Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:30:41 GMT

برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۶۳۵۳

برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم

رئیس شورای عالی استان‌ها با تاکید بر اینکه برای ارتقای بهره وری مسیر طولانی در پیش داریم گفت: جا دارد برای ارتقای بهره وری مدیریت شهری بستری را فراهم کند .

به گزارش ایسنا، مرتضی الویری در نخستین همایش ملی بهره وری در مدیریت شهری،  گفت: یکی از مواردی که نمی‌توانیم هیچ گاه به دنبال ارتقای بهره وری برویم همین موضوع عدم نظم در برگزاری همایش های مانند همایش امروز است وقتی نمی توانیم همایش بهره وری را راس ساعت آغاز کنیم دیگر از دستگاه‌های مدیریتی چه انتظاری می‌توانیم داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای عالی استان‌ها در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اینکه از لحاظ شاخص بهره وری در مقایسه با کشورهای منطقه در رتبه پایین تری قرار گرفته‌ایم اظهار کرد: برابر آمار مرکز ملی آمار در بهمن ماه سال گذشته میزان کار مفید هر شهروند 15 ساعت در هفته بود که اگر  آن را تقسیم کنیم می‌شود دو نیم ساعت در هر روز که ما باید در برنامه ششم توسعه کشور به مسئله بهره وری بیش از گذشته توجه کنیم. تلخ است که ایران در رده بندی سازمان جهانی بهره وری در بین پنج کشور آخر قرار گرفته است. وقتی به آمار و رتبه بندی کشورها نگاه می‌کنیم می‌بینیم که کشورهای از آسیای شرقی و اقیانوسیه بالاتر از ما قرار  گرفته‌اند .

وی تاکید کرد: بهره وری باید مورد توجه قرار گیرد چرا که هیچ چیز به جز آن نمی‌تواند اهداف مدیریتی را محقق کند. برخی موانع مانند تحریمها وجود دارد که اهمیت و جایگاه بهره وری را افزایش نمی دهد و باید گفت بهره وری مهم است زیرا منابع مالی و انسانی مدیریت شهری محدود است و در مقابل آن جمعیت شهرها در حال افزایش است.

الویری با اشاره به افزایش قیمت خدمات در مدیریت شهری، تاکید کرد: با افزایش قیمت خدمات مدیریت شهری دچار چالش می‌شویم لذا نیاز است مدیران چاره اندیشی کنند زیرا در سایر کشورها بین مدیران سطح یک جلساتی برگزار می‌شود اما در ایران برگزاری جلسه بهره وری سابقه‌ای نداشته است. جا دارد برای ارتقای بهره وری مدیریت شهری بستری را فراهم کند و ما با برگزاری این دست همایش‌ها می‌توانیم توجه مدیران را جهت ارتقای بهره وری جلب کنیم.

وی با اشاره به وضعیت تولید زباله و مدیریت آن در کشور گفت: ما روزانه 700 گرم زباله تولید می‌کنیم که این آمار سه برابر آمار جهانی است مثال دیگری که می‌توان در این حوزه زد این است که در مناطقی از پایتخت روزانه سه نوبت جمع آوری زباله‌ها انجام می‌شود در حالی که در بسیاری از کشورها هفته‌ای دو یا سه نوبت جمع آوری زباله انجام می‌شود. تفکیک و امحای پسماند نیز از دیگر موضوعات جدی است که باید در بحث کاهش تولید زباله گام‌های موثری برداریم.

رئیس شورای عالی استان‌ها ادامه داد: در حال حاضر ایران جزو 14 کشور پرمصرف بنزین است این در حالی است که منابع ما در حال از بین رفتن هستند باید آموزش‌های هدفمند جهت ارتقای بهره وری در دستور کار قرار گیرد بی تردید این آموزش‌ها موثر هستند و باید بدانیم که آیا نحوه آموزش افراد  تحصیل کرده در کشور به سمتی بوده که به کمک مدیریت شهری جهت ارتقای بهره وری بیاید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بهره وري شهرداري تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری اصفهان عزم‌ جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

محمد نورصالحی با حضور در غرفه خبرگزاری ایمنا در دومین نمایشگاه حمل‌ونقل دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مسائل شهرهای ما کم نیست، در حوزه حمل‌ونقل و تسهیلات در این حوزه برای بهبود کیفیت عبور و مرور، بهبود کیفیت زندگی در شهر و آرامش مردم اقدامات بسیار خوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه بهانه‌ای می‌شود تا مدیران، سرمایه‌گذاران و فعالان این حوزه بتوانند داشته‌های خود را عرضه کنند و مدیریت شهری تصمیم بگیرد، افزود: این دوره نمایشگاه رشد خوبی داشته است، شرکت‌ها، به‌ویژه دانش‌بنیان‌ها متوجه صورت مسئله شده‌اند و درصدد رفع آن برآمدند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدوارم مدیریت شهری اصفهان و سایر شهرها بتوانند بهره‌برداری خوبی از این نمایشگاه در راستای به‌کارگیری ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و سازنده‌های مختلف داشته باشند، گفت: تصمیمات خوبی برای حمایت از اصل موضوع دانش‌بنیان و ترغیب و تشویق این شرکت‌ها گرفته شده است تا بتوانیم نسبت به گذشته اقدامات موثرتری انجام دهیم.

نورصالحی تصریح کرد: مدیریت شهری اصفهان عزم جدی برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف از جمله حمل‌ونقل، خدمات شهری، پسماند و محیط زیست دارد.

کد خبر 749868

دیگر خبرها

  • ◄ خط 4 متروی مشهد به شهرک مهرگان نمی رسد؟
  • اجرای مدیریت یکپارچه شهری از اساسی‌ترین طرح‌ها در شورا‌هاست
  • کارگران مهم‌ترین رکن مدیریت شهری هستند
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • ارتقای حمل‌ونقل عمومی در پرند ضروری است
  • عزم جدی مدیریت شهری اصفهان برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
  • بهره‌مندی هرچه بیشتر از علم و پژوهش با برجسته‌سازی معنویت، نیاز پیش‌ِ روی ما به حساب می‌آید
  • تسهیل در روند اجرای بزرگراه شهید شوشتری ظرف ۱۰ روز آینده
  • مسیر خلق دانش و انتقال آن به عرصه های کشاورزی باید تقویت شود
  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار