Web Analytics Made Easy - Statcounter

نمایشگاه آثار نقاشی استاد «صادق اکبری» با عنوان مشکات در نگارخانه استاد «علی‌اشرف صندوق آبادی» واقع در مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه ایلام گشایش یافت.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام، صبح امروز (7 آذر) در حاشیه افتتاح این نمایشگاه، اظهار کرد: این نمایشگاه به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج و در راستای توسعه و ترویج هنر اسلامی افتتاح‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سرهنگ «حجت‌الله منصور بیگی» تصریح کرد: سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام به مناسبت چهلمین سالگرد تشکیل بسیج مستضعفین، اقدام به برپایی آثار نقاشی هنرمند برجسته استان، استاد «صادق اکبری» نموده است که امروز افتتاح و برای بازدید عموم علاقه‌مندان دایر می‌شود.

 

وی بابیان اینکه در این نمایشگاه 30 اثر نقاشی با موضوعات معنوی، عرفانی، دینی و دفاع مقدس، کودک و نوجوان، انسان و خداوند متعال به نمایش گذاشته‌شده است، ابراز کرد: تلاش بسیج هنرمندان، تعالی هنر اسلامی در سطح جامعه با حمایت از هنرمندان رشته‌های مختلف هنری در سطح استان است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان ایلام گفت: با تلاش و همکاری نهادهای فرهنگی استان برنامه‌های مختلفی در طول سال سطح استان برگزار می‌شود، هرچند در این زمینه مشکلاتی در زمینه اعتباری داریم اما با تلاش هنرمندان عزیز استان سعی می‌شود برنامه‌های مناسبی در این حوزه برگزار شود.

 

منصور بیگی بابیان اینکه در حال حاضر بیش از 2 هزار و 700 هنرمند ایلامی در رشته‌های مختلف هنری تحت پوشش فعالیت‌ها و برنامه‌های این نهاد قرار دارند، گفت: ۱۰ انجمن هنری و ادبی در قالب بسیج هنرمندان در راستای تولید آثار فاخر در استان فعالیت دارند.

 

وی بابیان اینکه رسالت بسیج هنرمندان ترویج هنر دینی و اسلامی در سطح جامعه است، خاطرنشان کرد: هنرمندان نقش مهمی در راستای ترویج فرهنگ و هنر اسلامی و تولید آثار فاخر هنری و انتقال آن به نسل جوان با بهره‌گیری از قالب‌های هنری بر عهده‌دارند.

 

گفتنی است، نمایشگاه مشکات به مدت یک هفته در محل مجتمع فرهنگی و هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام در دو نوبت صبح و عصر برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد هفته بسیج بسیج کانون های فرهنگی هنری مساجد اغتشاشات اخیر در کشور اغتشاشات قرآن راهپیمایی فهما مساجد عکس نمایشگاه هنرمندان بسیج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود

به گزارش حوزه استانهای خبرگزاری تقریب، سعید سلامتی در حاشیه چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان اظهار کرد: این شرکت از آبان ماه 1399 برای دومین بار شروع به فعالیت کرده و با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه در قالب شرکت موقوفات مبین (70 درصد سهام و 30 درصد بخش خصوصی) توانستیم دوباره شرکت را فعال کنیم.

وی در ادامه خبر داد: در حال حاضر ظرفیت اسمی دامداری این شرکت دو هزار و 500 رأس گله مولد است و در حال حاضر با یک هزار و 700 رأس دام نسبت به تولیدات مختلف اقدام می‌کنیم؛ تولید شیر و گوشت از تولیدات این شرکت است.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با 600 رأس دام تولید 25 تُن شیر داریم، تصریح کرد: در این شرکت اشتغالزایی 50 نفر به صورت مستقیم و در چند شیفت شبانه‌روزی داریم.

سلامتی در خصوص فرهنگ وقف و تأثیرات آن بیان کرد: این دامداری در سال 1385 شروع به فعالیت کرد ولی متأسفانه در سال 1395 به دلایل مختلف از جمله مشکل در تأمین منابع مالی اتمام کار داشت؛ شرکت چند سال فعالیت نداشت ولی با سرمایه‌گذاری سازمان اوقاف در سال 99 دوباره به فعالیت برگشته و افزایش اشتغالزایی، رونق تولید، کمک به توسعه شرکت با هدف تأمین گوشت و لبنیات برای مردم از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سالانه سود حاصل از فعالیت این دامداری در بخش‌های مختلف وقف و همچنین برای ایتام، مدرسه‌سازی و دیگر امور خیریه صرف می‌شود.

مدیر تولید شرکت کشت و صنعت دامپروری مهر ماندگار گلستان با اشاره به اینکه در شرکت ایجاد آمیخته‌گری برای تولید دام‌های سازگار با آب و هوا و شرایط کشور یادآور شد: این شرکت دانش‌بنیان است و در بحث اصلاح نژاد دام و پرورش گاو شیری به صورت علمی فعالیت دارد؛ برای حفظ و صیانت از نژاد سرابی به عنوان نژاد اصیل ایرانی در حال تکثیر دام هستیم.

بنا به این گزارش، چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای وقف با محوریت شرکت‌های دانش‌بنیان از پنجم اردیبهشت ماه آغاز به کار کرده و 39 شرکت دانش‌بنیان در این دوره نمایشگاه حضور دارند که نسبت به نمایشگاه های سال گذشته افزایش داشته است.

شرکت‌کنندگان در این نمایشگاه در حوزه‌های صنعت، عمران و تکنولوژی، کشاورزی نوآور، شیلات بهره‌ور و  فناوری‌های نوین پزشکی و تجهیزات وابسته فعالیت دارند.



انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه آثار هنری کنگره جهانی محمد(ص) در شورای شهر شیراز برپا شد
  • نمایشگاه گروهی عکاسان کازرون با نام «سِی کو» در حال برگزاری است
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • افزایش اشتغالزایی و رونق تولید از آثار و برکات وقف محسوب می‌شود
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • هفته گرافیک افتتاح شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • «سفر آخر» شهید آوینی تماشایی شد/ بینال ونیز و حواشی غرفه یهودیان