Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@02:08:00 GMT

انهدام باند فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در قم

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۱۸۸۱

انهدام باند فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در قم

ایسنا/قم فرمانده انتظامی استان قم از انهدام باند ۵ نفره فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی خبر داد.

سردار عبدالرضا آقاخانی، اظهار کرد: در راستای فعالیت و  برخورد پلیس فتا با جرایم اینترنتی اخیراً اعضای باند ۵ نفره‌ای را شناسایی کردند که رده سنی آنان بین ۱۷ تا ۲۳ سال است و در زمینه کلاهبرداری و سرقت از حساب‌های بانکی مردم فعالیت داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کلاهبرداران با انجام تبلیغات دروغین تحت عنوان نرم افزارهای صیغه‌یابی، شارژ اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، ارائه اینترنت‌های رایگان و ازدواج‌های حلال با ارسال تبلیغات به صورت گسترده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های اجتماعی، مشتریان را به سمت درگاه‌های پرداخت‌های جعلی هدایت و حساب‌های بانکی آنها را هک می‌کردند.

سردار آقاخانی ادامه داد: با هوشیاری و تلاش شبانه روزی کارشناسان پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان و حمایت دستگاه قضائی و با توجه به پیچیدگی فراوان این نوع جرایم، نهایتاً موفق شدند کلاهبرداران را در استان‌های آذربایجان غربی، مرکزی و تهران شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: تاکنون حدود ۴ هزار شماره کارت هک شده مردم از متهمان استخراج شده است و بررسی برای شناسایی صاحبان حساب‌ها و میزان وجوه سرقتی در دستور کار ماموران پلیس فتا استان قرار دارد.

وی با بیان اینکه اعضای این باند بیش از یک سال است که در امر فیشینگ و کلاهبرداری اینترنتی در سطح کشور فعالیت دارند، گفت: اقدامات و اشراف عملیاتی به وسیله پلیس فتا استان قم صورت گرفته اما متهمان در استان های یاد شده دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان عنوان کرد: از متهمان تجهیزاتی مانند انواع گوشی‌های همراه، سیستم‌های اینترنتی، لپ تاپ و سیم کارت که برای انجام اعمال مجرمانه از آن استفاده می‌کردند، کشف شد.

به گزارش مرکز خبر پلیس سردار آقاخانی به شهروندان توصیه کرد: مردم نسبت به تبلیغات فضای مجازی هوشیار بوده و توجه ویژه‌ای داشته باشند، جرایم اینترنتی از پیچیدگی خاصی برخوردار است و نیاز است مردم با کسب و ارتقاء علم و آگاهی در این زمینه از افتادن در دام کلاهبرداری و سرقت اینترنتی پیشگیری کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پليس فيشينگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۱۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران

مأموران فراجا با تلاش شبانه روزی باندهای فساد و فحشا را که با فریب دختران، آنها را مورد اغفال و سوءاستفاده قرار داده و به صورت قاچاق به کشورهای دیگر می ‌فرستادند شناسایی و دستگیر کردند.

در فیلم زیر، چند نفر از دستگیرشدگان از تباهیِ زندگی خود در پی وسوسه هایِ اغوا کننده و وعده هایِ دروغینِ فریبنده و رویایی می‌گویند.

گفتنی است پیش از این سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی پلیس از انهدام پروژه «سرویسِ اسکورت» و انهدام شاخه خارجی باند فساد و فحشاء که اقدام به شناسایی، جذب و انتقال دختران برای خدمات جنسی و قاچاق آن‌ها به خارج از کشور می‌نمودند؛ همچنین باند «چَتِر بِیت» که اقدام به تهیه فیلم‌های مستهجن و مروج فساد به صورت برنامه زنده برای شبکه‌ها و سایت‌های منتشر کننده محتوای غیر اخلاقی می‌نمود خبر داده و گفته بود که با تلاش مأموران پلیس کارگاه رقص «لِوِل آپ دنس» نیز شناسایی و عوامل دستگیر شدند.

رسانه دانلود

دیگر خبرها

  • انهدام باند سرقت خواهر و برادری در تهران
  • گسترش حجاب در جامعه نیازمند همکاری دیگر نهادها است
  • انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران | خواهر سرکرده باند بود
  • انهدام باند خواهر و برادری سرقت در تهران/ کشف ۴۰ پرونده دزدی
  • بازداشت فیشینگ‌کار حرفه‌ای در استان البرز
  • اعتراف متهمان شبکه‌های فریب و قاچاق دختران
  • انهدام یک شرکت هرمی در تالش
  • انهدام باند سارقان موتورسیکلت با ۲۲ فقره سرقت در قزوین
  • شناسایی و انهدام باند سارقان حرفه‌ای در هرمزگان
  • پلیس در خط مقدم مبارزه با بدحجابی