Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان هواشناسی با اشاره به آغاز بارش برف و باران طی امروز در غرب، شمالغرب، جنوب غرب و استان تهران از ورود سامانه بارشی جدید به کشور طی یکشنبه آینده خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی کشور با ورود سامانه بارشی جدید به کشور امروز و فردا در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف یا برف و باران پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس علاوه بر بهبود تدریجی کیفیت هوا در شمالغرب، در برخی مناطق استان‌های واقع در شمالغرب و غرب، بارش باران و برف پیش بینی شده است.

فردا علاوه بر شمالغرب و غرب برخی مناطق واقع در ارتفاعات و دامنه‌های البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران بارش برف، باران و وزش باد و در مناطقی از غرب کشور از جمله ایلام، خوزستان و غرب خلیج‌فارس رگبار باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود.

شدت بارش امروز در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان و شمالغرب کرمانشاه است. از سحر جمعه (فردا) به تدریج از شدت آلودگی در تهران،‌کرج، اراک، قم و اصفهان کاسته خواهد شد. جمعه برای برخی مناطق شمالغرب، غرب، غرب خلیج‌فارس و ارتفاعات زاگرس مرکزی پیش بینی می‌شود.

سازمان هواشناسی اعلام کرده از اواخر وقت یکشنبه آینده و طی دوشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، شمالغرب، غرب، جنوب غرب، استان‌های ساحلی دریای خزر و دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز غربی و مرکزی تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

در اکثر مناطق کشور به طور نسبی تا روز یکشنبه روند تدریجی افزایش دما برقرار است، به ویژه استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران و گلستان تا یکشنبه آینده روند افزایش تدریجی دما 3 تا 6 درجه روی خواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان هواشناسی بارش برف و باران سامانه بارشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۸۹۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه فردا دوشنبه در برخی ساعات در مناطقی از غرب، ارتفاعات زاگرس و ارتفاعات البرز مرکزی بارش‌های پراکنده روی می‌دهد و دیگر مناطق کشور جو آرامی دارند گفت: روز سه‌شنبه با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به‌تدریج بارش‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، لرستان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان به‌صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد آغاز می‌شود.

وی افزود: روز چهارشنبه سامانه بارشی در غرب و جنوب غرب کشور تقویت شده و گستره فعالیت آن جنوب و بخش‌هایی از مرکز کشور را در برمی‌گیرد.

او  با بیان اینکه روز پنجشنبه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی، مرکز و نیمه جنوبی ایران ادامه دارد گفت: طی سه روز آینده در نوار شرقی کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین در ۳ روز آینده شرق و جنوب خلیج‌فارس مواج است.

وی همچنین از صدور هشدار هواشناسی برای نفوذ سامانه بارشی از سه شنبه تا پنج شنبه  به همراه ناپایداری‌های همرفتی خبر داد و گفت: رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، در نقاط مستعد بارش تگرگ در جنوب آذربایجان غربی، غرب کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، شمال و غرب خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری را شاهد هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • آغاز بارش های شدید و سیلابی در بیشتر مناطق کشور
  • ورود سامانه بارشی فعال به خوزستان
  • آغاز بارش باران در غرب کشور؛ کم‌تر از ۲۴ ساعت تا ورود سامانه جدید
  • لرستان بارانی می‌شود
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • باران میهمان ارتفاعات جنوبی کرمان می‌شود
  • پیش بینی ورود سامانه بارشی به لرستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور از ۱۱ اردیبهشت ماه
  • هشدار به کشاورزان ۳۱ استان با ورود سامانه بارشی جدید از سه‌شنبه
  • ورود سامانه بارشی به کشور از سه‌شنبه/ تداوم رگبار بهاری و رعدوبرق در بعضی مناطق