Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته دبیر علمی همایش یادشده هدف از این گردهمایی بررسی جنبه های ادبی، علمی و شخصیت این شاعر ایرانی با حضور تعدادی از شاعران طنزپرداز و پژوهشگران این عرصه و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی است.

مجید پویان افزود: در این مراسم، هوشنگ مرادی کرمانی (خالق قصه های مجید) و پژوهشگران و طنز پردازانی چون حسن میرعابدینی ، مجید بهره‌ور.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهرام پرویز، فاطمه تسلیم جهرمی، اسماعیل امینی و ناصر فیض حضور دارند.

مدیرگروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد ادامه داد: همچنین چهارشنبه شب و قبل از مراسم افتتاحیه همایش ملی بزرگداشت زرویی نصرآباد، شب شعر طنزی با حضور علاقه مندان در دانشگاه یزد برگزار شد.

به گفته وی در مراسم امروز ۶ مورد سخنرانی و ۱۲ مقاله در این زمینه ارائه می شود و در این همایش علاوه بر بزرگان عرصه شعر طنز، دانشجویان، دبیران زبان و ادبیات فارسی ،  طنزپژوهان و طنزپردازان حضور دارند.

این همایش، جمعه نیز با برپایی برنامه‌های جنبی و پژوهشی ادامه دارد.

زرویی نصرآباد، شاعری طنزپرداز و نویسنده ای توانمند بود که آثار بسیار زیبا و دلنشینی از خود بر جای گذاشته است، در نشریات مختلفی فعالیت کرد و اشعارش در بسیاری از نشریات و محافل نقل شد.
وی اصالتا اهل دهستان نصرآباد شهرستان تفت استان یزد بود، شاعری که خیلی ها پس از فوتش، نام او را شنیدند و از اینکه دیگر در میان ما نیست حسرت خوردند!.
این قصه بسیاری از بزرگان ادبیات این سرزمین است که حتی در میان هموطنان خود هم ناآشنا می مانند تا زمانی که چهره در نقاب خاک کشند.

همچنین ضروری است آثار این شاعر توانا، بیشتر از آنچه الان هست به جوانان و مردم استان شناسانده شود.
زرویی نصرآباد که از نسل طنزنویسان مجله گل آقا بود، عصر شنبه، دهم آذرماه سال ۹۷ دارفانی را وداع گفت.
این شاعر که ۵۰ سال عمر کرد آثار بسیاری در کارنامه ادبی خود دارد و یکی از تاثیرگذارترین استادان طنزنویسی در ایران محسوب می شود.
نام برخی از آثار وی  عبارت از: مجموعه با معرفت‌ها ، بزن قدش، آش آلو، «پیقولاد»، تراژدی شاعر و اتوبوس، پاره ترین قسمت دنیا، شباخندگان، شبانه، سر به... سر، راز سر دیوار، سبز نای عاطفه دلخواه، حرف آباد، چیستان، آثار باستانی، ظهر است ساقیا، کار نیکو کردن، از پر کردن است، کبود چشم من، علت العلل، نامه‌های مرد ذلیل، ما روزهای جمعه تعطیلیم، در بدرقه دوستم قیصر امین پور، چشمان تو، ویرانه های تخت جمشیدند، تقدیم به همه مادران و مادر خودم که نزد حضرت دوست است، صبحگاه واقعه.

برچسب‌ها تفت فرهنگی شاعر یزد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تفت فرهنگی شاعر یزد تفت فرهنگی شاعر یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان از برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در استان خبر داد.   کاظم یارمحمدی گفت:دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت بسیج سپاه حضرت ابوالفضل (ع)در مرحله استانی با حضور ۱۵ تیم برگزار شد.   وی افزود: این مسابقات در آیتم های تیراندازی،آمادگی جسمانی و میدان موانع به منظور ارتقاء سطح آمادگی جسمانی بسیجیان برگزار شد.   معاون عملیات سپاه حضرت ابوالفضل علیه السلام لرستان تصریح کرد: در پایان این رقابت ها  تیم های رومشکان، کوهدشت و دورود به ترتیب مقام های اول تا سوم را کسب کردند.    یارمحمدی گفت: تیم اول این مسابقات به مرحله کشوری راه یافت که خرداد ماه امسال به میزبانی استان فارس برگزار خواهد شد. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش حکمت مطهر با حضور نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا
  • همایش آموزشی زائران تمتع برگزار شد
  • عزاداری امام صادق(ع) در امامزاده آقاعلی عباس+فیلم
  • جایگاه میرنوروز از نگاه ملی مغفول مانده است
  • شعر میرنوروز آمیخته با مضامین قرآنی است
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • آغاز تعمیر کولر‌های گازی نیازمندان در روستا‌های آبادان
  • پایان باشکوه بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک ایران
  • حضور برخی از سفیران در بیست و هشتمین همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • همایش روسای شورای‌های اسلامی استان اصفهان آغاز شد