Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@03:34:41 GMT

وزیر نیرو با دست پُر به داراب می‌آید

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۴۵۳۱

وزیر نیرو با دست پُر به داراب می‌آید

نوذر جلالی معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای استان فارس روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از افتتاح طرح آبرسانی به داراب در سفر یک روزه رضا اردکانیان وزیر نیرو به این شهرستان خبر داد و بیان داشت : این طرح شامل اجرای ۲۴ کیلومتر خطوط انتقال و احداث یک واحد تصفیه خانه به همراه احداث یک واحد تقویت فشار با اجرای ۴ کیلومتر رینگ باقیمانده آبرسانی به شهر داراب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهندس جلالی هزینه اجرای این طرح را یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: آبرسانی به شهر داراب از محل سد رودبال از جمله طرح های اولویت دار در استان فارس بود که روز پنج‌شنبه با سفر وزیر نیرو به ثمر می نشیند.

 معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای استان فارس ادامه داد : همچنین در سفر وزیر نیرو به استان فارس طرح آبرسانی به شهرستان زرین دشت با حضور اردکانیان کلنگ زنی می شود ، این طرح نیز با اجرای ۴۱ کیلومتر خطوط انتقال ، احداث یک باب مخزن ۵ هزار متر مکعبی و با ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار آغاز خواهد شد.

جلالی مدت زمان اجرای طرح آبرسانی به زرین دشت را ۱۸ ماه برآورد کرد و گفت: با احتساب فعالیت های عمرانی انجام شده از تیروماه امسال تا کنون در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود این طرح تا پایان امسال و زودتر از موعد به بهره برداری برسد ، بنا بر این دور از انتظار نیست که حداکثر تا ۴ ماه آینده آب سد رودبال به زرین دشت برسد.

سد مخزنی رودبال به ارتفاع ۵۱ متر از نوع خاکی با هسته رسی در شرق استان فارس قرار دارد و با ۸۲ میلیون متر مکعب ظرفیت آبگیری و حجم مخزن بخشی از آب شرب شهرستان های داراب ، زرین دشت ، فسا و استهبان را تامین خواهد کرد.میزان آب ذخیره شده در این سد هم اکنون حدود ۶۱ میلیون متر مکعب است.

سد مخزنی رودبال یکی از سدهای مخزنی در استان فارس می باشد که در شرق فارس و در کیلومتر ۱۹ جاده داراب – استهبان جنب روستای پل  شکسته و در فاصله ۲۵۳ کیلومتری شهرستان شیراز واقع شده است.

علاوه بر تامین قسمتی از آب آشامیدنی شهرستانهای  داراب و زرین دشت ، استهبان و فسا تامین آب کشاورزی حدود ۴۵۰۰ هکتار از اراضی دشت مرکزی داراب و تامین آب صنعتی پتروشیمی در حال احداث داراب ، استهبان و فسا از اهداف این سد می باشد .

داراب در فاصله  ۲۳۰ کیلومتری شرق شیراز در استان فارس قرار دارد.

برچسب‌ها داراب شرکت آب منطقه ای فارس رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: داراب شرکت آب منطقه ای فارس رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو داراب شرکت آب منطقه ای فارس رضا اردکانیان آبرسانی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد

میثم لطفی معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی در جمع خبرنگاران حاضر در حیاط دولت در سخنانی گفت: بخشنامه‌ای را دفتر سلامت اداری و فرهنگ سازمانی ما به همه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کردند بر اساس آن دریافت هرگونه هدیه توسط کارکنان دولت در فضای اداری ممنوع شده است. به خاطر اینکه به سلامت اداری و کاهش و رفع تعارض کمک کند.

وی ادامه داد: این هدیه گرفتن‌ها گاهی اوقات میل ایجاد میکند، ان‌شاءالله بتوانیم از این طریق هم سلامت اداری را افزایش داده و هم فساد را ان‌شاءالله کاهش پیدا کند.

وی در رابطه با بحث استخدام نیرو‌های خدماتی مدارس، اظهار داشت: ما الان برای چهاردهم اردیبهشت یعنی دو روز بعد ان‌شاءالله آزمون استخدامی کیفیت بخشی آموزش و پرورش را داریم. ان‌شاءالله برای ۱۹۷۱۲ نفر جذب خواهیم داشت در رشته مشاوره تحصیلی برای دانش آموزان بعد از ۱۰ سال تقریبا ده سال بود مجوز داده نشده بود. امور تربیتی و سبک زندگی، مربیان سلامت و مربیان تربیت بدنی که حدوداً ۴۰۰ هزار نفر هم در این آزمون شرکت کردند.

رییس سازمان اداری و استخدامی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی آزمون را برگزار می‌کند و امیدوار هستیم که تا نیمه خرداد ماه نتایج آزمون بیاید که اول مهر این همکاران را در دستگاه اجرایی داشته باشیم.

وی تاکید کرد: این تدبیر مقام معظم رهبری و دستور ایشان بود برای اینکه ما برای بحث کیفیت بخشی مربیان پرورشی در دستگاه در آموزش و پرورش جذب داشته باشیم این اتفاق می‌افتد.

لطیفی افزود: در خصوص بحث استخدام عزیزانی که در مدارس در خدمتشان هستیم تحت عنوان بابای مدرسه قرار بود که تامین اعتبار آن از طرف سازمان برنامه مشخص شود؛ در سقف تامین اعتبار ما ان شاءالله حتماً کمک خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: برای این موضوع مدارسی که جمعیت بیشتری دارند و در مناطق محروم هستند در اولویت هستند و در صورت تامین اعتبار این موضوع تا پایان امسال اجرایی خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۵۲۰۰ روستا ظرف دو سال انجام شده است
  • خط انتقال آبرسانی دیلم تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد
  • جذب نیرو مربی های پرورشی در دستور کار قرار دارد
  • پلمب ۱۰ داروخانه گیاه پزشکی متخلف در داراب
  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • برخورداری بیش از ۵ هزار خانوار روستایی با اتمام طرح آبرسانی به مجتمع ۱۰۶ روستایی زون چایپاره
  • امام تعمیرات پروژه آبرسانی به کرمانشاه از سد گاوشان
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است