Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام حمیدرفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر خراسان‌جنوبی اظهارکرد: طرح پایگاه‌های اجتماعی با محوریت مساجد در حاشیه‌های شهرها و مناطق آسیب‌پذیرکه از حدود دو سال قبل آغاز شده تاکنون برکات فراوانی به همراه داشته است.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور تبلیغات اسلامی بیان‌کرد: در سال جاری این طرح با رویکرد جدید «امامت محوری» در بسیاری دیگر از نقاط کشور اجرایی می‌شود که امیدواریم در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رفیعی با اشاره به اینکه درگام اول اجرای طرح به هر پایگاه اجتماعی اعتباری در حدود ۱۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت، ادامه داد: در رویکرد جدید سازمان تبلیغات طلبه‌ای که متولی یک پایگاه اجتماعی در حاشیه شهر است زندگی خود را نیز به همان منطقه منتقل می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه زندگی طلبه در خود منطقه حاشیه نشین شهر همراه با برکات فراوانی خواهد بود، افزود: سازمان تبلیغات متولی بحث درمان آسیب‌های اجتماعی نیست ولی با حضور یک طلبه توانمند و آگاه به مسائل و اجرای برخی از برنامه‌ها می‌توان در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی قدم برداشت.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه پایگاه‌های مسجد محور در ۱۸ استان انجام شده است، گفت: طلبه‌ای که در این طرح متولی یک پایگاه اجتماعی می‌شود باید از ویژگی‌ها و شرایط خاصی برخوردار باشد.

رفیعی اظهارکرد: طلبه فعال در پایگاه‌های اجتماعی مسجد محور باید روحیه کار جهادی در مناطق آسیب‌پذیر و روبه‌رو شدن با بسیاری از آسیب‌های اجتماعی را داشته باشد تا چون یک طبیب توانمند بتواند در راستای کاهش آلام و دردها قدم بردارد.

وی بیان‌کرد: خداوند در قرآن‌کریم به صورت مکرر بیان‌کرده که درد انسان‌ها برای پیامبر(ص) سخت است و انتظار از یک طلبه متولی پایگاه اجتماعی نیز حرکت کردن در مسیر پیامبر(ص) و داشتن نگاهی چون ایشان نسبت به دردهای اجتماعی است.

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی مسجد محور تبلیغات اسلامی در زمینه احصاء آسیب‌های اجتماعی با فعالیت طلاب در این مناطق آسیب‌پذیر گفت: برای اینکه بگوییم چه آسیب‌هایی بیشتر وجود دارد، زود است و نیازمند کار دقیق‌تر است.

رفیعی یادآور شد: از جنبه دیگر اینکه انتظار داشته باشیم با کار یکی – دو ساله در یک منطقه آسیب‌های اجتماعی نیز به شدت کاهش یابد نیز شدنی نیست و باید بعد از یک دوره بلند مدت بررسی میدانی برای تأثیرپذیری کار داشته باشیم.

کد خبر 4783082

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی مسجد آسیبهای اجتماعی بوشهر هفته بسیج راهپیمایی بسیج بارش برف گرگان قیمت بنزین اصلاح قیمت حامل های انرژی ایلام قزوین بنزین شهرکرد بیرجند تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار

«علی محمد قادری»، با اشاره به بهره‌گیری سازمان بهزیستی از ظرفیت مساجد، بیان کرد: سازمان بهزیستی در اجرای برنامه ها تلاش دارد که از سازه زنده جهان اسلام یعنی مساجد بهره مند شود.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه مسجد مکان مقدس و خانه خدا است، تصریح کرد: خوشبختانه یک وفاق جدی اتفاق افتاده است و ما فعالیت های خودمان را معطوف به حضور در مسجد نموده‌ایم، زیرا که فعالیت در مساجد مشمول برکات بسیاری است.

وی ادامه داد: به همین دلیل سازمان بهزیستی از ظرفیت خانه های خدا برای رسیدگی به مسائل و مشکلات بانوان سرپرست خانوار و افراد دارای معلولیت و نیز تسهیل‌گری امورات آنها استفاده می‌کند.

قادری افزود: همچنین در قالب طرحی، رسیدگی به وضعیت و مشکلات افراد دارای معلولیت را در مساجد مورد توجه قرار دادیم و بنا داریم که این جلسات را در سال جدید در ۵۰۰ مسجد برگزار نماییم.

منبع: خبرگزاری شبستان

دیگر خبرها

  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • ظرفیت‌های مردمی قزوین در اجرای «طرح نماد» به‌کارگیری شود
  • سمن‌ها و گروه‌های مردمی بر حوزه دانش آموزان تمرکز کنند
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • اجرای طرح همیاران آرامش در گرگان و گنبد
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • تاکید نماینده ولی فقیه بر رسیدگی بیشتر مسئولان به آسیب های اجتماعی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان