Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین دکتر جواد آقازاده در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اجرای طرح تحول نظام سلامت به عنوان یکی از دستاوردهای مهم دولت نقش بسزایی در ارتقای سلامت جامعه ایفا کرده و تاکنون ۶۰۰ تخت بیمارستانی جدید در این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفته‌است.

وی با بیان اینکه بیمارستان ۲۵۰ تختوابی خوی آماده افتتاح است، ادامه داد: با اتمام این طرح در مجموع یکهزار تخت در قالب طرح تحول سلامت به ظرفیت بیمارستان‌های استان اضافه خواهد شد و میانگین سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان‌غربی به میانگین کشوری خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: با تلاش مسوولان و حمایت‌های وزارت بهداشت و درمان میانگین سرانه تخت بیمارستانی در آذربایجان‌غربی تا پایان امسال از یک تخت به ازای یکهزار نفر به ۱.۵ تخت به ازای یکهزار نفر می‌رسد.

دکتر آقازاده با بیان اینکه هم‌اکنون چندین بیمارستان در سطح استان از جمله بیمارستان ۳۰۰ تختخوابی زنان ارومیه، بیمارستان‌های اشنویه، نقده، پیرانشهر و بوکان با میانگین پیشرفت فیریکی ۵۰ درصد در حال ساخت است، افزود: با افتتاح این بیمارستان‌ها، سرانه تخت بیمارستانی آذربایجان‌غربی به ۲ تخت به ازای یکزار نفر خواهید رسید و از میانگن کشوری بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت توریست درمانی با توجه به موقعیت مرزی آذربایجان‌غربی نیز عنوان کرد: با رایزنی و تعامل استانداری آذربایجان‌غربی با اقیلم کردستان عراق در اربیل مقرر شده یک دفتر درمانی به عنوان تریاژ برای انتقال و جابجایی بیماران به داخل کشور راه‌اندازی شود که مزیت‌های فراوانی برای توسعه توریسم درمانی در استان خواهد داشت.

وی در خصوص دانشکده پرستاری مهاباد نیز اظهار داشت: این دانشکده برای تکمیل و بهره‌برداری به ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که با تامین آن دانشجویان پذیرفته شده در این مکان مشغول به تحصیل خواهند شد.

دکتر آقازاده تاکید کرد: دانشکده پرستاری مهاباد علاوه بر رشته پرستاری در رشته‌های مختلف درمانی و در مقاطع تحصیلی متفاوت در سال‌های آینده اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد و این شهرستان به یکی از قطب‌های اصلی آموزشی دانشگاه علوم پزشکی در جنوب آذربایجان‌غربی تبدیل خواهد شد.

آذربایجان‌غربی با نگاه ویژه دولت تدبیر و امید مسیرهای توسعه بخش بهداشت و درمان را به سرعت طی کرده و در حال حاضر سرانه تخت‌های فعال بیمارستانی در این استان به متوسط کشوری نزدیک شده‌است.

هم اکنون در آذربایجان‌غربی ۲ هزار و ۹۰۰ نفر پزشک عمومی و متخصص در ۳۲ واحد بیمارستانی مشغول فعالیت هستند و ۱۸۲ مرکز آزمایشگاهی و ۸۸ مرکز تصویربرداری در استان وجود دارد.

کد خبر 466173 برچسب‌ها استان آذربایجان غربی بیماری - بیمارستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان آذربایجان غربی بیماری بیمارستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان

آفتاب‌‌نیوز :

میثم معزی ظهر امروز در گفت و گویی رسانه‌ای گفت: تمامی بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی در آماده‌باش کامل برای ارائه خدمات به بیماران دچار تنگی نفس هستند.

وی افزود: به علت آلودگی هوا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۶۹ نفر به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مراجعه کرده‌اند.

معزی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۴ نفر امروز به علت وقوع گرد و خاک در استان به مراکز درمانی و بیمارستانی دانشگاه مراجعه کرده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: افرادی که دچار بیماری‌های قلبی، عروقی و تنفسی هستند در شرایطی که هوا آلوده است در فضای باز تردد نکنند و در صورت درد و یا سوزش قفسه سینه به بیمارستان مراجعه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • گرد و غبار بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی را به بیمارستان‌ها کشاند
  • شتاب یک پروژه بیمارستانی در دولت سیزدهم
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • بنی گانتز مجروح شد/عمل جراحی در بیمارستانی در تل آویو
  • لزوم استفاده از ظرفیت بنیاد مسکن در اجرای طرح‌های مسکن روستایی
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شورا‌های در رفع مشکلات مردم استفاده می‌کنیم
  • از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای کمک به شوراها استفاده می‌کنیم