Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ علی آقامحمدی، رئیس انجمن موسیقی همدان گفت: به تازگی در شهر‌های ملایر، تویسرکان، اسدآباد و بهار شعبه انجمن موسیقی راه اندازی شد تا فعالیت‌های این حوزه به صورت قانونمند و سازمان یافته شود.

او اضافه کرد: شهر بهار خاستگاه موسیقی عاشیقی است و تویسرکان بهترین نی نوازان را در خود پرورانده و شهر‌های ملایر و اسدآباد نیز هنرمندان شاخصی در زمینه موسیقی دارند و دایر کردن انجمن موسیقی در این مناطق ضروری بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن موسیقی همدان گفت: از این پس شهر‌های یاد شده می‌توانند به صورت مستقل از گروه‌های موسیقی دعوت کرده و کنسرت‌های متنوعی برگزار کنند.

آقا محمدی خدمات دهی تخصصی به اهالی موسیقی را از دیگر مزایای تشکیل انجمن موسیقی برشمرد و گفت: کارگاه‌های آموزشی و دوره‌های پژوهشی از نیاز‌های فعالان این عرصه است که با وجود انجمن رونق بیشتری می‌گیرد.

او ادامه داد: هم اینک ۶۰۰ نفر از سراسر استان در انجمن موسیقی همدان عضویت دارند که با فعال شدن انجمن در شهر‌های ملایر، تویسرکان، اسدآباد و بهار پیش بینی می‌شود این تعداد به سه تا چهار هزار نفر برسد.

رئیس انجمن موسیقی همدان افزود: شعب انجمن موسیقی در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر‌های نام برده، دایر شده است.

آقا محمدی با بیان اینکه  از فعالیت انجمن موسیقی همدان بیست سال می‌گذرد گفت: اجرای کنسرت "شهر خاموش" با هنرنمایی استاد کیهان کلهر، ارکستر مجلسی با حضور استاد نادر مشایخی و برگزاری هشت کارگاه تخصصی موسیقی با حضور اساتید برجسته کشوری از فعالیت‌های شاخص انجمن موسیقی همدان در سال جاری است که مورد استقبال دوستداران این هنر قرار گرفت.

انتهای پیام/ب

 

اجرای کنسرت شهر خاموش در همدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انجمن موسیقی کنسرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۱۹۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور

محمود جعفری دهقی رییس انجمن ایرانشناسی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به موسساتی که در این حوزه فعال هستند، گفت: رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور در مقاطع مختلف کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.

وی افزود: بنیاد ایرانشناسی که توسط مرحوم حسن حبیبی تاسیس شده بود، همچنان به فعالیت و پژوهش در این حوزه مشغول است. همچنین دانشگاه های خارجی که کرسی ایرانشناسی دارند، به چنین فعالیت‌هایی مشغول هستند.

دهقی درباره تعریف دقیق ایرانشناسی گفت: مرحوم طهمورث ساجدی صبا، ایرانشناسی را « مطالعه و پژوهش در همه جنبه‌ها و جلوه‌های تمدن ایرانی و شناساندن این تمدن به ملل دیگر» دانسته است.

وی افزود: با در نظر گرفتن تعاریف مختلفی که ارائه شده است، می‌توان گفت ایرانشناسی دانشی میان‌رشته‌ای است و به بررسی و تحلیل مباحث مربوط به فرهنگ و تمدن ایران از دیرباز تا امروز و معرفی آن به ایرانیان و غیرایرانیان می‌پردازد و می‌کوشد این فرهنگ و تاریخ و تمدن را در جایگاه واقعی خود قرار دهد.

رییس انجمن ایرانشناسی ادامه داد: اگرچه تاریخ یا ادبیات، بخش‌هایی از ایرانشناسی است، اما همه آن نیست و این دانش، گستره‌ای بسیار وسیع‌تر دارد و به همه علوم انسانی که به‌نحوی به ایران مربوط می‌شود، ارتباط می‌یابد.

رئیس انجمن ایرانشناسی درباره پیشینه این انجمن گفت: ابراهیم پورداوود حدود ۹۰ سال پیش با همراهی استادانی مانند دکتر محمد معین، منوچهر ستوده، ذبیح‌الله صفا و دیگران، انجمن ایرانشناسی را بنیان گذاشتند. این انجمن پس از دوره‌ای از توقف فعالیت، با همت استادان و پژوهشگران برجسته کشور و با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۳۹۶ احیا شد.

نخستین کنگره ملی ایرانشناسی ایران روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت توسط انجمن ایرانشناسی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار می‌شود.

کد خبر 6100454 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • تدریس رشته ایرانشناسی در بیش از ۱۵ دانشگاه کشور
  • فعالیت‌های کانون پرورش فکری همدان، در راستای ترویج فرهنگ حجاب
  • رخداد بارش های موثر در چهار ماه اخیر در استان همدان
  • ثبت چهار میلیون و ۲۸۲ هزار تردد بین استانی در فروردین سال جاری
  • رتبه اول اردبیل در مدیریت ورزشی
  • حمایت همه‌جانبه از استان‌ها برای توسعه فعالیت‌های ورزشی
  • انتخابات ملایر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ٧ طلا، سهم دختران وزنه‌بردار کرمان در چهار وزن نخست مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور
  • ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان افزوده شد
  • تکذیب وجود آرسنیک در آب سد تالوار همدان