Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:34:41 GMT

برخورد جدی با متصرفین اراضی ملی

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۰۳۰۴

برخورد جدی با متصرفین اراضی ملی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،سرگرد رضا مهدیون فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان با اشاره به این که اراضی ملی از اموال عمومی و متعلق به یکایک شهروندان است گفت: این مهم باید در راستای منافع عامه و برخورداری همگان، مورد توجه قرار گیرد.
او به پدیده تصرف عدوانی و سودجویانه اراضی ملی و منابع طبیعی و جولان عناصر فرصت طلب و سودجو که به بهای سوداگری جنگل‌ها و مراتع، کرانه رودها، درختان و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را تخریب کرده و مبادرت به ساخت و ساز و تصرفات مالکانه می‌کنند، هم اشاره کرد و افزود: تصرف اراضی ملی زخمی کهنه و فرسایشی است که طی سالیان اخیر عمیق‏تر و وسیع‏تر شده است.

مهدیون با بیان این که استان زنجان نیز با مساحت اراضی ملی بالغ بر ۱/۲۰۰ میلیون هکتار از این پدیده شوم مستثنی نبوده گفت: این مواهب خدادادی با عواملی مانند تخریب و تصرف، ورود دام غیر مجاز، آتش سوزی، قاچاق چوب و ... همواره در معرض تهدید می‌باشد.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به سخنان مقام معظم رهبری در مورد پیشگیری از تصرفات اراضی ملی اشاره کرد و گفت: به منظور پیشگیری و به حداقل رساندن خسارت ناشی از عوامل فوق و اتخاذ تدابیر لازم با سرلوحه قراردادن و اطاعت از فرامین رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: (آن چیزی که من می‌خواهم تاکید کنم هم به وزارت کشاورزی و منابع طبیعی، هم محیط زیست و هم به همه کسانی که دست اندر کار هستند، این است که مراقبت کنید این دایره غصب و تصرف نابجا و غلط توسعه پیدا نکند و جلویش گرفته شود)، در راس امور ماموریت‌های اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و خصوصاً یگان حفاظت این اداره کل قرار گرفته است.

او افزود: در این راستا با راه اندازی و هدفمند نمودن گشت‌های موتوری و خودرویی در سطح استان و همچنین برنامه ریزی برای راه اندازی گشت‌های تلفیقی با یگان‌های حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن، امور اراضی و محیط زیست و تلاش در جهت ایجاد مانیتورینگ و پایش تصویری فصل جدیدی در برخورد با زمین خواری و متخلفان حوزه تخریب و تصرف اراضی ملی در استان گشوده شده و قطعاً اجازه هیچگونه تخریب، تصرف و تعرضی به اراضی ملی و منابع طبیعی داده نخواهد شد.

مهدیون خاطر نشان کرد: با تعامل و همکاری مراجع قضایی استان با مجرمان و متخلفان در این حوزه طبق قانون به شدت برخورد خواهد شد.

او با بیان این که سازمان‌های مردم نهاد نیز در این زمینه و در راستای افزایش سطح آگاهی و اطلاعات مردم نقش مهمی دارند اظهار داشت: سمن‌ها نیز می‌توانند با اجرای برنامه‌های مختلف مردم را نسبت به این امر حساس کنند و ما را در این امر خطیر یاری رسانند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اجرای طرح کاداستر اراضی را یکی از از راه‌های پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی برشمرد و گفت: تکمیل طرح کاداستر همان فهرست نقشه‌برداری ثبتی است، یعنی آن نوع نقشه‌برداری که ارزش حقوقی داشته باشد و بتوان بر اساس مرز‌های آن سند مالکیت صادر کرد و منبع اصلی داده‌ها در اختلافات و دعاوی بین مالکان زمین است که هم اکنون در حال اجرا می‌باشد.

مهدیون در پایان از مردم و طبیعت دوست استان زنجان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه تخریب و تصرف اراضی ملی، قطع درختان جنگلی، حمل بدون مجوز چوب و آتش سوزی مراتع را از طریق تلفن ۱۵۰۴ اطلاع رسانی نمایند.   انتهای پیام/ن     با متصرفین اراضی ملی برخورد می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • رفع تصرف ۱۰۰۰ متر از اراضی ملی منطقه گشت رودخان فومن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضا با متعرضین اراضی ملی و منابع طبیعی
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • برخورد با متصرفان اراضی ملی و ساحلی جدی و قاطع است