Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا فغانی بهترین داور آسیا شد.

طرفداری- با انتخاب فدراسیون بین‌المللی تاریخ و آمار فوتبال، دامیر اسکومینا به عنوان بهترین داور جهان در سال 2019 انتخاب شد. همچنین علیرضا فغانی از ایران در رده دوازدهم جهان قرار گرفت و بالاترین داور آسیایی این لیست است.

به گزارش سایت فدراسیون بین المللی تاریخ و آمار فوتبال، روزنامه نگاران و کارشناسانی از 90 کشور برای سی و سومین بار، بهترین داور فوتبال جهان را با رای خود انتخاب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دامیر اسکومینا، داور اسلوونیایی که دیدار فینال لیگ قهرمانان اروپا میان لیورپول و تاتنهام را قضاوت کرد، با 136 رای بهترین داور سال 2019 شد. اسکومینا که از سال 2003 داوری خود را آغاز کرده است، بیش از 530 بازی در کارنامه خود دارد. 301 بازی در لیگ اسلوونی، 50 بازی در لیگ قهرمانان آسیا، 17 بازی برای لیگ اروپا و 60 بازی در یورو، جام جهانی و المپیک را قضاوت کرده است. او نوزدهمین داوری است که از سال 1987 این عنوان را به دست می آورد. پیر لوئیجی کولینا داور مشهور ایتالیایی با 6 بار تصاحب این عنوان، در جهان رکوردار است.

فلیکس بریچ آلمانی با اختلاف اندک و 129 رای در رده دوم قرار گرفت.

رتبه داور کشور امتیاز 1 دامیر اسکومینا اسلوونی 136 2 فیلیکس بریچ آلمان 129 3 بیورن کویپرس هلند 61 4 جانلوکا روکی ایتالیا 58 5 جونیت چاکر ترکیه 47 6 نستور پیتانا آرژانتین 38 7 متئو لاهوز اسپانیا 23 7 کلمن تورپین فرانسه 23 9 مارتین اتکینسون انگلیس 21 10 مایکل الیور انگلیس 18 11 گیل مانزانو اسپانیا 16 12 علیرضا فغانی ایران 13 13 دنی ماکلی هلند 10 14 فیلیکس زایر آلمان 9 15 روبرتو توبار وارگاس شیلی 8 16 مارک گایگر آمریکا 7 17 سیدی الیوم کامرون 5 17 ماریو اسکوبار توکا گواتمالا 5 17 روشن ایرماتوف ازبکستان 5 17 میلوارد مازیچ صربستان 5 21 باکاری گاساما گامبیا 4 21 سزار راموس مکزیک 4 23

اوویدیو هاتگان

رومانی 3 23 دنیلیه اورساتو ایتالیا 3 23 ویلتن سامپایو برزیل 3 23 آنتونی تیلور انگلیس 3 27 عبدالرحمن الجاسم قطر 1 27 بابی مدن اسکاتلند 1 27 آلبرتو آندیانو مالنسو اسپانیا 1 27 شیمون مارسینیاک لهستان 1

 

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۶۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ

فریئری کاپوتی و همکارانش در سری آ تاریخ‌ساز شدند.

طرفداری | برای اولین بار، یک تیم داوری زن، سوت بازی اینتر و تورینو را به دست می‌گیرد.

در یک اتفاق بی‌سابقه در تاریخ سری‌آ ایتالیا، برای اولین بار یک تیم داوری متشکل از زنان، مسئولیت قضاوت یک مسابقه را بر عهده خواهد گرفت. این تیم در دیدار روز یکشنبه بین دو تیم اینتر و تورینو سوت خواهد زد. ماریا سوله فریئری کاپوتیبه عنوان داور وسط، فرانچسکا دی مونته و تیزیانا تراشیاتی نیز به عنوان کمک داوران در این دیدار حضور خواهند داشت.

فریئری کاپوتی که پیش از این به عنوان اولین زن داور در سری‌آ ایتالیا تاریخ‌سازی کرده بود، اکنون با رهبری یک تیم داوری از زنان، گامی دیگر در جهت ارتقای جایگاه زنان در دنیای داوری فوتبال برداشته است. گفتنی است خانم فریئری کاپوتی در مهرماه 1401 و در دیدار ساسولو و سالرنیتانا در هفته هشتم سری آ 2022/23 که با برتری 5-0 ساسولو خاتمه یافت، داور این بازی به عنوان یک زن بود تا او به عنوان اولین داور زن سری آ لقب بگیرد.

روز تاریخی فوتبال ایتالیا؛ قضاوت اولین داور زن در سری آ / عکس

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • تاریخ‌سازی در فوتبال ایتالیا؛ قضاوت یک تیم داوری زن در سری آ
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • بهترین تیم تاریخ لیگ برتر انگلیس از نگاه سسک فابرگاس / عکس
  • برنامه و داوران یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • محرومیت بهترین داور زن فوتبال جهان
  • بارسلونا شکایتش از داوری ال‌کلاسیکو را به دادگاه مدنی می‌برد
  • اعلام اسامی داوران مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • داوران بازی‌های جام حذفی مشخص شدند
  • گفت و گوی جنجالی داوران ال‌کلاسیکو با VAR منتشر شد +ویدئو