Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- نشریه گاردین در گزارشی به موضوع تبیعیض نژادی در زندان‌های کالیفرنیا پرداخته و می‎گوید بیش از ۹۰ درصد از زندانیان این ایالت را شهروندان سیاهپوست و لاتین تبار تشکیل می‌دهند. تاریخ انتشار: 04:00 - 07 آذر 1398 - کد خبر: ۵۷۱۷۱۰ به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان؛ نشره گاردین در گزارشی می‎نویسد: داستان زندگی برادر و خواهر السالوادوری که در زندان منطقه‌ای سن فرانسیسکو زندانی بودند یکی از هزاران موردی است که ساکنان ایالت کالیفرنیا با آن روبرو شدند چرا که مقام‎های اجرایی این ایالت، آنها را به همکاری در باند‌های خلافکار متهم کرده‎اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  به گزارش گاردین، در نظر گرفتن این نوع از اتهامات برای این افراد در واقع به منزله‌ بیشتر ماندن در حبس  است.
نکته قابل توجه آن است که داده‌های مرکز توانبخشی آمریکا نشان می‌دهد از آگوست ۲۰۱۹، بیش از ۹۰ درصد از افرادی که به اتهام همکاری در باند‌های خلافکار زندانی شدند شهروندان سیاه پوست و یا لاتین تبار بودند.
بسیاری از منتقدان بر این باورند مجازات این افراد به دلیل طولانی بودن زمان مجازات و بیشتر ماندن زندانیان در زندان‌ها هزینه‌های بالایی دارند.   آنها می‎گویند که دادستان‌های کالیفرنیا بر اساس این منطق که اعضای باند‌های خلافکار را افراد کم درآمد در جوامع سیاهپوستان و لاتین تبارها تشکیل می‌دهند، به زندانی کردن و مجازات این گروه از افراد جامعه می‌کنند.    بیشتر بخوانید:  خشونت افسارگسیخته پلیس آمریکا که جان سیاهپوستان را می‌گیرد سیاهپوستان؛ قربانیان دائمی تبعیض نژادی در سراسر آمریکا
گزارش‎های انتشار یافته از زندان‌های کالیفرنیا نشان می‌دهد ۱۱۴۸۴ زندانی یعنی در حدود ۶ درصد در زندان‌های بزرگسال کالیفرنیا در ماه آگوست ۲۰۱۹ به اتهام همکاری با باند‌های خلافکار زندانی شدند؛ در میان این زندانیان ۱۰۵۳۵ زندانی یعنی در حدود ۹۲ درصد از جمعیت آنها از شهروندان سیاهپوست و یا لاتین تبار آمریکا بودند.   کارشناسان و حامی حقوق سیاه پوستان بر این باورند که تبعیض نژادی به اندازه زیادی با شناسایی باند‌های خلافکار و زندانی کردن اعضای آن در ارتباط است.
شهروندان سیاهپوست در آمریکا می‌گویند، استفاده از اتهام همکاری با باند‌های خلافکار راهی برای دادگاهی کردن آنها در این کشور است.   سیاهپوستان آمریکا گفته‎اند اتهامات نژادپرستانه باعث می‌شود تا اعتماد مردم آمریکا به سیاهپوستان از بین برود و محیط جامعه برای آنان نا امن شود.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: نژادپرستی در آمریکا زندان های آمریکا کالیفرنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا

به گزارش قدس آنلاین، دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «ماموت لیکس» آمریکا که از ۲۲ تا ۲۶ می (دوم تا ششم خرداد) در ایالت کالیفرنیای آمریکا برگزار می‌شود و مستند «آستانه زمستان» ساخته سودابه مرتضایی در نخستین نمایش بین‌المللی خود در این جشنواره به نمایش گذاشته می‌شود.

همچنین فیلم‌های کوتاه «سراب» ساخته عاطفه صالحی، «ناجان» به کارگردانی محمد مهدی باقری و «بی‌نام» ساخته ایرانمهر سلیمی نیز در این رویداد سینمایی حضور دارند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • روایت یک دانشجو از حمله پلیس آمریکا به دانشگاه کالیفرنیا + فیلم
  • نتانیاهو از رفتن به زندان جان به در برد
  • رهایی دو زندانی از پای چوبه دار در مشگین شهر
  • عفو موردی ۱۴۹ زندانی در کامیاران
  • راهیابی ۴ فیلم ایرانی به جشنواره مستقل کالیفرنیا
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی چیست؟
  • افزایش مجازات شهادت دروغ در محاکم قضایی