Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@17:58:36 GMT

«۴۴ روز» با «رازهای مقدس»

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۱۶۸۱

«۴۴ روز» با «رازهای مقدس»

"نامداران" در گالری آریا 

آثار هنرمندان صاحبنام همچون آیدین آغداشلو، ابراهیم حقیقی، واحد خاکدان، کامبیز درمبخش، گارنیک درهاکوپیان، مصطفی دشتی، قباد شیوا، علی اکبر صادقی و رضوان صادق زاده ۸ تا  ۲۲ آذر به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از سه راه عباس آباد، کوی زرین، پلاک ۱۰ پذیرای علاقمندان هنرهای تجسمی مخصوصا نقاشی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"مریم حیدرزاده" در نیاوران

مریم حیدرزاده، ترانه‌ سرا و نقاش، ششمین نمایشگاه نقاشی‌ انفرادیش را با عنوان "پس از آن همه حسرت" جمعه ۸ تا ۱۹ آذرماه در تالار آبی مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران برگزار خواهد کرد.

"پیچوتاب ۲" در گالری زرنا

نمایشگاه انفرادی هنرهای تجسمی زهرا رسول‌زاده نمین جمعه ۸ آذر آغاز به کار می کند و تا چهارشنبه ۱۳ آذر در خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شـماره ۱۰، طبقه ۲ ادامه دارد.
"مرگ نام کوچیک زندگیست" در گالری ژاله

نمایشگاه نقاشی شادی اثنی‌عشری ۸ آذر در گالری ژاله آغاز به کار می کند و تا یکشنبه ۱۷ آذر ادامه دارد.
گالری ژاله در کریم خان، خیابان ایرانشهر، خیابان نوشهر، پلاک ۳ واقع شده است.
کلکسیونر در گالری آرتیبیشن

چهارمین نمایشگاه کلکسیونر در گالری آرتیبیشن جمعه ۸ آذر آغاز به کار می کند و تا یکشنبه ۱۷ آذر به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از همت، خیابان گل نبی، میدان کتابی (احمدی روشن)، خیابان ساسانی پور، خیابان دریا (قندی)، پلاک ۶ ادامه دارد.

"مستانه شو" در گالری خط سفید
نمایشگاه نقاشی مستانه پوردرویش جمعه ۸ آذر در گالری خط سفید آغاز به کار می کند و تا دوشنبه ۱۸ آذر در خیابان ولیعصر، روبروی جام جم، کوچه پروین، پلاک ۲۲ ادامه دارد.

"نقاشی" در نگارخانه لاله 

نمایشگاه گروهی نقاشی توسط یعقوب عمامه‌پیچ گردآوری شده است که جمعه ۸ آذر در نگارخانه لاله به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبروی پارکینگ طبقاتی آغاز می شود و تا ۱۹ آذر ادامه دارد.

"بازی‌های پنهان" در گالری شکوه

نمایشگاه نقاشی نرگس خالقی و الهه مظاهری جمعه ۸ آذر در گالری شکوه افتتاح می شود و تا چهارشنبه ۱۳ آذر در فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ برپاست.

"نور بدون سایه" در گالری دستان +٢

نمایشگاه انفرادی مریم امینی با عنوان "نور بدون سایه" جمعه ۸ آذر در گالری دستان +٢ آغاز می شود و تا جمعه ۲۹ آذر در خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۸، طبقه‌ی دوم ادامه دارد.

"۴۴ روز"  در گالری آب/‌انبار

عکس های دیوید برنت از روزهای انقلاب ایران جمعه ۸ آذر افتتاح می شود و تا پنجشنبه ۱۹ دی به نشانی دروازه دولت، خیابان انقلاب، خیابان خاقانی، کوچه روشن منش، پلاک ۲ ادامه دارد.

"خواهران" در گالری زیرزمین دستان
نمایشگاه انفرادی صدرا بنی‌اسدی با نام خواهران جمعه ۸ آذر آغاز به کار می کند و تا جمعه ۲۹ آذر به نشانی گالری زیرزمین دستان، خیابان فرشته، خیابان بیدار، پلاک ۶ ادامه دارد.

"سرخوشی" در گالری اُ

نمایشگاه انفرادی نقاشی های امیر کریمی با نام "سرخوشی" ۸ آذر افتتاح می شود و  تا ۱۹ آذر در گالری اُ به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه ی اول برپاست.

"طیف‌های پیوسته" در پروژه‌های آران

نمایشگاه آثار مریم فرشاد با نام "طیف‌های پیوسته" ۱ تا ۱۸ آذر در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

"رازهای مقدس" در گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی شهلا آرمین با نام "رازهای مقدس" ۱ تا ۱۱ آذر در گالری ساربان برپاست. علاقمندان می‌توانند به نشانی خیابان سهروردی شمالی، خیابان هویزه غربی، نبش شهید یوسفی، پلاک ۱۳۰، طبقه اول مراجعه کنند.

"کاش عکسی از تو داشتم..." در گالری فرمانفرما

نمایشگاه عکس ساجده شریفی یزدی با نام "کاش عکسی از تو داشتم..." و نمایشگاه نقاشی‌های پیام فیروزی با عنوان"پرسش از هستی" ۱ تا ۱۵ آذر در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

"دیوار کبود دره" در کانسپت استور اردی‌بهشت

نمایشگاه طراحی و چیدمان دانا جعفری با نام "دیوار کبود دره" ۱ تا ۱۲ آذر در کانسپت استور اردی‌بهشت به نشانی خیابان سنایی، خیابان شاهین (خدری)، پلاک ۱۸، طبقه دوم برپاست.

"خانه‌ها و درختان کاج" در گالری هما

نمایشگاه نقاشی طاهر پورحیدری با نام "خانه‌ها و درختان کاج" ۱ تا ۱۲ آذر در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

"رنگ زندگی" در گالری والی

نمایشگاه نقاشی سهیلا حقیقت با نام "رنگ زندگی" ۱ تا ۱۲ آذر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

"فنطاسیا" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه نقاشی هما بذرافشان با نام "فنطاسیا" تا ۱۴ آذر در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است.

"۹ دروازه بی‌بازگشت" در ای جی

نمایشگاه عکس آگاتا گرژیبوسکا با نام "۹ دروازه بی‌بازگشت" تا ۲۸ آذر در گالری Ag واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپا است.

"ظرف از جنس مظروف" در گالری محسن

نمایشگاه آثار مهسا الف با نام "ظرف از جنس مظروف" تا ۱۳ آذر در گالری محسن برگزار می‌شود. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"اسطوره و ریاضی" در گالری هور

نمایشگاه مجموعه‌ای از طراحی‌ها و نقاشی‌های دوره «اسطوره و ریاضی» علی اکبر صادقی تا ۱۲ آذر در گالری هور برگزار می‌شود. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

۱۸۳۴

برچسب‌ها هنرهای تجسمی گالری گردی هنرمندان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی گالری گردی هنرمندان هنرهای تجسمی گالری گردی هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «رازهای زیارت اربعین» اثر محمد سند با تحقیق ابراهیم حسین بغدادی و ترجمه محمد خنیفرزاده در ۱۷۶ صفحه در مجتمع فرهنگی فاطمیه اصفهان تهیه و به همت مؤسسه بوستان کتاب به چاپ رسید.

نویسنده اثر حاضر مطالب ارزنده‌ای درباره فلسفه زیارت اربعین و وسعت انعکاس آن بر روح و روانِ بشر بیان کرده است. کشش و شیفتگی شدیدی که این شعیره مقدس به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به طور ویژه و به دیگر شهدای کربلا به طور عام در وجود ما می‌دواند، کانون توجه ما در این کتاب است؛ چیزی که موجب می‌شود روحیه باصفای انسان با ایمان در جامعه‌ای که در آن به سر می‌برد، ممتاز و برجسته کند و نمونه فاخری از همزیستی بر پایه عشق و محبت الهی را در میان همنوعان خود رقم زند.

ساختار اثر

این کتاب در سه فصل تألیف شده است؛ فصل اول با عنوان «زیارت اربعین، تعالی‌بخش فطرت انسانی» نیروی محرک در زیارت اربعین، مهدویت در امتداد عاشورا و شعائر حسینی و نظارت مداوم کشورها بر زیارت اربعین را بررسی کرده و حرمت مناسبت و موسم اربعین، سکولاریسم نوین و زیارت امام حسین (ع) و دلیل تمرکز بر زیارت امام حسین (ع) را شرح داده و گنبد حسینیِ آسمان و تربت روحانی آن، حورالعین، پرتوی از نور حسین (ع) و دیدار امام حسین (ع) و فراموشی حوریان را به نگارش درآورده است.

نویسنده در فصل دوم با عنوان «زیارت اربعین، تمدن یا حکومت» ابعاد زیارت اربعین امام حسین (ع)، قرآن کریم و فرهنگ و تمدن و قواعد جهانی نظام اهل بیت (ع) را بیان کرده و جایگاه علمی نظام حوزه در پژوهش‌های غربیان، راز موفقیت نظام تشیع و رازهای قواعد حاکم بر نظام اهل بیت (ع) را مورد تأکید قرار داده است.

«فلسفه شعائر حسینی» عنوان سومین و آخرین فصل از کتاب حاضر است که در آن یعقوب و گریه او بر یوسف (ع)، شعار حضرت مهدی (عج) و اهل بیت (ع) قطب و محور مودت تبیین شده و تفاوت‌های اسلام عمومی با اسلام ایمانی، فلسفه ولایت و رجعت سران عدالت الهی به رشته تحریر درآمده است.

کد خبر 6089496 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولیعصر
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • خشم پدر، جان همسر و فرزندش را گرفت
  • کتاب «رازهای زیارت اربعین» روانه بازار نشر شد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • آخرین جزئیات از آتش سوزی خیابان شهید رجایی/ آتش تحت کنترل است
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی
  • راهنما برای گالری‌گردی در پایانِ هفته پیش‌ِ رو