Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش روز پنجشنبه در آیین استقرار قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و معرفی ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی که با حضور استاندار و جمعی از مسوولان استان در بیرجند برگزار شد گفت: قرارگاه‌های لشکری ما از حالت تاکتیکی به عملیاتی ارتقا داده شد و در دیگر حوزه‌ها نیز روی آمایش سرزمین کار کرده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امیر سرتیپ علی جهانشاهی افزود: چون بحث آمایش در نیروهای مسلح و ستاد کل پیش بینی شده و براساس تهدیداتی که احساس می‌شد مثل منطقه شرق که مقام معظم رهبری فرمودند منطقه شرق مهمتر از منطقه غرب است در آمایش منطقه شرق تغییراتی ایجاد کردیم و نمونه بارز آن قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ پیاده است که از منطقه گلستان جا به جا و در استان خراسان جنوبی مسقر شد و از لشکرهای مقتدر زمینی چه در زمان جنگ و چه بعد از جنگ تحمیلی است.

وی بیان کرد: در منطقه شرق کشور با قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق شامل ۲ قرارگاه لشکر ۷۷ در خراسان رضوی و قرارگاه لشکر ۳۰ در خراسان جنوبی فعالیت داریم و از امروز قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ بنا به پیشنهاد نزاجا و تصویب فرماندهی کل ارتش به عنوان ارشد نظامی در منطقه خراسان جنوبی منصوب می‌شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: خراسان جنوبی همواره به عنوان الگوی تعاملات و به مناسبت‌های مختلف روز ارتش، سپاه میزبان فرماندهان ارتش بوده و روز سپاه ما میزبان بودیم و امروز در همه شهرها این تعامل برقرار است و هر روز تقویت می‌شود.

وی همچنین گفت: ایران به عنوان کانون ژئوپولتیک منطقه محسوب می‌شود و با ۶ حوزه ژئوپولتیک در منطقه ارتباط دارد.

وی افزود: ایران در تاریخ معاصر همواره مورد وسوسه، تطمیع و تهدید کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای بوده اما با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» ایران اسلامی ثابت کرد تنها کشوری در جهان بوده  که در برابر استکبار ایستاده و از مستضعفان و مظلومان جهان دفاع می‌کند.

سرتیپ جهانشاهی اظهار داشت: آمریکای جنایتکار که منافعش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه تضعیف شد، از راه‌های مختلف دشمنی‌هایش را به ما نشان داد و به محض پیروزی انقلاب با ایجاد درگیری داخلی در گنبد، ترکمن صحرا و سیستان و بلوچستان به ویژه کردستا و همچنین با حمایت از صدام، هشت سال جنگ را به ما تحمیل و خسارت های جانی و مالی زیاد به کشور وارد کرد.

وی یادآور شد: بعدها با جنگ‌های نیابتی گروه‌های تروریستی، سلفی و تکفیری و داعشی را در اطراف مرزهای کشور ما با پشتیبانی مالی بعضی از کشورهای مرتجع منطقه ایجاد کرد و خودش به بهانه‌های مختلف در افغانستان و عراق و دیگر کشورهای همسایه حضور یافت تا از نفوذ ایران در منطقه بکاهد.

وی گفت: آمریکا در سال‌های اخیر با تحریم‌های اقتصادی ظالمانه و شکننده خود به عنوان یک تروریست اقتصادی ظاهر شد و در آخرین حربه خود جنگ امنیتی را هفته‌های اخیر در کشور ایجاد کرد که این اغتشاشات توطئه‌هایی بود که سال‌ها روی آن کار می‌کردند و دنبال بهانه‌ای بودند تا با استفاده از عوامل خود در داخل و خارج کشور به انقلاب و کشور ضربه بزنند اما با هوشیاری ملت ایران و حضور در صحنه ناکام ماندند و مقام معظم رهبری روز گذشته در جمع بسیجیان حرکت مردم را مهمتر از همه اقدامات عنوان کردند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: با وجود همه عداوت‌های دشمن، ایران اسلامی به عنوان بازیگر اصلی در منطقه حاضر شده و شاهد گسترش بیشتر انقلاب هستیم اما ما به عنوان یک نیروی مسلح نباید فراموش کنیم که دشمن همواره به دنبال دشمنی و عداوت است و باید همیشه آماده باشیم چون دشمن ما هر روز خود را آماده‌تر کرده و اگر آماده نباشیم عقب می‌افتیم بنابراین توطئه اخیر در کشور به بهانه جزئی شروع شد اما دشمن در پشت صحنه کار زیادی کرده بود.

وی افزود: در نیروی زمینی ارتش با تهیه و تنظیم و ابلاغ ۳۰ طرح لبیک یا امام خامنه‌ای در همه حوزه‌ها پیش بینی شده که اقدام لازم انجام شود و ۱۳ طرح ما برای معیشت و روحیه کارکنان است و طرح‌های مختلفی را برای ارتقای تحرک،آموزش و آمادگی رزمی نیروی زمینی داریم و در بحث تحرک ۴۰ درصد رشد در سال جاری نسبت به قبل داشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه سال ۱۳۸۶ در بیرجند خدمت کرده است گفت: در آن زمان پادگان بیرجند بیش از ۹۰ سال قدمت داشت چون پادگان‌های ارتش معمولا بالای ۵۰ سال قدمت دارد و چندین پادگان سوار زرهی مثل پادگان‌های بیرجند، بجنورد، تربت جام، تربت حیدریه و مشهد بین سال‌های ۱۳۰۴ تا ۱۳۰۷ درست شده بود اما امروز پادگان جدید بیرجند نزدیک شهرستان خوسف با بنای جدید ایجاد شده است.

امیر جهانشاهی اظهار داشت: در حوزه ساختاری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی بر مبنای بیانات مقام معظم رهبری برای ارتقای تحرک نیروها ۲۰ طرح تغییر ساختاری را ایجاد و تیپ‌های سنگین را به تیپ‌های متحرک، هجومی و واکنش سریع تبدیل کردیم که فرماندهان اطلاعات منطقه‌ای نیز تشکیل شده چون نقش اطلاعات در زمان حاضر اثرگذار است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت هفته بسیج گفت: بسیج یادگاری از حضرت امام خمینی (ره) است که امروز به بزرگترین نیروی مردمی تبدیل شده و در همه عرصه‌ها در پشتیبانی از انقلاب اسلامی و دفاع از کشور حضور پررنگ دارد و نمونه بارز آن در دفاع مقدس بود و در اغتشاش و جنگ امنیتی اخیر هم حضور پررنگ بسیج اثرگذار بود.

وی اظهار داشت: همچنین هفتم آذر سال ۱۳۵۹ (روز نیروی دریایی) نیروی دریای ارتش جمهوری اسلامی بعد از حمله ناجوانمردانه رژیم بعث عراق به کشور ما با عنوان عملیات مروارید و پشتیبانی نیروی هوایی افتخارات زیادی آفرید و ضربه‌ای به نیروی دریایی عراق زد که تا پایان جنگ سکوهای الکبر و الامیه عراق نابود و غیرعملیاتی شد.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: خدا را شاکریم در کشوری خدمت می‌کنیم که مبنای حکومت آن اسلامی و با داشتن مرزهای گسترده آبی و خاکی یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های ژئوپولتیکی منطقه و جهان محسوب شده و ایران با داشتن همسایگان متعدد یکی از حساس‌ترین موقعیت‌های ژئواستراتژیکی جهان و منطقه غرب آسیا است.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ و ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی هم گفت: مقام معظم رهبری می فرمایند ما ۲ جهاد اکبر و اصغر داریم و جهاد اکبر برای مبارزه با نفس و اطاعت از اوامر و نواهی و پیراستن خود به صفات نیکو است.

امیر سرتیپ دوم ستاد محمد غفاری افزود: جهاد اصغر در میدان رزم و مقابل دشمن و کفار است که باید رودروی دشمن ایستاد و جنگید و فردی در جهاد اصغر پیروز است که در جهاد اکبر دشمن را شکست داده و تکلیفش با خودش روشن باشد.

وی اظهار داشت: معظم له می‌فرمایند امروز جهاد کبیر نیاز ماست و این به معنای پیروی نکردن از دشمنان است که امیدواریم همانطور که از ابتدای انقلاب هم با جهاد اکبر و اصغر در همه حوزه‌های سخت و نرم موفق شویم در حوزه اقتصادی هم با تلاش و کوشش موفق شویم.

پیش از این امیر سرتیپ دوم ارسلان پرویز فرمانده ارشد نظامی آجا در خراسان جنوبی بود.

برچسب‌ها نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی معارفه امنیت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی معارفه امنیت نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران خراسان جنوبی معارفه امنیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند

کمتر از ۱۰ روز به انتخاب نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه بیرجند، خوسف و درمیان مانده است، در این گزارش بر آن شدیم تا به معرفی نامزدهای راه یافته به دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، قطار انتخابات مجلس شورای اسلامی در ایستگاه دوازدهم دوباره از فردا در استان خراسان جنوبی به راه می‌افتد تا منتخبان حوزه بیرجند، دریمان و خوسف در این استان برای نشستن روی کرسی‌های بهارستان شناسایی شوند.

حوزه بیرجند، درمیان و خوسف در خراسان جنوبی تنها حوزه بدون نماینده است که تکلیف آن در بیست‌ویکم اردیبهشت مشخص می‌شود.

از مجموع ۳۳ نفر کاندیدا و ۱۴۳ هزار و ۴۳۰ رای صحیح، «علی مولوی حقیقی» با ۲۴ هزار و ۲۰۲ رأی و «سیدحسن هاشمی» نیز با ۲۶ هزار و ۸۰۹ رای، دو نامزدی هستند که برای انتخاب کرسی نمایندگی مجلس مجددا خود را در معرض انتخاب مردم قرار می دهند.

علی مولوی حقیقی:سردار مولوی متولد ۱۳۲۷، ۶۵ ساله، بازنشسته سپاه و ساکن مشهد است، وی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولیت بسیج شهرستان بیرجند، قائن و سپس فردوس را بر عهده داشت و در دوران دفاع مقدس در عملیات‌های بسیاری شرکت کرد و پس از آن به عنوان فرمانده منطقه مقاومت بسیج کردستان (تا سال ۷۶) فرمانده منطقه مقاومت بسیج شرق تهران( تا سال ۷۸) فرمانده منطقه مقاومت بسیج سیستان و بلوچستان (تا سال ۸۵) و معاون امنیتی استانداری خراسان رضوی، مدیر کل بنیاد شهید خراسان رضوی، نماینده استاندار خراسان رضوی در امور ایثارگران بود.

مولوی تحصیلات دانشگاهی خود را در مقطع کارشناسی مدیریت و تکمیلی مدیریت علوم دفاعی از دانشگاه امام حسین(ع) به پایان رساند و در سطح دانشگاهی مشغول به تدریس است.

سید حسن هاشمی:هاشمی متولد ۱۳۵۱ و دارای مدرک دکترای تخصصی حوزه جرم و جزا و جرم شناس است،وی از سال ۱۳۷۸ تاکنون عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند است.

هاشمی، مسئولیت‌هایی همچون مدیرگروه حقوق قضائی دانشگاه بیرجند، معاونت آموزشی دانشگاه بیرجند و سال ۹۲ و ۹۳ ریاست دانشگاه بیرجند را برعهده داشته است،وی دبیر هیئت امنای دانشگاه استان و بیرجند نیز بوده و همچنین وکیل پایه یک دادگستری است و به عنوان مشاور حقوق استانداری خراسان جنوبی نیز فعالیت کرده است.

به گزارش ایمنا، خراسان جنوبی با حدود ۱۵۲ هزار کیلومتر مربع وسعت سومین استان پهناور کشور است که دارای چهار حوزه انتخابیه بیرجند،خوسف،درمیان _ فردوس،سرایان،بشرویه و طبس _ قاینات _ نهبندان و سربیشه است.

در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی ۱۶۷ شعبه ثابت و ۱۲۰ شعبه سیار اخذ رای در روز بیست‌ویکم اردیبهشت برای حوزه انتخابیه بیرجند،خوسف و درمیان پیش‌بینی شده است، ۶۰۸ هزار و ۵۵۸ نفر واجد شرایط رای دادن در خراسان جنوبی‌ بوده که از این تعداد، ۳۴هزار و ۵۳۱ نفر رای اولی هستند.

تبلیغات این دوره از انتخابات از ساعت هشت صبح سیزدهم اردیبهشت آغاز می‌شود و تا یک روز قبل از برگزاری انتخابات ادامه دارد.

کد خبر 749509

دیگر خبرها

  • هشدار هواشناسی درباره بارش رگباری باران/ نیرو‌های عملیاتی هلال احمر به حالت آماده‌باش درآمدند
  • آشنایی با نامزدهای راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس در بیرجند
  • دیدار فرمانده گروه ۹۹ پدافند هوایی نیروی زمینی ارتش با خانواده جانباز متوفی اکبری خندابی
  • اضافه شدن هزار و ۴۸۰ نیروی جدید به آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • سه میلیارد دلار اعتبار برای اجرای طرح انسداد مرزهای شرقی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • آغاز طرح انسداد مرزهای شرقی کشور
  • آغاز طرح انسداد مرز‌های شرقی کشور
  • طرح انسداد مرزهای شرقی کشور آغاز شد