Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:36:43 GMT

صنعت آلومینیوم اهمیت ویژه ای برای کشور دارد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۷۸۱۲

صنعت آلومینیوم اهمیت ویژه ای برای کشور دارد

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحانی شامگاه چهارشنبه در آیین افتتاح ویدیوکنفرانسی طرح های صنعتی استان که با حضور وزیر صنعت و معدن در محل پروژه همراه بود، اظهار داشت: اخیرا در جلسه ستاد اقتصادی بحث مفصلی درباره چندین صنعت مهم و استفاده بیشتر از ظرفیت آن ها با وزیر صنعت داشته ایم که امیدواریم هر چه سریعتر این موضوع عملی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طرح آلومینا امروز در سراب عملی می شود که با توجه به اهمیت ویژه صنعت آلومینیوم برای کشور، این معادن برای ما اهمیت بالایی دارد.

روحانی با اشاره ای به مناطق زلزله زده سراب گفت: امروز یکی از مهم ترین برنامه های ما سفر به مناطق زلزله زده در هر دو شهرستان میانه و سراب بوده است که صبح توانستیم به روستای زلزله زده میانه سر بزنیم اما به دلیل وضعیت آب و هوا امکان پرواز به روستاهای سراب محقق نشد.

وی ادامه داد: از همین جا از مردم سراب قدردانی کرده و همدلی و همراهی خود با ایشان را اعلام می کنم و برای کسانی که در این حادثه آسیب جسمی دیده اند، آرزوی سلامتی دارم.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره ای به تلاش دولت در حوزه صنایع و معادن گفت: با تلاش های صورت گرفته، برخی صنایع و معادن توانسته اند راه توسعه خود را طی بکنند و تحریم ها در آن ها اثر نداشته است.

وی افزود: خوشبختانه در سخت ترین شرایط  و با وجود تحریم ها، پروژه های عمرانی و صنعتی فراوانی را در کشور افتتاح می کنیم که این به معنای شکست واقعی دشمن و پیروزی ملت ایران در برابر یک ابرقدرت جبار است.

کد خبر 4783010

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام حسن روحانی آلومینیوم نفلین سینت سراب بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف قیمت بنزین ایلام گرگان اصلاح قیمت حامل های انرژی بنزین قزوین شهرکرد بیرجند خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، استاندار لرستان روز سه شنبه در بازدید از معدن سنگ گوهره نرگسه چگنی با قدردانی ازکارگران معادن استان گفت: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.
ابوطالب شفقت با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار و تلاش است افزود: باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول وفرآوری سنگ وجلوگیری ازخام فروشی این سرمایه عظیم تلاش بیشتری کنیم.
شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.
میزان ذخایر سنگ لرستان ۶۸.۵ میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون ۲۶۹ هزار تن است.

دیگر خبرها

  • کارفرمایان به کارگران معدن توجه ویژه‌ای داشته باشند
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌ فروشی سنگ‌های معدنی
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • تولید زباله در سراب ۴۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری است
  • از زلزله دانشگاه کلمبیا تا بمب‌ساعتی در دفتر دموکرات‌ها
  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب