Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دیوان عالی کشور گفت: نارضایتی از دستگاه های دولتی زیاد است برای اینکه مدیران لاابالی و انسانهای ناشایست در سمت های مدیریتی داریم که اگر اینها نبود این همه مشکل نداشتیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد مرتضوی رئیس دیوان عالی کشور شامگاه گذشته در گردهمایی حقوقدانان بسیجی استان کرمان اظهار داشت: بسیج یعنی شور و شعور، آگاهی و بصیرت، نشاط و تلاش، مبارزه و مقاومت که اینها شاخصه های اصلی بسیج است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با طرح این سوال که چرا بسیج تشکیل شد؟ افزود: همه می دانیم که بنیانگذار بسیج امام راحل بود و آن چشم تیزبین و آینده نگر امام سبب شد که بسیج را تشکیل دهد انگار ایشان ۴۰ سال آینده را می دیدند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: بسیج امروز شجره طیبه ای است که در تمام شئون کشور نقش دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی عنوان کرد: امروز تمام مردم ایران که در صحنه های مختلف از جمله بحران های ایجاد شده شرکت می کنند همان بسیجیان هستند.

وی با اشاره به اینکه  امام فرمودند من خودم بسیجی هستم، بیان کرد: بسیجی یعنی شور و شعور که اگر شور با شعور همراه باشد کار ساز است پس تلاش باید با مقاومت همراه باشد.

رئیس دیوان عالی کشور، شجاعت، جسارت و مقاومت را سه شاخصه اصلی برشمرد که در حال حاضر کشور و نظام به آن نیاز دارد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی بیان کرد: شجاعت یعنی نترسیدن از دشمن و بسیجی شجاع است و وحشتی از رفتن به میدان ندارد و اما جسارت یک بسیجی این است که باکی ندارد با چه کسی مقابله می کند با فتنه و ظلم و یا با کسی که در نظام جمهوری اسلامی اخلال ایجاد می کند، بسیجی ملاحظه کار نیست و همین امر باعث شد کشور تا به امروز به سبب جسارتها و شجاعت ها روی پای خود بایستد.

وی با تاکید بر اینکه جهان هنوز جمهوری اسلامی را نشناخته است اذعان داشت: جبهه مبارزه جمهوری اسلامی با استکبار جهانی همچنان بوده و خواهد بود و هیچگاه این جبهه تعطیل نخواهد شد.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: هیچگاه بین حق و باطل امکان صلح نیست.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی افزود: امروز در مبارزه با استکبار حضور بسیج را می بینیم.

وی با بیان اینکه حضور پرتلاش بسیج در سایر اداره شئون کشور ضروری و حتمی است، عنوان کرد: امروز نارضایتی های زیادی در بدنه کشوری و دولتی می بینیم.

رئیس دیوان عالی کشور گفت: کم کاریها و تخلف های زیادی وجود دارد که با حضور بسیج می توان این کمبودها را جبران کرد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی افزود: نارضایتی از دستگاه های دولتی زیاد است برای اینکه مدیران لاابالی و انسانهای ناشایست در سمت های مدیریتی داریم که اگر اینها نبود این همه مشکل نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه مردم برای خود خط قرمز ترسیم کردند اما مسئولان خط قرمزی ندارند، افزود: "حفظ نظام" خط قرمز مردم است، مردم با تمام مشکلات اقتصادی اگر جایی احساس کنند که نظام در خطر است همه را کنار می زنند و به صحنه می آیند.

رئیس دیوان عالی کشور ادامه داد: خیلی از ما مسئولان خط قرمز نداریم ، مردم را ناراضی و ناراحت می کنیم اینها خط قرمز هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی عنوان کرد: حفظ نظام، دادرسی و رفع مشکلات مردم خط قرمز است. شما مسئولان کارتان را درست انجام دهید و به مردم برسید.

رئیس دیوان عالی کشور با تاکید بر اینکه مردم بصیرتشان از ما مسئولان بیشتر است، اذعان داشت: بصیرت بسیج بالاست و از خیلی از ما مدیران جلوتر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی خاطرنشان کرد: اگر کسی بگوید دو سه مدرک دکتری دارم و در خط اغتشاش قرار گیرد این علم نیست، علم آن است که به انسان آگاهی و بصیرت دهد.

وی عنوان کرد: مشکل اساسی امروز این است که بدنه نظام را اصلاح کنیم و اینجاست که بسیج باید به میدان آید و تمام کارشکنی ها را کنار بزند.

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه تاکنون روزهای سختی گذراندیم، خاطرنشان کرد: دشمنان بدترین شرایط را برای ملت ایران فراهم کردند که اگر این آگاهی و بصیرت نبود سقوط کرده بودیم‌.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی عنوان کرد: این فتنه ها ممکن بود خدشه ای در نظام ایجاد کنند این بصیرت و آگاهی مردم و بسیج بود که نگذاشت چنین شود.

وی گفت: بسیج یک ماموریت جدیدی برای خود ترسیم‌کرده و آن دخالت در امر حقوق و آگاهی دادن و حمایت از مظلوم  است که در هر قشری می تواند باشد در بخش قضات شب و روز را نمی شناسد و دنبال این است که حق را به حقدار برساند و تلاشش را در خدمت به مردم مضاعف می کند و این یک قاضی بسیجی است.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: یک وکیل بسیجی باید در ابتدا وظیفه اش دفاع از حقوق مظلوم باشد نه حق الوکاله، زیرا او اجرش را ازخدا می گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی ادامه داد: در خدمت مردم بودن برای انسان عزت می آورد که باید سرلوحه کار قرار گیرد.

وی بیان داشت: یک بسیجی جز حق نمی بیند چون می داند نظر او مبنای حقوقی قرار می گیرد و لذا به حق می اندیشد که به این اشخاص دانشجو و اساتید بسیجی می گویند.

رئیس دیوان عالی کشور تصریح کرد: یک استاد بسیجی سعی می کند نیروی فعال و بسیجی بسازد و دانشجوی بسیجی کسی است که راه خود را پیدا می کند و آن مسیر را ادامه می دهد.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی عنوان کرد: وکیل قدرت دست او نیست و نمی تواند دفاع کند ولی قاضی قدرت دارد که باید در جهت احقاق حق استفاده کند.

وی گفت: شما قضات می توانید از این توانتان‌ استفاده بهینه کنید و بدانید که اگر یک حکم عادلانه صادر شود به اندازه ۴۰دشبانه روز باران رحمت می بارد.

رئیس دیوان عالی کشور افزود: اگر حکمی ناحق در دستگاه قضا صادر شود زود جلوه می کند بنابراین تمام تلاشمان بر این باشد که احکام را براساس حق صادر کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضوی ادامه داد: امروز یک فرصت استثنایی برای ما قضات ایجاد شده و اینکه حامی خوبی سر کار آمده است حامی که در مسیر حق حرکت می کند و دنبال اجرای عدالت است.

وی تصریح کرد: آیت الله رئیسی برای اینکه ایجاد اعتماد کند فرصت را از همه گرفته و سخت و بی رحمانه با فساد در داخل دستگاه قضا مبارزه می کند تا از درون اصلاح شود و هیچ ملاحظه ای در مبارزه نیست.

رئیس دیوان عالی کشور بیان کرد: دیوان عالی کشور در جهت رسالت قانونی خود که همانا نظارت و ایجاد رویه وحدت است حرکت جدیدی را آغاز نموده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با اصل تبادل زندانیان موافقیم



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «اصغر جهانگیر» سخنگوی دستگاه قضا ظهر امروز در حاشیه جلسه شورای عالی قوه قضائيه گفت: از جمله مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه می‌توان به تاکیدات رئیس دستگاه قضا در رابطه با لزوم در نظر گرفتن تناسب میان جرائم و مجازات‌ها اشاره کرد.

جهانگیر: آرا نباید موجب وهن دستگاه قضایی شوند

وی گفت: در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه مطرح شد که آراء صادره در محاکم قضایی از یک سو باید قابل دفاع و مستند باشند و از سوی دیگر، نباید موجبات وهن دستگاه قضا را فراهم کنند؛ همچنین رئیس دستگاه قضا تاکید کرد که قضات در عین حال که نباید اسیر فضاسازی‌ها و غوغاسالاری‌ها شوند باید به مقوله اتقان آرا توجه ویژه‌ای داشته باشند.
سخنگوی قوه قضائيه با بیان اینکه امروز تخصصی شدن بسیاری از مسائل و موضوعات در دستگاه قضا از جمله در حوزه‌های بورس، بانک و امور دریایی، مورد تاکید جدی حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای قرار دارد، تصریح کرد: رئیس دستگاه قضا در جلسه امروز پیرامون مقوله ارائه آموزش‌های تخصصی به قضات، مأموریت ویژه‌ای را به معاونت منابع انسانی قوه قضاییه ابلاغ کرد.

ممنوع الخدمات کردن افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی علیه افراد استفاده شود

جهانگیر با بیان اینکه مقوله توجه به حقوق عامه، از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه شورای عالی قوه قضائيه بود، گفت: در نشست امروز پیگیری چگونگی اجرایی شدن دستور ۱۰ روز پیش رئیس عدلیه در دستور کار قرار گرفت و پس از طرح مباحثی از سوی دادستان انتظامی قضات در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه ناظر بر برخی احکام صادره با موضوع انسداد کد ملی افراد، رئیس عدلیه به معاون اول قوه قضائيه برای بازنگری و بروزرسانی بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های قضایی که در گذشته صادر شده‌اند، ماموریت داد و تاکید کرد در عین حال که صدور احکام ناظر بر انسداد کد ملی افراد نباید به عنوان یک حکم عمومی جاری و ساری شود، می‌توان از این احکام در مواردی بسیار خاص و برای برخی از محکومان استفاده کرد.

دولت‌های ایران و پاکستان به دنبال تبادل زندانیان

سخنگوی قوه قضائيه در ادامه تبادل اتباع ایرانی زندانی در زندان‌های خارج از کشور را از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه برشمرد و گفت: با توجه به سفر اخیر رئیس جمهور و تعدادی از اعضای هیئت دولت به کشور پاکستان، وزیر دادگستری در جلسه امروز شورای عالی قوه قضائيه به طرح نکات و مطالبی پیرامون تبادل اتباع زندانی دو کشور ایران و پاکستان پرداخت که کلیت این موضوع با موافقت حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای و شورای عالی قوه قضائیه همراه بود و بنا شد که سازوکار‌های لازم جهت انجام این امر دنبال شود.

دیگر خبرها

  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • نارضایتی وزیر ارشاد از وضعیت روزنامه‌نگاران حوزه طنز
  • رئیس دیوان عالی کشور: منشأ موج بیداری دانشجویان آمریکایی، انقلاب اسلامی است
  • وجدان مراکز علمی و دانشگاهیان در غرب بیدار شده است
  • تکالیف کارگروه پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • با اصل تبادل زندانیان موافقیم
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور