Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دریافته‌اند که استفاده از هدست "واقعیت مجازی"(VR) در گاوها باعث بهبود رفتار آن‌ها می‌شود و ممکن است در افزایش کیفیت شیر آنها نیز موثر باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، استفاده از فناوری "واقعیت مجازی" به اندازه‌ای پیشرفت کرده که تنها برای انسان قابل استفاده نیست و امروزه می‌توان از این فناوری برای حیوانات هم استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراین راستا مزرعه‌داران روسی در مسکو، از هدست‌های واقعیت مجازی روی سر گاوها استفاده کردند تا ببینند آیا این فناوری تغییری در حالات و میزان شیر آن‌ها ایجاد می کند یا خیر.

در این پروژه، گاوها در یک مزرعه تابستانی شبیه سازی شده قرار گرفتند و رنگ‌های استفاده شده برای چشمان گاوها تنظیم شده بود و منظره قابل مشاهده از یک مزرعه معمول زیباتر و دلنشین‌تر بود.

از طرفی، هدست‌ها با چشمان گاوها به نحوی سازگار بودند که توانایی دید خوبی به این حیوانات بدهند.

به نظر می‌رسد که استفاده از هدست‌ها حداقل در یک سطح بنیادی کارکرد خوبی داشته است.

در آزمایش اولیه هدست، اضطراب گاوها کاهش پیدا کرد و احساس عاطفه آن‌ها تقویت شد.

هنوز مشخص نیست که میزان تاثیر واقعیت مجازی روی کیفیت یا حجم شیر گاوها چه‌قدر بوده است ولی قرار است مطالعاتی جامع‌تر انجام شود تا به این سوال پاسخ داده شود.

این مطالعه با چالش‌هایی روبه رو شده و سوالاتی را به وجود آورده است. به عنوان مثال چگونه می‌توان با عمر کم باطری‌های هدست مقابله کرد؟ یا سوال دیگر این است که پس از برداشتن هدست‌ها، گاوها چگونه با دنیای واقعی مواجه خواهند شد؟

استفاده از هدست‌ها می‌تواند یک راه حل مناسب برای دامپروری‌هایی باشد که در مناطق سردسیر هستند و مناظر تابستانی در اطراف آنها کمتر وجود دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واقعيت مجازي شیر گاو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۴۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه

یک مقام آمریکایی در مصاحبه با روزنامه «نیویورک تایمز» درباره شکست رژیم صهیونیستی در از بین بردن جنبش حماس، رهبران و مبارزان آن صحبت کرد.

براساس گزارش المیادین، این مقام آمریکایی در سخنرانی خود به آنچه که رژیم صهیونیستی در جنوب و شمال نوار غزه انجام داد، اشاره کرد.

در ادامه این مصاحبه آمده است: اما بعد از آن چه اتفاقی افتاد؟ سوالی که از سوی این مقام مطرح شد و وی پاسخ داد که بر خلاف آنچه ارتش اسرائیل می‌خواست، اکنون بسیاری از جنگجویان حماس دوباره ظاهر شده اند، تا جایی که یک واحد حماس توانست در ۱۸ آوریل سال جاری، موشکی را از بیت لاهیا در شمال نوار غزه به سمت عسقلان پرتاب کرد.

در همین زمینه، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که نوار غزه به قبل از ۷ اکتبر بازگشته است، به این معنی که نیروهای حماس همچنان در منطقه هستند و محل را کنترل می‌کنند و تأکید کردند که وعده‌های مقامات اسرائیلی برای از بین بردن آنها و برای دستیابی به پیروزی و حل و فصل قریب الوقوع، کاملاً از واقعیت دور است.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی نیز در تحلیلی از وضعیت نوار غزه، به ویژه در شمال آن، گفت که مقامات صهیونیست تعهد کردند حماس را از بین ببرند و به شهرک‌نشینان اطراف غزه قول دادند که می‌توانند به خانه‌های خود بازگردند، اما هفته گذشته ثابت کرد که واقعیت بسیار دورتر از واقعیت است.

آلموگ بوکر، روزنامه نگار صهیونیست به اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و یوآو گالانت، وزیر جنگ آن مبنی بر ادامه جنگ تا نابودی حماس اشاره کرد، در حالی که در روی زمین، نیروهای حماس یک رگبار از موشک‌ها را به سوی اراضی اشغالی شلیک کردند.

بوکر افزود که این موشک‌ها از شمال نوار غزه، یعنی از منطقه‌ای که نیروهای حماس قرار نیست در آنجا باشند. به گفته او، این امر بیانگر واقعیت دیگری است که جای گفتن دارد و آن بازگشت حماس به شمال نوار غزه و همچنین حضور رزمندگان حماس و جهاد اسلامی در منطقه است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل خاورمیانه

دیگر خبرها

  • تاکید مقام آمریکایی بر شکست رژیم صهیونیستی در غزه
  • آیا دریافت وام ازدواج دوم واقعیت دارد؟ / آیا دو بار می‌توان وام ازدواج گرفت؟ 
  • سعی کردیم به واقعیت وفادار باشیم / فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • فیلم| از آرزو تا واقعیت؛کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران در چایخانه امام رضا(ع)
  • سعی کردیم وفادار به واقعیت باشیم/فیلم دفاع مقدس باید برای نسلی که جنگ را یک روز هم ندیده جذاب باشد
  • بازیگر «زخم کاری» در واقعیت/ عکس
  •  هنگامه بیداری فرهیختگان در غرب
  • فروش امتیاز مسکن ملی توسط برخی سازمان ها، واقعیت یا شایعه؟
  • مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو بر گردن مخترع ایرانی
  • فضای مجازی باید باعث افزایش انسجام جامعه شود