Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسینعلی حاجی دلیگانی ، عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی افکار نیوز با تأکید بر اینکه مناطق آزاد نباید از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شوند، گفت: هدف از ایجاد مناطق آزاد گسترش صادرات کالا‌های تولیدی و جذب سرمایه‌های خارجی بوده است، بر همین اساس اگر در فرآیند تولید و صادرات کالا از فعالان اقتصادی این مناطق مالیاتی اخذ شود، مبالغ این مالیات به آن‌ها مسترد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار اقتصادی - وی در ادامه افزود: به عبارت دیگر فعالان اقتصادی در مناطق‌آزاد از پرداخت مالیات بر عملکرد معاف هستند، اما واردات کالاهای مصرفی از کشور‌های خارجی ارتباطی به فعالیت‌‎های تولیدی ندارد و مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده‌ می‌شود.

حاجی دلیگانی در پایان معافیت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق‌آزاد را در تعارض با شفافیت زنجیره کالایی دانست و اظهار داشت: حتی اگر برخی نمایندگان اصرار به معافیت مناطق‌آزاد از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده دارند، بهتر است به جای اعطای معافیت دائم، این مالیات با نرخ صفر درصد اعمال شود؛ زیرا معافیت‌های مالیاتی شفافیت این مناطق را از بین می‌برد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: افکار نیوز مالیات اخبار اقتصادی حاجی دلیگانی برنامه و بودجه مجلس مالیات مالیات بر ارزش افزوده مناطق آزاد واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

در فروردین ماه حدود ۴۴۰ میلیارد تومان منابع برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان فراهم شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در فروردین ماه امسال از محل یک درصد افزایش مالیات ارزش افزوده از 9 درصد به 10 درصد حدود 440 میلیارد تومان درامد مالیاتی جدید ایجاد شده است.

این تغییرات بر اساس حکم مندرج در بند ر تبصره 6 قانون بودجه 1403 اعمال شده است.

این درامد طبق حکم قانون بودجه صرف متناسب سازی حقوق بازنشستگان خواهد شد. این  برای نخستین بار است که از سازوکار مالیات ارزش افزوده برای پوشش  افزایش هزینه های  مرتبط با حقوق بازشستگان استفاده شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تحقق درآمد ۴۴۰ میلیاردی برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان
  • تمدید مهلت تکمیل اظهار نامه مالیاتی
  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • کاهش معافیت‌های مالیاتی بودجه برمبنای احکام برنامه هفتم بود
  • مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با دریافت مالیات بر ارزش افزوده از تاکسی‌ های اینترنتی
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم
  • اعلام نظر انجمن تجارت الکترونیکی درمورد دریافت مالیات بر ارزش افزوده تاکسی‌ های اینترنتی
  • یک درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری‌ها اختصاص یافت
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
  • افزایش تعرفه تاکسی‌های اینترنتی خلاف قانون است