Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@22:55:09 GMT

سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۰۱۰۲

سوزش کف پا نشان دهنده کدام بیماری است؟

 درباره سوزش کف پا گفت: سوزش کف به ۲ علت اختلال عصبی و اختلال قلبی و عروقی در بدن انسان اتفاق می‌افتد. اختلال قلبی و عروقی به معنی تنگی عروق و رگ‌ها و نرسیدن خون کافی به رگ‌های پا است که منجر به گزگز کردن پا می‌شود، ولی اختلال عصبی در اثر کم‌خونی، ناراحتی‌های کمر و مشکلات عصبی به علت بیماری‌های سیستمیک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سوزش کف پا

او افزود: گزگز کردن و خواب رفتن پا هنگام شب ممکن است به علت اختلال قند خو ن. بالا، دیابت و اوره در بدن باشد که مراجعه به پزشک و انجام آزمایشات مرتبط امری لازم و ضروری است.

این متخصص داخلی تصریح کرد: علائمی مانند خشم، عصبانیت زیاد، پرخاشگری و استرس در افراد همراه با گزگز پا نشان دهنده بیماری پای بی قرار است که با مراجعه به متخصص اعصاب و روانپزشک این بیماری بهبود می‌یابد.

خسرونیا افزود: نارسایی کلیه و دیابت ارثی منجر به سوزش کف پا خواهد شد که در صورت ادامه پیدا کردن و شدت گرفتن موجب بروز بیماری‌های دیگر می‌شود.

او با اشاره به سن ابتلا به سوزش کف پا بیان کرد: سوزش کف بیشتر در سنین ۵۰ تا ۷۰ سالگی در میان افراد میان سال به علت فعالیت زیاد بیشتر در فصل سرما اتفاق می‌افتد.

این متخصص داخلی گفت: کاهش وزن، دوری از مصرف دخانیات و الکل، تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشتی، کنترل و انجام ورزش‌ها و فعالیت‌های مناسب در پیشگیری به سوزش کف پا موثر است.


منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اختلالات عصبی بیماری واگیردار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ سید ابراهیم رئیسی شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مراسم افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران با بیان این‌که «این نمایشگاه فضای رقابتی و یک کنش جمعی ایجاد می‌کند تا برای رفاه اجتماعی از مسیر توسعه تجارت، صادرات و گسترش تعاملات اقتصادی عمل شود»، اظهار کرد: این نمایشگاه موجب ارتقای اقتصادی در کشور، منطقه و برای همه جهان است. این نمایشگاه نشان‌دهنده آن است که جمهوری اسلامی تحریم‌ناپذیر است و هرگز تحریم‌ها در این کشور به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نخواهد رسید.

بیشتر بخوانید:

وی تاکید کرد: این نمایشگاه نشان‌دهنده این است طرح‌های شیطانی منزوی کردن ایران تاکنون به نتیجه نرسیده و بعد از این هم به نتیجه نمی‌رسد.

ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در روزهای ۸ تا ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

این نمایشگاه به‌طور ویژه بر ۶ حوزه شامل «صنایع غذایی، کشاورزی و شیلات»، «صنعت»، «فرش دستباف، صنایع دستی و گردشگری»، «دارو و تجهیزات پزشکی، تجهیزات آزمایشگاهی و محصولات شیمیایی»، «صنعت ساختمان و خدمات فنی - مهندسی» و «گروه پتروشیمی» متمرکز است.

در حال تکمیل ...

کد خبر: 1228552 برچسب‌ها سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • 6 علامت که می‌تواند نشان دهنده تومور مغزی باشد
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • هرگز تحریم‌ها در ایران به نتیجه نخواهد رسید
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها