Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید رضازاده روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اجرای طرح شناسایی اختلالات ژنتیک در معلولان زیرپوشش سازمان بهزیستی کشور افزود:براساس غربالگری‌های که تاکنون انجام شده ۳۰ درصد معلولیت معلولان غیرژنتیکی است و مابقی باید بررسی شود که چند درصد معلولیت‌های ژنیتکی و اکتسابی است.

وی گفت: اجرای طرح شناسایی اختلالات ژنتیکی یکی از برنامه‌های در دست ا جرای در سازمان بهزیستی کشور است که از سال‌جاری آغاز شده است و تا ۳ سال ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، در این طرح معلولان با انجام آزمایشات ژنتیک، غربالگری و سپس مشاوره می‌شوند تا بانک ذخیره ژنتیک معلولان در کشور تهیه شود.

وی اظهار داشت: با تهیه این بانک اطلاعاتی علت معلولیت شناسایی و به افراد معلول و خانوادهای آنها مشاوره ارائه می‌شود تا در صورت ازدواج معلولان از معلولیت مجدد در خانواده جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا ، بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار معلول زیرپوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که این آمار واقعی جمعیت معلولان کشور نیست.

رضازاده از اجرای طرح  ارتقاء سلامت خانواده با پیشگیری از طلاق  در سالجاری خبر داد و گفت: در سال‌های گذشته با کمک قوه قضائیه، افرادی که برای طلاق مراجعه می‌کردند، به مراکز مشاوره بهزیستی برای دریافت مشاوره ارجاع داده می‌شدند.

به گفته وی، این افراد به دلیل اینکه در زندگی دارای مشکلات فراوان بودند، امکان بازگشت به زندگی خیلی کم بود به همین منظور برای کاهش طلاق، طرح مشاوره قبل از ازدواج در دستورکار قرار گرفت.

معاون توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی گفت: در این طرح زوجین در آستانه ازدواج آموزش و مشاوره‌ه‌ای مهارت‌های زندگی را فرا می‌گیرند، تا از بروز پدیده طلاق جلوگیری شود.

وی، با تاکید بر اینکه این طرح اولویت با زوجینی است که دارای ریسک طلاق بالاتر هستند، افزود: خانواده‌هایی که سابقه طلاق یا اعتیاد دارند، در این طرح در اولویت قرار دارند و تا ۵ سال پس  از زندگی مشترک مورد مشاوره و مراقبت و پیگیری قرار میگیرند تا در صورت بروز مشکل مداخلات مشاوره‌ای انجام شود.

رضازاده، به راه‌اندازی مراکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد به عنوان یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان در حوزه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی اشاره کرد و گفت: تاکنون یک مرکز جامع درمان و بازتوانی اعتیاد در اصفهان راه‌اندازی شده و دومین مرکز نیز تا ۲ هفته آینده در استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود.

وی گفت: در این مراکز تمام مراحل سم‌زدایی، اقامت و خدمات سرپایی به معتادان که قصد ترک اعتیاد دارند تا یکسال ارائه می‌شود.‌

برچسب‌ها چهارمحال وبختیاری معلولیت سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: چهارمحال وبختیاری معلولیت سازمان بهزیستی کشور چهارمحال وبختیاری معلولیت سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟

به گزارش همشهری آنلاین، پل های عابر پیاده با هدف تسهیل عبور و مرور اقشار خاص مانند سالمندان و معلولان و ... مکانیزه (برقی) شدند. ایجاد هر نوع اختلال در فعال بودن این پل ها رفت و آمد گروه های هدف را با مشکل مواجه می‌کند. به گفته سید محمد آقامیری حدود ۵۴۰ عرشه پل مکانیزه در تهران وجود دارد که ۷۰ تا ۸۰ درصد قابل استفاده هستند و مابقی (۲۰ تا ۳۰ درصد) خراب یا از رده خارج شده اند.

او در ادامه به نسل جدید پل های عابر پیاده هم اشاره و عنوان کرد: «۶۰ دستگاه پل عابرپیاده با پله های جدید به زودی در اماکن و نقاط خاص مانند مراکز درمانی، درمانگاهها ، بیمارستان ها و.. مراکز پر تردد شهر نصب می شوند.»

آقامیری با بیان این که پل‌های جدید برخی دارای پله‌ها گام (ارتفاع پله ها کمتر از ۱۰ سانتی متر است) و تعدادی هم به رمپ با شیب ۸ درصد (شیب ملایم) مجهز هستند، تاکید کرد: «با نصب و تجهیز پل‌های عابر پیاده جدید عبور و مرور شهروندان به ویژه افراد سالمند، معلولان، ویلچری ها و مادران همراه با کالسکه بهتر و راحت‌تر می شود.

کد خبر 846898 منبع: ایرنا برچسب‌ها شهردارى تهران تهران عابر پیاده

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • اعطای تسهیلات 4 میلیاردی به کارفرمایان در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • اعطای تسهیلات 40 میلیاردی به کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان + جزییات
  • کارفرمایان زنجانی در ازای به کارگیری معلولان تا ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات دریافت می کنند
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • ویژگی پل های جدید عابر پیاده تهران | این پل ها در کدام نقاط شهر نصب می شوند؟