Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@04:16:37 GMT

داغ سیل بر دل راه‎های لرستان هنوز باقی است

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۹۵۲۶

داغ سیل بر دل راه‎های لرستان هنوز باقی است

به گزارش با وقوع سیل فروردین امسال، بسیاری از راه‌های اصلی استان آسیب دیدند و خسارت‌هایی را متحمل شدند و برخی از آنها مسدود و صد درصد تخریب شد.

هرچند پس از سیل راه‌های جایگزین برای تردد خودروها در نظر گرفته شد، اما این راه‌ها تاکنون نتوانسته‌اند جای خالی جاده‌های مهم و پرتردد استان را پر کنند.

مهم‌ترین جاده استان محور خرم‌آباد - پلدختر بود که بیش از ۷۰ کیلومتر از مسیر در سیل فروردین‌ امسال صددرصد تخریب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گر چه راه‎های ارتباطی خسارت دیده از سیل فروردین ماه امسال به صورت موقت بازگشایی شدند و اکنون نیز کار بازسازی راههای استان ادامه دارد اما استانداردسازی و بازسازی باکیفیت این مسیرها به تامین اعتبار ویژه نیاز دارد.

به گزارش ایرنا سیل ویرانگر فروردین ماه امسال بیش از ۱۱هزار میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد کرد.

سیل یکهزارو ۱۳۰ میلیارد تومان به راههای لرستان خسارت وارد کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان به ایرنا گفت: در سیل فروردین ماه امسال ۲هزارو ۵۰۰کیلومتر از راه های استان مسدود و همچنین راه ارتباطی ۸۷۰روستا به طور کامل قطع شد.

عباس شرفی افزود: ۶۰۰کیلومتر از راه های ارتباطی استان آسیب جدی دیدند و ۲۰۸ دستگاه پل بین ۳۰ تا ۱۰۰درصد تخریب شد.

وی ادامه داد: در جریان سیل فروردین ماه  ۳۰۰دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و کارگاهی با ۴۵۰نیرو به منظور امدادرسانی از استان های معین به لرستان اعزام شدند و کار بازگشایی مسیرها و ساخت پل های تخریب شده بلافاصله آغاز شد و راههای موقت و ایجاد پل های موقت برای دسترسی مردم تاکنون انجام شده است.

وی اضافه کرد: با تلاش شبانه روزی و همکاری سپاه و ارتش موفق شده ایم راه های استان را به صورت موقت بازگشایی کنیم و کمتر از ۲ماه پل ها نیز ساماندهی شدند.

مونتاژ و نصب یک کیلومتر پل رکورد محسوب می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان همچنین گفت: یک کیلومتر پل به صورت موقت در جریان سیل فروردین ماه در این استان مونتاژ و نصب شد که یک رکورد محسوب می شود.

شرفی بیان کرد: برای ساخت و تکمیل راههای استان اعتبارات مصوب و در قالب ابلاغ ملی و استانی صورت گرفته که در مجموع ۲۳۰میلیارد تومانتاکنون به این استان  ابلاغ شده و ۸۰درصد آن نیز تخصیص یافته است.

وی با اشاره به اینکه تمام تخصیص ها اسناد خزانه اسلامی ۲ساله می باشد ادامه داد: اسناد این میزان اعتباردر تاریخ ۳۰مرداد ماه مبادله شد و کار انعقاد قرارداد و شناسایی پیمانکاران انجام شده است.

حجم خسارات فشار افکار عمومی را بر دولت وارد کرد

شرفی بیان کرد: به دلیل حجم خسارات وارد شده و فشار افکار عمومی بر روی دولت بازگشایی و اقدامات را به صورت موقت اجرا کردیم اما برای استانداردسازی راهها و پل ها نیاز به اعتبارات ویژه است.

وی اضافه کرد: سیل در ۱۷نقطه رودخانه، جاده را تغییر داد که در صورتی که بتوانیم دیواره حائل را انجام دهیم تا ۶سال می توان به مردم اطمینان داد که جاده ها ایمن هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: محور جدید پلدختر– خرم آباد در حال ساخت است و از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد و تلاش خواهیم کرد تا این مسیر با معیارهای استاندارد انجام شود.

شرفی اظهار کرد: دبی رودخانه در احداث پل های استاندارد موثر است و کارشناسان معتقدند سیل فروردین با دوره بازگشت ۲۰۰، ۵۰۰ و یکهزار ساله بوده و هیچ یک از این پل ها در لرستان و یا دیگر نقاط بر این مبنا ایجاد نشده بودند.

وی گفت: در طراحی ها جدید باید این موارد در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم پل ها را با دوره بازگشت یکهزارساله سیل ایجاد کنیم باید برای هر متر مربع ۵۰میلیون تومان هزینه کنیم و این مساله برای دولت مقرون به صرفه نیست.

دولت برای اتمام اجرای طرح ها تلاش می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اضافه کرد: برای اجرای طرح های راهسازی و ساخت پل در استان  از اساتید دانشگاهی و مشاوران برای استانداردسازی و کیفیت استفاده می کنیم.

وی گفت: سیل ویرانگر امسال خسارات زیادی به استان وارد کردکه اگرچه برای ساخت طرح ها اشتغال ایجاد شد ولی از طرف دیگربا کمبود پیمانکار مواجه هستیم و امیدواریم در مناقصات شرکت کنند.

شرفی همچنین بر استفاده از بخش خصوصی در اجرای طرح ها تاکید کرد و خواستار حمایت از این بخش شد.

اعتبارات لرستان برای بازسازی زیرساخت‎های سیلزده کافی نیست

معاون هماهنگی و امور عمرانی استانداری لرستان نیز گفت: اعتبارات لرستان برای بازسازی زیرساخت‎های تخریب شده ناشی از سیل بویژه پل‎ها و راه‎ها کافی نیست.

گودرز امیری اظهار داشت: در سیل فروردین ماه امسال ۲هزار و ۵۰۰ کیلومتر جاده آسیب دیده که ۱۲۰کیلومتر آن به طور کلی تخریب شد.

وی افزود: کار بازسازی ۴۰ کیلومتر از جاده تخریبی خرم آباد - پلدختر آغاز شده و با توجه به عبور رودخانه کشکان از کنار این محور ایمن نیست که به همین منظور عملیات لایروبی رودخانه به طور همزمان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات لرستان جهت بازسازی جاده و پل ها کافی نیست گفت: ۷۰۰ پل در سیل تخریب شد که اکنون ۹۰ دستگاه پل در حال احداث و ۷۰دستگاه پل دیگر در حال تعمیر می باشد.

امیری به آسیب جدی جاده های روستایی اشاره کرد و افزود:مقرر شده برای این مناطق اعتبار ویژه ای تخصیص یابد تا دولت بتواند در این بخش کارهای موثری انجام دهد.

وی اظهار داشت: روند بازسازی ۴۵کیلومتر ازجاده قدیم پلدختر- خرم آباد توسط قرارگاه خاتم الانبیاء به کندی پیش می رود و امیدواریم با افزایش تجهیزات این روال تسریع شود.

جاده خرم آباد پلدختر حدود ۱۲۰ کیلومتر طول دارد که بر اثر سیل فروردین ماه نقاط مختلف آن از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد تخریب و یا دچار آسیب شده است.

