Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@13:30:13 GMT

مدیریت درست مانع وابستگی کشور به خارج می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۱۹۸۷۱

آیت‌الله "مصطفی علماء" چهارشنبه شب در دیدار با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، افزود: با وجود اینکه ظرفیت‌های استان در تولید محصولات کشاورزی کم نظیر است اما همچنان در برخی محصولات وابسته هستیم.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اهمیت قطع وابستگی به خارج از کشور نیز گفت: از طریق وابستگی کشاورزی، جلو پیشرفت و ترقی ما را گرفته بودند، زیرا استکبار وابستگی کشور را در تمام زمینه‌ها می‌خواهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله علماء با اشاره به اهمیت فناوری در استان تاکید کرد: اگر نیروی انسانی را به درستی تربیت کنیم این افراد می‌توانند، با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان معضل بیکاری را به درستی حل کنند.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: باید همه با هم تلاش کنیم ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی شناسایی شوند و کرمانشاه را به جایگاه شایسته آن در زمینه تولید انبوه محصولات کشاورزی به عنوان یکی از قطب‌های مهم کشور معرفی کرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اظهار داشت: ظرفیت‌های کار در استان بسیار بالا و مطلوب است، فقط باید با مدیریت علمی و جهادی این بستر ها را شناسایی تا موجبات اشتغال جوانان استان فراهم گردد.

وی استعدادهای طبیعی استان را کم نظیر خواند و افزود: استعدادهای استان در زمینه کشاورزی، معادن ، آب و هوا و اقلیمی بسیار عالی و بعضا منحصر به فرد است پس بر ماست تا از این مواهب به درستی استفاده نماییم.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

استان کرمانشاه با بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی و تولید سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، دامی و باغی یکی از قطب‌های کشاورزی کشور است.

برچسب‌ها مصطفی علماء کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین خودکفایی کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین خودکفایی کرمانشاه کشاورزی سازمان بسیج مستضعفین خودکفایی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی ویراستی درباره توسعه صنعت فضایی در کشور نوشت: «توسعه کاربرد‌های صنعت فضایی جز محور‌های مهم برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور است.

 در این راستا، پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی و هوش مصنوعی از مأموریت‌های پژوهشگاه فضایی و مرکز هوش مصنوعی پژوهشگاه ارتباطات در تعامل با وزارت جهاد کشاورزی است که الحمدلله در حال پیشرفت است.»

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • صادرات بیش از ۱۰۵ هزار تن کالا از گمرکات گیلان
  • ارزآوری ۶.۲ میلیارد دلاری بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲
  • شبکه خیریه‌ها و خیران خارج از کشور ایجاد می‌شود
  • تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران
  • پایش سطح زیرکشت محصولات استراتژیک کشاورزی با استفاده از داده‌های فضایی
  • پایش سطح زیر کشت محصولات کشاورزی با استفاده از داده های فضایی
  • معرفی کرمانشاه به عنوان هاب مدیریت بحران غرب کشور
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور