Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در آیین تکریم و معارفه مدیران جدید و قدیم مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر گفت: هر شخصی که در مسئولیت قرار می‌گیرد باید از قوت و قدرت و همچنین امانتداری برخوردار باشد.

دکتر اشرف بروجردی تصریح کرد: امانتداری جزء شاخصه‌های اصلی در نظام اداری است و دکتر نظامی در این زمینه موفق بودند و امیدوارم خانم صداقت نیز مانند وی به توفیق لازم برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تاکید کرد:با تقدیر از مسئولان استان بوشهر در راستای تسهیل گری در عرصه ماندگاری اسناد ملی افزود: سازمان اسناد و کتابخانه ملی نقش مهمی در حفظ هویت ملی دارد و تقویت این مرکز باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران ابراز داشت: مرکز اسناد بیشترین دغدغه‌اش حفظ اسناد و انتقال اسناد به جامعه است و باید مأمنی برای اصحاب اندیشه و صاحب‌نظران باشد و تضارب آراء و اندیشه در این مرکز صورت گیرد تا خروجی آن سندی برای آیندگان باشد.

بروجردی گفت: اندیشه بشری یک ریشه و سابقه دیرینه دارد که مستندش در مراکزی مثل مرکز اسناد نگهداری می‌شود.

او با بیان اینکه در آرشیو ملی ایران میلیون‌ها برگ سند وجود دارد افزود: دیجیتالی کردن منابع رسالتی است که بر عهده ماست و امیدوارم با حمایت دسته‌جمعی به این هدف مهم برسیم.

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران یادآور شد: فعال کردن بایگانی راکد اسناد امر بسیار مهمی است که باید در این سازمان با همکاری سایر ادارات و نهاد‌ها و عملیاتی شود.

بروجردی بیان کرد: از همه مدیران ارزشمندی که در این جلسه حضور دارند انتظار داریم با مرکز اسناد همکاری و همراهی کنند و به ویژه از اصحاب فکر و اندیشه و اساتید دانشگاه انتظار دارم ضمن آشنایی با فعالیت‌های این مرکز در همکاری با این مجموعه همکاری کنند تا آیندگان بتوانند از اسناد ملی بهره‌مند شوند.

در این آیین با تقدیر از زحمات غلامحسین نظامی مدیر سابق مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر، نرگس صداقت به عنوان مدیر جدید این مرکز معرفی شد.

انتهای پیام/م

نرگس صداقت  مدیر مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان بوشهر شد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری اسناد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۵۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی به قاچاق نسخ خطی اشاره کرد و گفت: این رویه پیش از انقلاب توسط برخی از یهودی‌ها انجام می‌شد. - اخبار فرهنگی -

سیدمحمدرضا رضاپور، رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، به برنامه‌های سال جدید این مرکز اشاره کرد و گفت: در سال جدید عکس‌برداری از نسخ و اسناد خطی مجموعه‌ها و کتابخانه‌های مختلف را در نظر داریم تا نسخه پشتیبان به صورت رایگان تهیه شود؛ از این نظر در فراخوانی از مجموعه‌داران اعلام کردیم تا در صورت تمایل برای این امر به کتابخانه آستان قدس مراجعه کنند.

وی ادامه داد: خرید از نسخ خطی با در نظر گرفتن اولویت‌ها از دیگر برنامه‌های ما در سال جدید خواهد بود.

رئیس ادارۀ فهرست‌نگاری مرکز نسخ خطی آستان قدس رضوی از قاچاق نسخ خطی به خارج از کشور اشاره و اضافه کرد: متاسفانه این امر وجود دارد اما اطلاعات ما از تعداد نسخی که از این طریق از ‌کشور خارج می‌شود، کم است. به همین دلیل همیشه فراخوان داده‌ایم تا صاحبان نسخ با تهیه نسخه پشتیبان یا ارائه آنها برای خرید، از تلف شدن میراث ایرانی اسلامی پیشگیری کنند.

رضاپور یادآور شد: متاسفانه هر سال نسخه‌های خطی ارزشمند به دلایل مختلف و با دست‌های متعدد از کشور خارج می‌شود و سر از حراجی‌های دنیا در می‌آورد.

وی با تاکید بر در نظر گرفتن بودجه لازم برای خرید و نگهداری میراث ایران و اسلام در مراکز معتبر و استاندارد، گفت: همچنین نیازمند هم‌گرایی کتابخانه‌های‌ بزرگ کشور برای حفظ این نسخ خطی هستیم. متاسفانه هر از چندگاهی شاهد انتشار خبری از عرضه این نسخ خطی در حراجی‌های بزرگ دنیا هستیم که در نهایت سر از کتابخانه‌های واتیکان، آلمان، انگلیس، سرزمین‌های اشغالی و ... در می‌آورند.

قدیمی‌ترین قرآن جهان کجاست؟

وی افزود: این رویه پیش از انقلاب نیز وجود داشت. در آن زمان برخی از یهودی‌ها به تهیه این نسخ خطی و انتقال آن به کتابخانه‌‌های سرزمین‌های اشغالی می‌پرداختند. در آن زمان از بازاریان و کسبه، مردم و مالکان نسخ خطی، اقدام به خرید این منابع و انتقال آن به خارج از مرزهای کشور می‌کردند.

قاچاق نسخه‌های خطی که میراث ارزشمند فرهنگی و علمی کشور است، در سال‌های اخیر همواره از سوی اهالی فرهنگ هشدار داده شده است. هرچند این امر، پدیده جدیدی نیست اما در یک‌دهه گذشته رشد بیشتری داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • موزه پبده از بی نظیرترین موزه‌های کتب و نسخ خطی قرآن کریم
  • مدیران استان بوشهر برای رفع مشکلات کشاورزان پای کار باشند
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • دست درازی صهیونیست‌ها به گنجینه ایران
  • حفظ فرهنگ وهویت هر ملت مستلزم نگهداری اسناد هویت دار
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات سازمان همکاری اسلامی
  • نگهداری ۴۲هزار نسخه خطی در سازمان اسناد وکتابخانه ملی کشور
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس