ نفر از لیدرهای اصلی اغتشاشات دستگیر و تحویل مراجع قضائی شدند.

جانشین فرمانده ناجا یادآور شد: این ۱۸۰ نفر از لیدرهای اغتشاشات و آشوب ها و سایر سران اشرار ( دستگیرشده ) وابستگی به دشمن و عضویت در سازمان های ضدانقلاب دارند که در صحنه اقداماتی در جهت تخریب اماکن، ایجاد آتش سوزی، فعالیت مسلحانه در صحنه، تیراندازی به مردم، برهم زدن نظم و امنیت و ... داشتند.

گفتنی است، پیش از ظهر امروز طی مراسمی در فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از مدافعان امنیت در جریان حوادث اخیر تجلیل شد.

کد خبر 4782623 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار ایوب سلیمانی ناجا اغتشاشات ایران شهرداری تهران شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش بارش برف قوه قضاییه بنزین اغتشاشات ایران شهر تهران آتش نشانی محسن هاشمی آلودگی هوا سیدابراهیم رئیسی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نیروی انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است

حسن هانی‌زاده کارشناس مسائل بین‌الملل در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره خیزش دانشجویی در  دانشگاه‌های آمریکا و کشور‌های اروپایی اظهار کرد: مسئله جنبش دانشجویی  در آمریکا و اروپا یکی از مراحل تاریخی، حساس و سرنوشت ساز در غرب تلقی می‌شود.

وی افزود: بعد از گذشت نزدیک به ۷ ماه از نسل کشی در غزه و همراهی کشور‌های اروپایی و آمریکا با رژیم صهیونیستی در کشتار مردم بی دفاع غزه و سکوت نهاد‌ها و سازمان‌های بین المللی در برابر این کشتار فجیع، اکنون وجدان ملت‌های غربی بیدار شده و این بیداری مخصوصا در قشر دانشجو که از کنش‌گری بالایی برخورد نماد بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: دانشجویان در برابر سکوت و تسلط صهیونیست‌ها در تمام ارکان حکومتی و اقتصادی و سیاسی آمریکا واکنش نشان داند و با توجه به اینکه این نهاد‌های علمی و  دانشگاه‌های آمریکا و اروپا تحت تسلط صهیونیست‌ها هستند و یهودی‌ها نفوذ بالایی بر مراکز علمی و دانشگاهی دارند این خیزش تغییر وسیعی در ساختار اجتماعی و سیاسی و آمریکا و اروپا به وجود خواهد آورد. این گسل تکان دهنده‌ای است که سراسر اروپا و امریکا را فراخواهد گرفت و غربی‌ها ناچار می‌شوند در برابر جنایتی که صهیونیست‌ها در ۷ ماه گذشته علیه مردم غزه انجام داده است چاره اندیشی کنند.

هانی زاده تاکید کرد: این جنبش، جنبشی واقعی است ک معلول بر آینده سکوت و همراهی سیاست‌های آمریکا با صهیونیست‌ها است. جنبش دانشجویی  به سرعت در ۳ ایالت امریکا گسترده شد و به کشور‌ها و دانشگاه‌های مهم اروپایی گسترش پیدا کرد و اکنون در میان رهبران اروپایی و آمریکایی این سوال به وجود آمده که آیا از کابینه بنیامین نتانیاهو عبور کنند یا اینکه اسرائیل را در این شرایط رها کنند تا سقوط کند و در برابر این همه فشار بین المللی سقوط کند.

این کارشناس بین‌الملل ادامه داد:گزینه‌ای که وجود دارد این است که ممکن است کشور‌های اروپایی و آمریکا به این جمع بندی برسند که نتانیاهو و کابینه او را قربانی کنند تا رژیم صهیونیستی از  باتلاقی که در آن گرفتار شده خارج شود.

وی درباره رای دادگاه لاهه درباره دستگیری نتانیاهو گفت: به نظر می‌رسد توافقی وجود دارد که دادگاه لاهه در آینده نتانیاهو و برخی افراد کابینه او را به دلیل جنایات جنگی تحت تعقیب قرار بدهد  و مانند آن چه اوایل دهه نود میلادی در بوسنی هرزگویین و صربستان رخ داد و رهبر صرب‌ها دستگیر و محاکمه شد این سرنوشت در انتظار نتانیاهو خواهد بود.

هانی زاده ادامه داد: این جنبش بعد از جنبش مردمی و دانشجویی در آمریکا پس از جنگ ویتنام دومین جنبش تاریخ در این کشور است و بسیار مهم و تاثیر گذار است و تغییرات اساسی در رفتار‌های سیاسی و اجتماعی آمریکا و کشور‌های اروپایی خصوصا در رابطه با ملت‌های مسلمان ایجاد می‌کند و اگر ادامه پیدا کند تمام گسل‌های اجتماعی امریکا و اروپا را در برمیگیرد.

کارشناس سیاست خارجی ادامه داد: خطر جدی نه تنها اسرائیل بلکه تمام اروپا و آمریکا را به شدت تهدید می‌کند و حتما تغییراتی اساسی را در سیاست‌های آمریکا و اروپا خواهیم دید.  

وی درباره حکم دادگاه لاهه گفت: حکم دادگاه لاهه کاملا جدی است و این امر منوط است به اینکه آیا نتانیاهو با ارتش خود به رفح حمله خواهد کرد و اگر این حمله انجام شد حتما حکم دادگاه دیوان کیفری لاهه اجرایی می‌شود و نه تنها بنیامین نتانیاهو بلکه برخی دیگر از اعضای کابینه او با عنوان جنایتکاران جنگی نیز تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • سردار رادان: قرائت قرآن از زنان مکشوفه حجاب را نشان می دهند/ این تفکر حتی برخی افراد حزب اللهی را تحت تاثیر قرار داده و تصاویر آن دست به دست می‌شود
  • رادان: دشمن اصل مترقی حجاب را هدف قرار داده است
  • کشف بیش از ۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در هندیجان
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • با قرارگاه نور جواب دشمن را می‌دهیم / ادعای حقوق بشر غربی‌ها دیدنی است
  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است