**محمد یاراحمدی خبرنگار مرکز خرم آباد

برچسب‌ها خسارت سیل پلدختر مناطق سیل زده سیل لرستان اعتبار عمرانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خسارت سیل پلدختر مناطق سیل زده سیل لرستان اعتبار عمرانی خسارت سیل پلدختر مناطق سیل زده سیل لرستان اعتبار عمرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد

به گزارش خبرآنلاین قطعا علی دایی یکی از مفاخر فوتبال ایران و آسیا است و غیر از جنبه‌های فنی و آموختن آموخته‌هایش به نسل جدید، حتی از نظر ژورنالیستی هم به سود ماست که در فوتبال حاضر باشد و کار کند، اما راستش فضایی که این روزها ساخته شده، طوری نیست که جای دایی خیلی در آن خالی به نظر برسد. تعارف که نداریم؛ در این فوتبال حاشیه بر متن می‌چربد، پرده‌های حرمت دریده شده و روزی ۲۰ تا بیانیه و مصاحبه جنجالی منتشر می‌شود. دنیای اقتصاد نوشت:کار فنی ضعیف است و ره‌آورد چندانی ندارد. رنک لیگ ایران در رتبه‌بندی باشگاه‌های قاره مدام تنزل می‌کند و تیم‌های ملی‌مان هم یکی پس از دیگری ناکامی به بار می‌آورند، اما تا دل‌تان بخواهد دعوا و درگیری داریم، تنش‌های اعصاب خردکن و جنجال‌های زردی که حال آدم را به هم می‌زنند. در این مدت خیلی از آدم‌حسابی‌ها از فوتبال ایران رفتند یا شاید ناچار به ترک آن شدند؛ از مهدی مهدوی‌کیا که هر چقدر در هامبورگ تقدیر می‌شود در ایران مجالی برای کار آسان نمی‌یابد تا کریم باقری که در اوج موفقیت از پرسپولیس جدا شد.

راستش این است که شاید این حوزه با حال زار این روزهایش آماده همکاری محترمانه با علی دایی هم نباشد. او «عزیز» یک ملت است؛ یک سرمایه اجتماعی و چهره‌ای ملی که باید قداستش حفظ شود. آیا واقعا امروز چنین امکانی مهیاست؟ قطعا این‌طور نیست و شاید به همین دلیل هم هست که خود دایی طی یکی، دو سال گذشته به دفعات تاکید کرده منعی برای کار ندارد، با این حال خودش از وضع فعلی لذت می‌برد و ترجیح می‌دهد به فوتبال برنگردد.

هیچ‌کس دقیقا نمی‌داند دایی بهار ۹۸ با چه پشت پرده‌ای از فوتبال ایران رفت، اما اگر امروز قصد قضاوت داشته باشیم، منصفانه باید بگوییم آن اتفاق، فعل‌وانفعال‌های بعدش و نیز تصمیماتی که خود دایی گرفت، چه بسا باعث ارتقای جایگاه او نزد بخش بزرگی از مردم ایران شد. او حالا حتی نسبت نزدیک‌تری با لقب همیشگی‌اش یعنی «شهریار» دارد؛ اسطوره‌ای که در سطحی بالاتر از کشمکش‌های روزمره فوتبال ایران نشسته و از یک موقعیت معتبر و خدشه‌ناپذیر برخوردار است.

مردم ایران این دایی را مقرب‌تر هم می‌دانند؛ مردی که هرازگاهی یک ویدئو از او در جایگاه ممتازش منتشر می‌شود. گاهی دایی را در حال‌ پذیرایی از بچه‌های بهزیستی در دفتر کارش می‌بینیم و گاهی مثل همین اواخر یک بانوی ر زمی‌کار مدال قهرمانی‌اش را به او تقدیم می‌کند. حیف نیست که این جایگاه دوباره به چالش‌های فوتبال نه چندان پاکیزه ایران آلوده شود؟ 23302 برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898129

دیگر خبرها

  • میراثی که از تیم شمسایی در جام ملت‌ها باقی می‌ماند
  • لیورپول برابر اورتون هم ناکام ماند / بازگشت منچستر به جاده برد
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • افزایش ۱۳ درصدی تردد خودروها در جاده‌های لرستان
  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • امضای قرارداد فشار افزایی با ابهامات باقی مانده
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایری لرستان
  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد
  • اگر رژیم صهیونیستی بار دیگر دست از پا خطا کند دیگر چیزی از این رژیم باقی نمی ماند
  • (تصاویر) عجیب‌ترین گورستان ایران