Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@14:23:10 GMT

اجرای طرح ملی درختکاری مشارکتی در فارس

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۱۲۶۸

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس گفت: همزمان با سراسر کشور طرح بسیج همگانی نهالکاری با رویکرد جلب مشارکت  مردم در فارس اجرا می‌شود.

حمید سلیمانی پنجشنبه 7 آذر در جمع خبرنگاران گفت: مراسم نمادین آغاز اجرای این طرح پنجشنبه 14 آذر و با حضور مسئولان و مقامات استانی و محلی، فرهنگیان و دانش‌آموزان، گروه‌های کوهنوردی، ورزشکاران، نهادها و تشکل‌های مردمی، اصحاب رسانه و خبرنگاران و دیگر اقشار مردم در بوستان جنگلی آزادگان شهرستان فیروزآباد برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح در راستای تحقق سیاست‌ها و رویکردهای مشارکتی سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور در حفاظت بیش از پیش از عرصه‌های جنگلی و با هدف جلب مشارکت مردم و دیگر دستگاه‌ها در امر احیاء و توسعه راضی ملی و ترغیب آحاد جامعه در صیانت از عرصه‌های طبیعی اجرا می‌شود.

سلیمانی همچنین گفت: اعتبار مورد نیاز این طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تامین شده است.

وی یادآور شد: در قالب این طرح، 264 هکتار از عرصه‌های جنگلی 9 شهرستان گرمسیری استان فارس شامل شهرستان‌های خنج، زرین دشت، فراشبند، کازرون، فیروزآباد، گراش، لار، لامرد و مُهر با همکاری مردم سبز و احیاء خواهد شد.

مدیر روابط عمومی منابع طبیعی فارس افزود: در این طرح گونه‌های بومی ارزشمند جنگلی و مقاوم شامل بلوط، بادام کوهی، بنه، کُنار، آکاسیا و کهور ایرانی در مناطق قشلاقی و گرمسیری که در این فصل شرایط مساعدتری برای این ماندگاری نهال ها دارند کاشته خواهد شد.

سلیمانی با اشاره به بهره گیری از تمام امکانات و ظرفیت‌های دستگاه‌های دولتی و غیردولتی عضو نهضت سبز در اجرای این طرح، گفت: در این راستا 19 دستگاه و اداره عضو نهضت سبز، به همراه تعاونی‌ها و تشکل‌های مردم نهاد زیست محیطی مشارکت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سازمان جنگل ها فیروزآباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،موسی مقیمی معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری  اظهار کرد: در بحث حفاظت طی ۱۲ ماهه سال گذشته طی ۱۱۵فقره انجامدعملیات آزادسازی مساحت ۳۷۰ هکتار از جنگل‌های استان مازندران به طبیعت برگشت.

وی افزود: در بحث رفع تبصره براساس تبصره ذیل ماه ۵۵، ۸۵۶ فقره به مساحت ۲۱۴ هکتار از اراضی جنگلی صورت گرفت.

معاون حفاظت اداره کل منابع‌طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه ساری با اعلام اینکه کشفیات چوب الات در طول ۱۲ ماهه یک‌هزار و ۵۰۰ فقره بوده است، گفت: در این زمینه خودروهای توقيف شده هم پس از سیر مراحل قضایی و قانونی آزاد شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استفاده از هوش مصنوعی و پهپاد‌ها برای حفاظت از جنگل‌ها
  • اجرای عدالت در عرصه های مختلف لازمه حکومتی دینی است
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • پارک های جنگلی، اکوسیستمی ارزشمند اما بحرانی
  • اجرای ۳۱ پروژه با مشارکت سرمایه‌گذاران/ پیشرفت ۵۵ درصدی پروژه مشارکتی میخک
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • آزادسازی اراضی ملی بابل با حکم دادگاه
  • بازگشت ۳۷۰ هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی