Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری رسمی لبنان، میشل عون امروز چهارشنبه ارتش لبنان را به اتخاذ تدابیر فوری به منظور تامین امنیت فراخواند و با اشاره به درگیری های دیشب تاکید کرد: اجازه نخواهیم داد  جنگ "السنتین" تکرار شود و این مسائل برای همیشه پایان یافته و غیرقابل بازگشت است.

منظور از جنگ السنتین جنگ های داخلی 15 ساله (1975-1990) در لبنان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اظهارات رئیس جمهوری لبنان در حالی است که  شب گذشته در طرابلس واقع در شمال لبنان تعدادی از معترضان به دفتر جریان "آزاد ملی" به رهبری "جبران باسیل" وزیر خارجه دولت پیشبرد امور حمله کردند؛ اقدامی که مجروح شدن دهها نفر را به دنبال داشت و معترضان پرچم این جریان را از ساختمان دفتر پایین کشیدند.

همچنین شامگاه دوشنبه اختلاف بین طرفداران احزاب مختلف در بیروت و طرابلس موجب بروز برخوردها و ناآرامی هایی در پایتخت و شمال لبنان شد؛ این روند شب گذشته نیز همچنان ادامه یافت.

این درگیری ها بیشتر بین طرفداران حزب "نیروهای لبنانی" به ریاست "سمیر جعجع" و حزب "الکتائب" وابسته به "امین جمیل" با طرفداران حزب الله و جنبش امل رخ داد.

علاوه بر این، شامگاه سه شنبه مسیرهای منتهی به کاخ ریاست جمهوری "بعبدا"  شاهد برخوردهایی بین حامیان حزب نوپا "السبعه" و حامیان جریان آزاد ملی وابسته به میشل عون بود؛ السبعه خود را حزبی مستقل اعلام کرده  است.

این ناآرامی ها موجب شد، راههای اطراف کاخ بعبدا مسدود شود، در نتیجه نیروهای ارتش لبنان با حضور در محل درگیری ها سعی کردند با شلیک هوایی و استفاده از باتوم تظاهرکنندگان را پراکنده کرده و راهها را بازگشایی کنند.

تظاهرات لبنانی ها  شامگاه ۲۵ مهر (۱۷ اکتبر) در اعتراض به مشکلات معیشتی و اقتصادی و اعمال مالیات بر تماس های واتساپ آغاز شد و همچنان در فواصل زمانی مختلف ادامه یافته است ، اما شامگاه دوشنبه و دیشب با برخی درگیری ها در پایتخت و طرابلس همراه شد.

برچسب‌ها درگیری میشل عون پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری میشل عون درگیری میشل عون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد گفت: پلیس مانع درگیری و هرج و مرج در ورزشگاه شد و به وظیفه قانونی خود عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه خبری پلیس فارس، مهدی جوکار در تشریح جزئیات درگیری پیش آمده در یکی از ورزشگاه های شهرستان فیروز آباد اظهار کرد: در دقایق پایانی بازی بین دو تیم فوتبال حاضر در لیگ دسته سوم استان، در شهرستان فیروزآباد، یکی از اعضای کادر فنی تیم میهمان به همراه بازیکنان ذخیره این تیم به سمت کمک داور بازی حمله ور شده و او را مورد ضرب وشتم قرار می دهند.

وی افزود: بلافاصله مامورین تامین نظم و امنیت حاضر در ورزشگاه، بر اساس وظایف قانونی، به منظور پایان دادن به درگیری و پیشگیری از وقوع هر گونه تبعات احتمالی، قصد دستگیری مخلین نظم و امنیت را داشتند که با مقاومت و تعدی آنها مواجه شدند، لذا طبق ضوابط قانونی، با استفاده از تجهیزات دفاع شخصی در اختیار (اسپری) عامل اخلال در نظم عمومی را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد اضافه کرد: طرفین درگیری، به مقر انتظامی انتقال و پس از اخذ مشاوره از کارشناس مربوطه، ضمن اعلام ندامت و پشیمانی از اتفاق پیش آمده، با یکدیگر سازش و مقر انتطامی را ترک کردند.

کد خبر 749196

دیگر خبرها

  • درگیری مرگبار ۲ دانش آموز در شوش
  • پلیس به وظیفه قانونی خود عمل کرده است
  • درگیری دو دانش‌آموز در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری ۲ همکلاسی در شوش منجر به قتل شد
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • پلیس مانع ایجاد هرج و مرج در ورزشگاه فیروزآباد شد
  • ۲ افسر دیگر اسرائیل در غزه کشته شدند
  • درگیری در یک ورزشگاه در فیروزآباد
  • پلیس به وظیفه قانونی خود در ورزشگاه عمل کرد
  • فیلم درگیری ترسناک اراذل قمه‌کش و چاقوکش در بیمارستان اصفهان