Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد رضا احسانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در همدان برگزار می‌شود.

او افزود: این آزمون به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه و وزارت آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان ادامه داد: هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در در رشته‌های مختلف حفظ قرآن و حفظ و تفسیر معارف اهل بیت (ع) در دو بخش خانم‌ها و آقایان و در رده‌های سنی مختلف به صورت سراسری برگزار می‌شود.

احسانی با اشاره به اینکه این تا کنون ۶۸۶ نفر از استان در این آزمون نام نویسی کرده‌اند گفت: آزمون قرآن و عترت امسال در ۴ گروه امتحانی و ۱۶ رشته برگزار می‌شود.

او افزود: گروه ترجمه و و مفاهیم قران کریم (۲ رشته)، گروه معارف اهل بین (ع) (۲ رشته)، گروه حفظ قرآن کریم (۱۰ رشته) و گروه آموزش‌های الکترونیک (۲) از موارد آزمون هجدهم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان با اشاره به اینکه ۲۵ آذر به عنوان آخرین مهلت نام نویسی در این آزمون اعلام است عنوان کرد: این آزمون در دو بخش کتبی و الکترونیک برگزار می‌شود، آزمون‌های الکترونیک ۲۵ و ۲۶ دی و آزمون کتبی ۳ بهمن به صورت همزمان برگزار خواهد شد.

احسانی افزود: علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به به ادرس www.quranedu.ir مراجعه کنند.

او سنجش و ارزیابی کمی و کیفی عملکرد آموزشی مؤسسات و مراکز قرآنی کشور را از اهداف اصلی این آزمون برشمرد و گفت: ایجاد انگیزه در میان عموم مردم جامعه به ویژه نوجوانان و جوانان جهت فراگیری معارف قرآن و عترت از جمله اهداف برگزاری این آزمون است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: راهبری آموزش‌های قرآن و عترت در مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور، شناسایی و معرفی نخبگان و استعداد‌های درخشان قرآنی به ویژه در گروه سنی نوجوانان و جوانان و بروزرسانی و تکمیل بانک جامع اطلاعات قرآنی کشور در رشته‌های مختلف آموزش قرآن و عترت از دیگر اهداف برگزاری این آزمون است.

انتهای پیام/ب

 

هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم در همدان برگزار می‌شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن و عترت اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد

غفاریان رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: مرحله استانی چهل و دومین مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در ۱۱ رشته و در ۲ بخش آوایی و پژوهشی در یزد در حال برگزاری است.

وی افزود: این مسابقات در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، مداحی و دعاخوانی، اذان، انشای نماز، احکام، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه و... برگزار می‌شود.

غفاریان اظهار داشت: بیش از ۶۰۰ دانش آموز دختر و پسر طی دو روز و به صورت مجزا با هم به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: نفرات برتر هر رشته به مسابقات کشوری که مردادماه امسال به میزبانی استان‌های خراسان رضوی و مازندران برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • آزمون تخصصی حفاظ قرآن کریم در گلستان برگزار می شود
  • برگزاری نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآنی
  • نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم در زنجان
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • برگزاری مجدد کنکور در زیرکوه
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شد
  • برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی در یزد
  • تاریخ دقیق برگزاری نوبت اول کنکور سراسری برای جاماندگان اعلام شد
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی