Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@01:22:42 GMT

فوتبال ایران در رنکینگ فیفا ۶ پله دیگر سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۰۵۲

فوتبال ایران در رنکینگ فیفا ۶ پله دیگر سقوط کرد

به گزارش خبرنگار مهر، فدراسیون جهانی فوتبال رنکینگ جدید خود که مربوط به ماه نوامبر است را منتشر کرد.

بر اساس رده بندی جدید، فوتبال ایران با ۶ پله سقوط از جایگاه ۲۷ به ۳۳ تنزل پیدا کرده است. این در حالی است که رنکینگ ماه گذشته فیفا هم با سقوط ۴ پله ای فوتبال ایران همراه بود.

تیم ملی فوتبال ایران در ماه نوامبر در مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و انتخابی جام ملت های ۲۰۲۳ آسیا برابر عراق شکست خورد و کارش برای صعود به مرحله نهایی کمی پیچیده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ماه یک «فیفادی» دیگر هم وجود داشت که فدراسیون فوتبال ایران نتوانست برای تیم ملی حریفی پیدا کند تا ایران از این فیفادی هم سودی نبرد. همین دو مسئله در کنار نتایج سایر کشورها در بازی های تدارکاتی و رسمی ماه نوامبر سقوط اینچنینی فوتبال ایران را موجب شده است.

فوتبال ایران در حالی با سقوط متوالی در رنکینگ فدراسیون جهانی مواجه شده که بعد از ۸ سال صدرنشینی متوالی در میان تیم های آسیایی، این جایگاه را هم از دست داد.

بر اساس  رنکینگ جدید منتشر شده از سوی فیفا، فوتبال ژاپن که ماه گذشته با صعود سه پله ای صاحب رده ۲۸ شد، این جایگاه را حفظ کرده است و بدین ترتیب ژاپن بهترین تیم آسیایی در رنکینگ فیفا به حساب می آید. این تیم با مجموع ۱۵۰۰ امتیاز این جایگاه را در اختیار دارد.

طبق رده بندی جدید منتشر شده از سوی فیفا، بلژیک همچنان صدرنشین است. رده بندی ۱۰ تیم برتر فوتبال جهان در ماه نوامبر به این شرح است:

۱- بلژیک (۱۷۶۵ امتیاز - بدون تغییر جایگاه)
۲- فرانسه (۱۷۳۳ امتیاز - بدون تغییر جایگاه)
۳- برزیل (۱۷۱۲ امتیاز - بدون تغییر جایگاه)
۴- انگلستان (۱۶۶۱ امتیاز - بدون تغییر جایگاه)
۵- اروگوئه (۱۶۴۵ امتیاز - یک پله صعود)
۶- کرواسی (۱۶۴۲ امتیاز - یک پله صعود)
۷- پرتغال (۱۶۳۹ امتیاز - یک پله سقوط)
۸- اسپانیا (۱۶۳۶ امتیاز - یک پله سقوط)
۹- آرژانتین (۱۶۲۳ امتیاز - یک پله صعود)
۱۰- کلمبیا (۱۶۲۲ - یک پله سقوط)

کد خبر 4783234 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: رنکینگ جهانی فوتبال فیفا تیم ملی فوتبال ایران تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس لیگ برتر فوتبال ایران والیبال لیگ برتر والیبال تیم فوتبال نساجی مازندران مارک ویلموتس وزارت ورزش و جوانان کشتی فرنگی کشتی آزاد فدراسیون کشتی فدراسیون والیبال تیم فوتبال نفت مسجد سلیمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید حواسمان را جمع کنیم و امتیاز بگیریم

ایسنا/اصفهان سرمربی تیم هندبال سپاهان نوین گفت: جایگاه حساسی داریم و باید حواسمان را جمع کنیم. سقوط یا ماندنمان در لیگ به بازیکنان بستگی دارد و باید بتوانند امتیاز بگیرند.

مجید رحیمی‌زاده، سرمربی سپاهان‌نوین در خصوص باخت تیمش برابر گیتی‌پسند، اظهار کرد: بازی سختی بود. گیتی‌پسند تیم خوبی است که امسال جایگاه خوبی دارد. نتیجه برای هر دو تیم به مهم بود که سقوط یا صعود کنند.

وی افزود: تنها یک نیمه خوب بازی کردیم و در نیمه دوم واقعا خوب نبودیم‌. تعداد ۲ دقیقه‌هایمان زیاد شد که باید فیلم را بازبینی کنیم و علت را بفهمیم.

سرمربی سپاهان نوین تصریح کرد: نیم فصل دوم و در جایی که روند تیممان خوب بود، بدشانسی آوردیم و مصدوم دادیم. از طرفی امروز کارت قرمز هم زیاد داشتیم که محدودیت در بازیکن ایجاد کرد.

رحیمی‌زاده در پایان درباره جایگاه تیمش و احتمال سقوطشان، یادآور شد: جایگاه حساسی داریم و باید حواسمان را جمع کنیم. به بازیکنان بستگی دارد و باید بتوانند امتیاز بگیرند. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • باید حواسمان را جمع کنیم و امتیاز بگیریم
  • تیم شطرنج مردان ایران نایب قهرمان شهرهای آسیا شد
  • هشدار فیفا به محرومیت رئال، بارسا و تیم ملی اسپانیا
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • زارعی: سهمیه ایران در لیگ نخبگان آسیا در سال ۲۰۲۴ تغییری نکرده است
  • استقلال یک امتیاز بیشتر گرفته، اما یک پله سقوط کرد
  • نیازمندی های نکونام برای جاودانه شدن در فوتبال ایران؛ برد، برد و برد!
  • خیرونا برد، بارسا یک پله سقوط کرد
  • نیازمندی‌های نکونام برای جاودانه‌شدن در فوتبال ایران
  • اتفاق عجیب در والیبال ایران؛ بازنده‌ای که هیچ وقت سقوط نمی‌کند