Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-08@18:36:11 GMT

حسین مرعشی: در حال هدر دادن منابع هستیم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۰۸۵۰

حسین مرعشی کنشگر سیاسی اصلاح‌طلب در گفت‌و‌گو با ایلنا، درباره افزایش قیمت بنزین که بر اساس تصمیم شورای عالی اقتصادی کشور اتخاذ شده، اما تنها دولت در حال تخریب شدن است، گفت:‌ دولت اعلام کرده است که همه پولی که از افزایش قیمت حاصل می‌شود را به شکل یارانه دوباره به مردم باز گردانده و به حساب خانوارها واریز می‌کند و دولت دنبال تامین کسری بودجه از این محل نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر قرار نیست از محل افزایش بنزین پولی به دست بیاوریم، پس چرا اقتصاد کشور را وارد شوک جدید می‌کنیم، تصریح کرد: از لحاظ کارشناسی افزایش قیمت بنزین، امر پذیرفته شده‌ای است، اما اینکه منابع آن را به سبک یارانه‌های آقای احمدی‌نژاد تامین کنیم و دوباره دولت یک تعهد جدیدی برای خودش درست کند، از نظر اجتماعی و اقتصادی اقدام پسندیده‌ای نیست.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی یادآور شد: همیشه پیشنهادم این بوده که نرخ بنزین باید تدریجی افزایش پیدا کند اما نه برای تامین هزینه‌های جاری دولت و افزایش یارانه‌ها، بلکه برای عمران کشور، تقویت شبکه حمل و نقل ریلی، حمل و نقل عمومی و تقویت جایگاه متروها در شهرها؛ بنابراین افزایش تدریجی و استفاده از منابع آن برای توسعه زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی کار درستی است.

وی با اشاره به اینکه دولت گفته می‌خواهد صد در صد پول را به خانوار‌ها بازگرداند، گفت: اگر مسئولان می‌خواهند صد درصد پول را به خانوار‌ها برگردانند چه هدفی از بالا بردن قیمت داشتند؛ نهایتا می‌خواهند بگویند از طبقات ثروتمند می‌گیرند و به طبقات فرودست کمک می‌کنند.

مرعشی تاکید کرد: همان مقداری که به طبقات فرودست کمک می‌شود باعث ایجاد تورم بیشتری خواهد شد؛ ظاهر پرداخت یارانه قرار است به طبقات فرودست داده شود خیلی کار خوب و موجهی است، اما اثرات واقعی آن به تدریج نمایان خواهد شد.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه کشور چند معضل مشخص دارد، گفت: نخست اینکه قیمت‌ها واقعی نبوده و دوم اینکه در حال هدر دادن منابع هستیم. بعد هم اینکه پس‌انداز ملی کم بوده و تمرکز منابع برای ساخت و توسعه ایران و ایجاد اشتغال ضعیف است.

وی با بیان اینکه اگر قرار است این پول را از مردم بگیرند و دوباره به مردم بدهند نتیجه آن مشکلات اقتصادی  آینده می‌شود، در مورد هجمه‌هایی که به دولت می‌شود، گفت: به هر حال دولت هم در این کار دخیل بوده و هر کسی مسئولیتی بر عهده دارد بدیهی است که به آن حمله هم می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: ما به اندازه کافی نهاد مقدس و غیرقابل انتقاد داریم، دولت را دیگر وارد این ماجرا نکنید.

مرعشی درباره پذیرفتن کنوانسیون‌هایی همچون لوایح چهارگانه و نرفتن به سمت افزایش نرخ بنزین، گفت:‌ حضور در این کنوانسیون‌ها حتما جزء لوازم است اما مساله صفر و صد نیست، یعنی بگوییم با پیوستن به این کنوانسیون‌ها خیلی مشکل پیدا می‌کنیم یا همه مشکلاتمان حل می‌شود، اینگونه نیست بلکه طیفی از اثرگذاری وجود دارد.

عضو حزب کارگزاران سازندگی در پایان خاطرنشان کرد: پیوستن ایران به این کنواسیون‌ها جزء لوازم اداره کشور است اما به معنی این نیست اگر به آنها پیوستیم همه مشکلات از جمله ضعف مدیریت‌های داخلی و تحریم‌های بین‌المللی حل می‌شود، بنابراین جز لوازم کار است اما صد مشکل دیگر هم وجود دارد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۰۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت؛

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

- باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.


جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903299

دیگر خبرها

  • تولید ۱۵ میلیون لیتری بنزین در پالایشگاه آبادان
  • طرح ارتقای کیفی نفت کوره پالایشگاه آبادان در دستور کار
  • گرانی بنزین عامل خرید خودروهای برقی می شود؟
  • اوجی: افزایش ۴۶ درصدی استفاده از کارت سوخت شخصی در پمپ‌های بنزین
  • گرانی بنزین عامل خرید خودرو‌های برقی می‌شود؟
  • بازگشت بنزین پتروشیمی به چرخه سوخت
  • افزایش ۹ برابری توزیع عوارض بین شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان یزد
  • در سال گذشته ۳ میلیارد دلار واردات بنزین داشتیم / تا دو سال آینده در همه حوزه‌های بحران خواهیم داشت
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • واردات ۳ میلیارد دلار بنزین در سال گذشته