Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-02@20:22:26 GMT

کشاورزان علیه بزرگ مالکان شرکتهای زنجیره ای

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۶۰۰۸

کشاورزان علیه بزرگ مالکان شرکتهای زنجیره ای

ساعت 24- -منازعه برسر منافع در کشورهای با پیشینه به کارگیری اموزه های دموکراسی اشکال گوناگن دارد و نهاددولت به جای اینکه از یک گروه اجتماعی حمایت و گروه دیگرراسرکوب کند نقش میانجی را بازی می کند. درکشوری مثل فرانسه هرگروه اجتماعی اقتصادی دارای تشکل های صنفی مربوط به خود هستند و از این نهادئها برای چانه زنی و عمل جمعی استفاده می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه کشاورزان فرانسوی با استفاده از حق اعتراض خود به مالکان شرکتهای زنجیره ای استفاده کرده و با تراکتورهای خود به پایتخت رسیده اند.کشاورزان و دامداران معترض فرانسوی با تراکتورهای خود به خیابان های پاریس و لیون، پایتخت و دومین شهر بزرگ فرانسه آمدند تا این دو شهر را دچار ترافیک شدید کنند.کشاورزان فرانسوی می گویند خریدار محصولات عمده آنها که شرکت های زنجیره ای بزرگ هستند با آنها ارزان حساب می کنند و همین محصولات را در فروشگاه های زنجیره ای خود، بسیار گرانتر از قیمت خرید اولیه توزیع می کنند.کشاورزان معترض اعلام کرده اند که در ماه های اخیر در مذاکره برسر قیمت محصولات خود همواره شرکت های بزرگ برنده شده اند و آنها هم ناگزیرند محصولات خود را به پایین ترین قیمت ارائه دهند.در همین راستا از اولین ساعات صبح چهارشنبه هزار کشاورز با تراکتورهای خود خیابان های استان ایل دو فرانس به مرکزیت پاریس را مسدود کرده و یا با عبور از کمربندی های پاریس ترافیک عجیبی در سراسر شهر ایجاد کرده اند. این کشاورزان از استان های شمالی و غربی به پاریس آمده اند.آمارها نشان می دهند بین سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۸ درآمد این کشاورزان کاهش ۷۵ درصدی داشته است. این در حالی است که فروشگاه های زنجیره ای بزرگ نه تنها کاهش سود نداشته اند بلکه با افزایش درآمد مواجه بوده اند.هدف اصلی کشاورزان معترض از بلوکه کردن خیابان های پایتخت فشار روی شرکت های بزرگ زنجیره ای درجهت افزایش قیمت های اولیه خرید است. آنها می گویند که دولت امانوئل ماکرون در عمل از آنها حمایت نکرده است. با این حال دیدیه گیوم وزیر کشاورزی فرانسه، روز سه شنبه در صحن مجلس ملی گفت که نگرانی ها کشاورزان و دامداران کاملا «قانونی و مشروع» است و در این موضوع با آنها «هم عقیده» است.نمایندگان سندیکاهای کشاورزی و دامداری دور جدیدی از گفتگوها را از هفته آینده با مسئولان فروشگاه های توزیع کننده محصولات کشاورزان آغاز خواهند کرد. حالا باید دید درانتهای این گفت وگو چه نتیجه ای به بار می ایدو البته تجربه نشان دادهاست نوعی همپوشانی  منافع که هردوگروه را راضی کند به دست امده و داستان تااندازه ای حل می شود. سه شنبه نیز نزدیک به ۱۰ هزار کشاورز معترض آلمانی با به خیابان آوردن حدود هزار و هشتصد تراکتور خیابان‌های اصلی برلین را مسدود کردند.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی

بررسی بودجه امسال نشان میدهد بانک مرکزی بیشترین سهم مالیاتی در بین شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، سهم مالیاتی شرکتهای دولتی نشان میدهد در بودجه 1403 بانک مرکزی 17 درصد از کل مالیات شرکتهای دولتی را پرداخت خواهد کرد.

شرکت ملی نفت 13 درصد و شرکت ملی گاز 4 درصد از درامدهای مالیاتی 1403 شرکتهای دولتی را به خود اختصاص خواهند داد.

ایمیدرو نیز یکی از بزرگترین شرکتهای دولتی مالیات دهنده در سال 1403 است که 10 درصد از درامدهای مالیاتی دولت از محل مالیات شرکتهای دولتی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • همه اقدامات دشمنان علیه انقلاب اسلامی شکست خورد
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • سرگیجه بزرگ!
  • پایانه صادراتی قوی برای زنجیره ارزش کشاورزی مازندران نداریم
  • آمریکا تحریم‌ها علیه ۱۰ بانک بزرگ روسیه را کاهش داد
  • برق حرارتی یک ساله ۲۰ همت ضرر کرد
  • سودآوری ۴۸ هزار میلیاردی ایمیدرو در یک سال
  • ۲۳ درصد درآمد بودجه از سودِ سهام روی دوش بانک مرکزی
  • بانک مرکزی بزرگترین مالیات دهنده در بین شرکتهای دولتی
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید/ مجوز خشونت بیشتر علیه دانشجویان معترض صادر شد