Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، امیر دریادار دوم پیشکسوت علی اکبر اخگر در این مراسم با گرامیداشت حماسه هفتم آذر و درود به روان پاک شهدای والامقام  نیروی دریایی بویژه شهدای عملیات غرور آفرین مروارید، گفت: اجرای عملیات مروارید در هفتم آذر ماه سال ۱۳۵۹ نقطه عطفی در عملیات‌های دریایی علیه رژیم بعث عراق است.

وی افزود: این عملیات نه تنها در بُعد تاکتیکی - نظامی از نظر وارد کردن ضربات سهمگین به پیکره نیروی دریایی عراق که با پشتیبانی قوی تیزپروازان نهاجا انجام شد و موفق بود، بلکه از بعد سیاسی و اقتصادی نیز در سطح منطقه و جهان دارای بازتاب‌های زیادی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریادار اخگر ادامه داد: هدف از اجرای عملیات مروارید، تکمیل نمودن اعمال خسارت عمده به صادرات نفت رژیم بعث عراق از خلیج فارس به دنبال سلسله عملیات‌های دریایی اشکان و شهید صفری بود. پایانه الامیه قابلیت صادرات یک میلیون و یکصد هزار بشکه نفت و پایانه البکر قابلیت صادرات یک میلیون و ششصد هزار بشکه نفت را داشت.

وی همچنین انهدام بخش اعظم یگان‌های نیروی دریایی عراق که ۱۳ فروند از ناوهای نیروی دریایی عراق و ۱۱ فرونده جنگنده عراق توسط ناو پیکان و جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش منهدم شدند، قطع کامل صادرات نفت از پایانه‌های البکر و الامیه تا پایان جنگ تحمیلی، استیلای کامل نیروی دریایی ایران بر خلیج فارس و دریای عمان تا پایان جنگ، اقتدار و سیادت نیروی دریایی ایران در منطقه، حفظ و تامین خطوط مواصلاتی و باز نگه داشتن تردد به بندر امام خمینی(ره) را از نتایج ارزشمند این عملیات غرورآفرین دانست.

دریادار اخگر همچنین تصریح کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دوران درخشان دفاع مقدس بیش از ۱۰ هزار فروند کشتی تجاری را از تنگه هرمز تا بندر ماهشهر در سلامت و امنیت کامل همراهی کرد. در همین مدت بیش از ۳۰۰ میلیون تُن کالا بدون هیچگونه آسیبی جابجا شده و ۱۵۰ عملیات رزمی جهت حفظ چرخه اقتصادی کشور در خلیج فارس و دریای عمان توسط دریادلان نیروی دریایی با موفقیت کامل انجام شد.

دریادار اخگر در پایان گفت: آنچه که امروز موجب شده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک نیروی مقتدر و قدرتمند در منطقه و جهان شناخته شود، ولایتمداری، بهره مندی از تجارب گذشته و حس خودباوری و خود اتکایی در این نیروی راهبردی است که توانسته است بر این اساس چه در آب های داخلی و چه در آب های آزاد و بین الملی از منافع نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صلابت و اقتدار دفاع نماید.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: روز نیروی دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود

فرمانده کل ارتش با اشاره به اینکه عملیات وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع است بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی روز پنجشنبه با حضور در مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش، از آحاد رزمندگان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند هوایی و نیروی هوایی، خانواده‌های رزمندگان و فرماندهان، قدردانی کرد و اظهار کرد: این عملیات که با محوریت نیروی هوافضای سپاه، هم‌افزایی ارتش، وزارت دفاع و هدایت ستاد کل نیروهای مسلح با موفقیت انجام شد، کام همه دوستان انقلاب اسلامی را شیرین و دشمنان را از قدرت بازدارندگی ایران شگفت‌زده کرد.

وی، با شکرگزاری به درگاه احدیت و تبریک این موفقیت و ظهور قدرت اراده ملت ایران به محضر فرماندهی معظم کل قوا، از ستاد کل نیروهای مسلح که با تدبیر شایسته و هم‌افرا و راهبری دقیق عملیات، اراده و همت رزمندگان اسلام را هم جهت و معطوف به هدف، به فرجامی غرور آفرین، رهنمون ساخت، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش خاطرنشان کرد: به دلاورمردان سپاه پاسداران خداقوت و دست مریزاد عرض می‌کنم و از آحاد همرزمان نقش آفرین، به‌ویژه رزمندگان پدافند و نیروی هوایی و خانواده فرماندهان و رزمندگان که همواره با تحمل سختی‌ها، توفیقات نیروهای مسلح را میسر ساخته‌اند، صمیمانه قدردانی می‌کنم.

امیر سرلشکر موسوی بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی و واپایش عملیات ارتش برای اقدام، تاکید و خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به دنبال گسترش جنگ نیست لیکن در جنگ اراده‌ها، پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد.

وی، عملیات وعده صادق را جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع دانست و از خداوند بزرگ برای ملت سربلند ایران، عزت روز افزون و برای محور مقاومت به‌ویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه قهرمان، پیروزی نهایی و برای رژیم کودک‌کش صهیونیستی تسریع در زوال مختوم را مسالت کرد.

کد خبر 747788

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • نیروی دریایی ارتش به داد سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان رسید + فیلم
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • محفل مشق حماسه به مناسبت عملیات «وعده صادق» در رشت برگزار شد
  • برگزاری مراسم گرامیداشت سالگرد شکست آمریکا در صحرای طبس
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید