Web Analytics Made Easy - Statcounter

هجدهمین یادواره شهیده فاطمه نیک با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شاهد ایثارگران و سخنرانی حجت‌الاسلام ماندگاری از کارشناسان برنامه تلویزیونی سمت خدا در مسجد جامع جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جزیره هرمز، « حجت‌الاسلام محمد مهدی ماندگاری » در این مراسم معنوی، با استناد به آیات و روایات، به جایگاه شهید اشاره کرد و گفت: شهدا در پیشگاه پروردگار از جایگاه رفیعی برخوردارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه شهدا نیاز به پاسداشت ندارند بلکه این ما هستیم که به شدت به شهدا نیازمندیم، افزود: برنامه هایی که به نام شهدا برگزار می شود موجب احیا فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه خواهد شد.

 

کارشناس برنامه تلویزیونی سمت خدا در ادامه به معرفی شهیده « فاطمه نیک » پرداخت و خاطرنشان کرد: فاطمه نیک دارای فضایل مهمی است و خداوند پاداش های مهمی نظیر درجه شهادت برای خود او، مادر شهید بودن،عمه شهید،خواهر شهید و خاله شهید به وی عطا فرمود و این سعادت بزرگی است.

 

وی گفت: این شهیده در مهمانی خدا و در حرم امن خدا به دست دشمنان خدا به شهادت رسید که پاداش صبوری این شهیده در فراق فرزندان و محارمش است.

 

حجت الاسلام ماندگاری اظهار کرد: این دنیا بازار است هر چه دارایی داری از تو می‌خرند مانند مال و فرزند، جمال و کمال و بدا به حال کسانی که مشتری آنها شیطان است.

 

این سخنران برجسته کشور ادامه داد: این بانوی شهیده سواد چندانی نداشت ولی معرفت داشت و این شد که با اینکه داغ فرزند، داماد، خواهرزاده و برادرزاده و برادر دید و بعد خداوند خودش را با لباس احرام در حرم امن خودش به جهان ابدی فراخواند.

 

وی به ویژگی های شهیده فاطمه نیک اشاره کرد و گفت: سه ویژگی در این بانوی شهیده بود اول اینکه با دیگران تفاوت داشت یعنی معرفت داشت چرا که برخی شهید داده‌اند و استقامت دارند، ولی معرفت و درک و فهم نسبت به خداوند متعال ندارند، ولی فاطمه نیک این معرفت و فهم حلال و حرام الهی داشت.

 

ماندگاری، ویژگی دوم این شهیده را رعایت در عمل دانست و گفت: امروز رعایت حجاب و عفاف و رعایت حلال و حرام در کاسبی خیلی سخت شده است خداوند متعال اعمال انسان را ذره به ذره حساب می‌کند و این بود که فاطمه نیک فاطمه نیک شد چون در رعایت حجاب و عفاف و در کاسبی حدود خدا را رعایت کرد.

 

وی، سومین ویژگی شهیده فاطمه نیک را صبر و استقامت برشمرد و عنوان کرد: بعضی مادر شهید بودند ولی مادر شهید نماندند و حتی بعضا پشیمان شدند، اما فاطمه نیک، بصیرت این را داشت که در مقابل این همه سختی در برابر خدا سر تعظیم فرود آورد و خودش هم عزیز خدا شد و انتخاب خدای متعال بی‌دلیل و حکمت نیست و زندگی شهیده فاطمه نیک مثل زندگی حضرت زینب کبری (س) است.

 

گفتنی است؛ شهیده فاطمه نیک مادر سه شهید علی، غلام و محمد گلزاری است که جمعا 9 تن از محارم وی در راه انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی به شهادت رسیده‌اند.

 

اضافه می شود؛ فاطمه نیک در حادثه سال 1366 در مکه مکرمه به شهادت رسید.

 

 

 

 

پایان پیام/88

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد بسیج هفته بسیج مسجد اغتشاشات اخیر در کشور کانون های فرهنگی هنری مساجد اغتشاشات راهپیمایی مساجد قرآن یادواره شهید جزیره هرمز حجت الاسلام ماندگاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حمید خرم‌دل ظهر پنجشنبه در اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: بحث جهاد تبیین در راستای دستاوردهای انقلاب اسلامی و دشمنی دشمنان و ظرفیت‌های کشور، در مدارس و دانشگاه‌های استان انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در راستای این کنگره ۲۰۰ جلد کتاب از عملیات و خاطره‌ها و عملیات بزرگی که رزمندگان استان رقم زدند، نیز تدوین و منتشر می‌شود.

فرمانده سپاه فتح استان تصریح کرد: تولید فیلم سینمایی مربوط به شهید طیب، یکی دیگر از کارهای فاخر است که در بنیاد شهید، بنیاد روایت فتح و سپاه و بسیج مشغول برنامه‌ریزی برای ساخت آن هستیم و تلاش می‌کنیم که برای جشنواره فجر نیز اکران شود

خرم‌دل تصریح کرد: رزمایش بزرگ فرهنگی در استان نیز هم‌زمان با اجلاسیه نهایی به مدت ۱۵ شب در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی افزود: این رزمایش بزرگ، تاریخ خلقت بشریت را به‌صورت هنرمندانه و عالمانه مطرح می‌کند که در آن، بخشی از مجاهدت‌های رزمندگان استان نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

خرم دل با بیان اینکه نمایشگاه بزرگی نیز در جوار این برنامه تدارک دیده خواهد شد، گفت: در راستای این کنگره تندیس شهدا در معابر مهم شهرهای استان نصب می‌شود که طراحی هنرمندانه‌ای دارد و تمثال هر شهیدی نیز در شهرستان خودش نصب خواهد شد.

وی افزود: همچنین به تعداد، دوهزار شهید استان، دو هزار جهیزیه تقدیم مردم خواهد شد و سعی شده از همه ظرفیت‌های استان به‌ویژه حوزه هنری استفاده شود و این فیلم‌ها و کلیپ‌ها به دست هنرمندان هم استانی ساخته شود.

کد خبر 6095088

دیگر خبرها

  • ۲۵۰۰ یادواره محله و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • ۲۵۰۰ یادواره محله محور و خانه محور برای شهدای استان برگزار می شود
  • سومین یادواره ۳۵۷ شهید گتوند برگزار گردید
  • فیلم| جادوی رنگ‌ها، جزیره‌ هرمز
  • یادواره ۱۸۵ شهید معلم و دانش آموز گتوند برگزار گردید
  • حتی با تولد فرزندش هم جبهه را ترک نکرد
  • یادواره ۵۲ شهید کارگر دامغان برگزار شد
  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • استفاده از خاک جزیره هرمز برای ساخت نهضت ملی مسکن
  • یادواره ۴۵ شهید کارگر در تربت جام برگزار شد