Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در هشتم مهر ماه امسال نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۹-۹۸ طبق مصوبه شورای اقتصاد ۲۲۰۰ تومان اعلام شد. نرخ اعلام شده با مخالفت کشاورزان و تشکل‌های خصوصی بخش کشاورزی مواجه شد و بنیاد ملی گندمکاران شکایت خود را در این زمینه به سازمان بازرسی کل کشور ارسال کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رئیس بنیاد ملی گندمکاران، با این نرخ اعلام شده کشاورزان رغبتی به کشت گندم نخواهند داشت و در تولید و خودکفایی این محصول مشکلاتی به وجود خواهد آمد.

اکنون پس از گذشت حدود دو ماه از اعلام نرخ خرید تضمینی گندم، عطاالله هاشمی - رئیس بنیاد ملی گندمکاران - در این رابطه گفت: امیدواری ما نسبت به افزایش نرخ خرید تضمینی گندم به دلیل ورود رئیس قوه قضاییه به این موضوع افزایش یافته و ۵۰ تا ۶۰ درصد امیدوار هستیم که این اتفاق عملی شود.

وی در ادامه از کاهش سطح زیر کشت گندم خبر داد و گفت: ما پیش‌بینی کرده بودیم که پایین بودن نرخ خرید تضمینی گندم موجب کاهش سطح زیر کشت شود. در روزهای اخیر رئیس انجمن بذرهای اصلاح شده طی یک نامه از ورشکستگی شرکت‌های این انجمن به ما خبر داد و گفت که این‌ شرکت‌ها بذر اصلاح شده تولید کرده‌اند اما خریدی در این زمینه صورت نمی‌گیرد.

هاشمی با بیان اینکه سطح کشت گندم نسبت به سال گذشته معادل ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش پیدا کرده است، ادامه داد: استان‌های شمال غربی کشور تقریبا سطح زیر کشت‌شان به پایان رسیده اما استان‌های جنوبی در حال کشت هستند و تا یک ماه فرصت دارند با تغییر قیمت خرید تضمینی گندم، کمبود سطح کشت در استان‌های شمال غربی را برطرف کنند.

وی در پایان اضافه کرد: پیشنهاد بنیاد ملی گندمکاران این است که گندم را به نرخ پیشنهادی خودمان (۲۵۵۰ تومان) در اختیارمان بگذارند، تا دیگر لازم نباشد از خارج این کمبود را با واردات جبران کنیم؛ بلکه ما آمادگی این را داریم که در صورت اصلاح قیمت، یک و نیم و تا دو میلیون تن کمبود گندم را، از طریق انبارهای موجود داخلی جبران کنیم.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: نرخ خرید تضمینی گندم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس هیأت مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال با حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی رئیس کل دادگستری استان گیلان دیدار کرد.

«حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی» رئیس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای صورت گیرد.

رئیس شورای قضائی استان یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و تصریح کرد: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مساله چای سنواتی نباید موجب خدشه دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

وی حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان نمود و افزود: اراده همه مسؤولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع گردد.

این مقام ارشد قضائی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده اضافه کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

وی تصریح کرد: تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه باشد و چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء گردد.

کد خبر 6090030

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • ضرورت تعیین تکلیف چای سنواتی/ دغدغه کشاورزان برطرف شود
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • آغاز به کار سامانه جامع خرید تضمینی گندم
  • آغاز به کار سامانه جامع برای خرید تضمینی گندم
  • آغاز عملیات خرید تضمینی گندم در ۵ استان کشور
  • افزایش ۳۰ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری
  • قیمت خرید تضمینی گندم را اصلاح کنید
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • ۸۹۰۰۰هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت گندم اختصاص یافته است