Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@06:58:24 GMT

اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور در خلیل آباد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۵۲۲۵

اجرای طرح واکسیناسیون نیوکاسل طیور در خلیل آباد

مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد گفت: طرح واکسیناسیون نیوکاسل در طیور بومی خلیل آباد به ظرفیت 70 هزار قطعه، با همکاری سپاه ناحیه خلیل آباد در این شهرستان اجرا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید احمدی، مدیر شبکه دامپزشکی خلیل آباد در گفت و گو با خبرنگار صبح توس، با اعلام این خبر اظهار داشت: شبکه دامپزشکی شهرستان خلیل آباد با هدف کنترل بیماری نیوکاسل به عنوان یک بیماری ویروسی واگیردار در سطح واحدهای سنتی و صنعتی طیور، طرح واکسیناسیون نیوکاسل را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این طرح همزمان با هفته بسیج در سطح روستاهای شهرستان اجرایی شد، خاطرنشان کرد: بیماری نیوکاسل با توجه به واگیری شدید و تلفات سنگین در سطح واحدهای طیور می تواند خطر بالقوه‌ای برای صنعت و مانع بزرگی سر راه تولید باشد.

مدیر دامپزشکی خلیل آباد با تأکید بر اینکه در همین راستا در سال رونق تولید، سازمان دامپزشکی کشور اقدام به اجرای این طرح در جهت مبارزه با بیماری نیوکاسل کرده است، تصریح کرد: این طرح در شهرستان با واکسن نیوکاسل مقاوم به حرارت با ظرفیت 70 هزار قطعه مرغ بومی در شهرستان و با همکاری ناحیه مقاومت بسیج و دهیاران در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه بیماری نیوکاسل یک بیماری شایع در صنعت طیور با علائم تنفسی همچون آبریزش، عطسه و... و علائم عصبی چون چرخش سر، ستاره نگری، عقب عقب رفتن و... مشاهده می شود، اذعان کرد: در صورت عدم رسیدگی، تلفات زیادی در واحدها به همره خواهد داشت.

احمدی همچنین در پایان از همشهریان خواست تا در اجرای هر چه بهتر طرح با مجموعه همکاران دامپزشکی و ناحیه مقاومت بسیج در روستاها همکاری حداکثری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۲۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی حسن‌زاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر خلیل آباد در پی انجام اقدامات اطلاعاتی از انتقال مقادیر قابل توجهی مواد مخدر به یکی از شهرستان‌های استان مطلع شده و پیگیری موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان خلیل آباد افزود: مأموران انتظامی با انجام تحقیقات میدانی یک دستگاه خودروی سواری پژو حامل مواد مخدر را در این زمینه در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان خلیل آباد شناسایی و متوقف کردند.

وی تصریح کرد: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر در بازرسی از خودرو مورد نظر ۸ کیلو و۶۰۰ گرم مواد مخدر از نوع تریاک را کشف و در این زمینه ۳ متهم را پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی کردند.

حسن زاده بیان کرد: مبارزه با قاچاق مواد مخدر یکی از اولویت‌های اصلی کاری پلیس است لذا از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه مورد مشکوک سبزپوشان عرصه نظم و امنیت را در اجرای وظایف خود یاری کنند.

کد خبر 6088726

دیگر خبرها

  • کشف بیش از ۸ کیلوگرم تریاک در خلیل آباد
  • پایان واکسیناسیون طیور لرستان علیه بیماری نیوکاسل
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • آغاز ایمن سازی رایگان دام‌های هویزه برعلیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • اجرای رزمایش واکسیناسیون دام در طرح شهید زاهدی در کازرون
  • رزمایش واکسیناسیون ۲۵۰ هزار راس دام در استان فارس برگزار شد
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله