Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه آلمان درخواست امریکا را از این کشور برای قطع ارتباط اقتصادی با ایران و اعمال فشار بر تهران رد کرد.

به گزارش اردوپوینت، راینر برول، سخنگوی وزارت خارجه آلمان روز چهارشنبه در واکنش به درخواست واشنگتن از برلین برای اعمال فشار حداکثری علیه ایران گفت: آلمان از سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران حمایت نمی‌کند و به تلاش خود برای حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و بازگرداندن ایران به تعهدات هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تایید کرد که در ششم دسامبر نشست کمیسیون مشترک برجام در سطح معاونان وزیر در وین برگزار خواهد شد.

به تازگی رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا از سیاست‌های اقتصادی آلمان در قبال ایران انتقاد کرده و از دولت آلمان خواسته است تا به مبادلات بازرگانی و همکاری اقتصادی با ایران خاتمه دهد و "سیاست اعمال تحریم‌های شدید علیه جمهوری اسلامی ایران" را در پیش گیرد.

وی همچنین خواستار اعمال فشار بیشتر بر ایران با هدف کسب یک توافق هسته‌ای جامع و دائمی با ایران شده است.

به عقیده اوبراین، آلمان نیز می‌بایست راهکار دولت دونالد ترامپ در قبال ایران را به عنوان الگوی خود برگزیند و اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی شدیدی علیه ایران کند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید همچنین گفته است که او نمی‌تواند علت اصرار آلمان به ادامه معامله و همکاری اقتصادی با تهران را متوجه شود./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «هاکان فیدان» وزیر خارجه ترکیه در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی (OIC) در گامبیا اعلام کرد که آنکارا پذیرش و حمایت فزاینده از فلسطین از طرف کشورهای دیگر را برای اسراییل مضر می داند و آمادگی خود را برای به کارگیری تمام امکانات ممکن به منظور اعمال فشار به اسراییل را اعلام می‌کند.

وی دراین‌باره گفت: مردم ما از این اجلاس انتظار نتایج ملموسی دارند. به رسمیت شناختن فلسطین از سوی دولت های بیشتری ضربه مهمی به اسرائیل وارد می کند. علاوه بر این، ما باید تمام تلاش خود را برای تضمین عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل انجام دهیم.

فیدان با تاکید بر تصمیم آنکارا در اول ماه مه برای حمایت از اقدام قانونی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دادگاه کیفری بین‌المللی، تاکید کرد که ترکیه از همه کانال‌های دیپلماتیک برای اطمینان از مواجهه اسرائیل با عواقب استفاده خواهد کرد.

در همین زمینه، ییلماز تونچ، وزیر دادگستری ترکیه، روز شنبه از کریم خان دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) خواست تا تحقیقات درباره جنایات «اسرائیل» در غزه را تکمیل کند.

وی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: ناکامی [کریم خان] دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC) در تکمیل تحقیقات و طرح شکایت علیه جنایات علیه بشریت ارتکابی در فلسطین، باعث تشدید فاجعه غزه و تداوم کشتار کودکان می‌شود. تاخیر در این پرونده مهاجمان اسرائیلی را تشویق می‌کند، اعتبار حقوق بین‌الملل را از بین می‌برد و دیوان کیفری بین‌المللی را خنثی می‌کند.

پنج‌شنبه گذشته پس از ادعای تل‌آویو مبنی بر اینکه آنکارا نیز مانع دسترسی کشورهای ثالث به بنادر ترکیه جهت تجارت با اسراییل شده است، ترکیه روابط تجاری خود با رژیم صهیونیستی به طور کامل به حالت تعلیق درآورد.

بلومبرگ به نقل از دو مقام ترکیه‌ای آگاه به امور مدعی شد که تمام صادرات و واردات ترکیه به مقصد و از مبدا اسراییل، تعلیق شده است.

یسرائیل کاتز، وزیر خارجه صهیونیست‌ها به طور جداگانه مدعی شد که آنکارا همچنین اقدام به ممانعت از واردات و صادرات مرتبط با اسراییل در بنادر ترکیه کرده است. وی با متهم کردن آنکارا به نقض توافقات تجاری با تل‌آویو، گفت که به «وزارت خارجه اسراییل دستور داده است تا با تمرکز بر سایر کشورها، به‌دنبال جایگزین باشند.»

وزیر خارجه صهیونیست‌ها درباره اینکه کدام بنادر ترکیه از مراودات تجاری با تل‌آویو ممانعت به عمل آورده‌اند، شفاف‌سازی نکرد. به گفته یک منبع دیپلماتیک به المانیتور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در حال حاضر تاثیرات تصمیم ترکیه درباره توقف صادرات را تایید کرده است.

ترکیه در ماه آوریل اعلام کرد این کشور تا زمان اعلام آتش‌بس در نوار غزه، صادرات طیف گسترده‌ای از محصولات خود را به اسراییل محدود خواهد کرد. براساس اعلام وزارت تجارت ترکیه، این محدودیت ۵۴ محصول مختلف شامل آهن، سنگ مرمر، فولاد، سیمان، آلومینیوم، آجر، کود شیمیایی، تجهیزات ساختمانی و همچنین سوخت موشک و هواپیما را شامل می‌شود.

کد خبر 6096800

دیگر خبرها

  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • عباس آخوندی: هر طرحی که در منطقه بر مبنای حذف قدرت‌های جهانی ارائه شود، از همان ابتدا با شکست مواجه خواهد شد
  • روزی که شوروی پشت مزدوران را در ایران خالی کرد / پاسخ بختیار به ادعای رضا پهلوی / تصاویر رنگی آلمان‌ها از نبرد استالین گراد / گرامافونی که ایرانی‌ها ۱۲۰۰ سال پیش ساختند / آبادان در بیش از یک قرن پیش
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران، پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • درخواست آمریکا از چین برای مهار ایران/ پکن اهرم فشار علیه تهران دارد؟
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • صفحه نخست روزنامه های عبری زبان/ ارزیابی صهیونیست‌ها از پاسخ منفی حماس به طرح پیشنهادی
  • هیچ مماشاتی با اعمال قدرت علیه ایران در کار نیست | عملیات وعده صادق قدرت فرماندهی ایران را نشان داد
  • دلیل واقعی پاسخ منفی رانگنیک به بایرن چه بود
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود