Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-04@23:19:48 GMT

چرا از واژه سلبریتی متنفر شده‌اند؟

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۹۲۲۹۸۶

چرا از واژه سلبریتی متنفر شده‌اند؟

فاطمه پاقلعه‌نژاد: مصطفی امامی مجری برنامه رادیویی «پشت صحنه» از عبارت پهن کردن فرش قرمز برای فاطمه معتمدآریا، رئیس انجمن صنفی بازیگران استفاده می‌کند و او را سلبریتی می‌نامد. 

ستاره سرشناس سینمای ایران تقریبا هنوز سلام نکرده می‌خواهد از این واژه سلبریتی تبری بجوید. او می‌گوید نه نیاز به فرش قرمز دارد، نه از این بازیگرانی است که دنبال فالوور هستند و نه دوست دارد برایش واژه سلبریتی استفاده شود یا برایش فرش قرمز برگزار کنند!

اما او این روزها تنها ستاره سینمای ایران نیست که خود را از این واژه‌ها مبری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از سلبریتی‌ها پس از گذر از روزهای هیجانی سال‌های ابتدایی دهه ۹۰، از آن تب داشتن فالوور گریزان شده‌اند. از پگاه آهنگرانی و پرویز پرستویی و رضا کیانیان و باران کوثری که بعضی‌های‌شان واقعا همیشه در قامت یک فعال و کنش‌گر اجتماعی نقش ایفا کرده‌اند و دنبال هوچی‌گری‌های جذب فالوور نبودند تا ستاره‌های پرسروصدای این فضاها یعنی ژوله و مهناز افشار و مهراب قاسمخانی و پژمان جمشیدی و احسان علیخانی که با هیجان‌سازی هم دنبال گرفتن فالوور بودند، هم می‌خواستند روی تب هشتگ‌های داغ باشند و هم البته حس کنند نقش مسئول اجتماعی را ایفا کرده‌اند.

توئیت‌ها و پست‌های‌شان شده یک در میان و چند خط در میان. وقت هر شلوغی با توفان‌های مجازی روبه‌رو می‌شوند که باید پاسخگوی حمایت‌های‌شان در گذشته باشند. از اینکه ندانسته چه گفته‌اند. گروه تندروی ستاره ستیز از یک سو سرکوفت‌شان می‌زنند و گروه اپوزیسیون خارج‌نشین هم از سوی دیگر.

و دسته سومی که یا دنبال کارهای عجیب غریب بوده‌اند یا جمع کردن لشکر تتلیتی‌ها و سحری‌ها و ... و دنیای‌شان دنیای زرد ستارگی بوده از بهنوش بختیاری و تتلو گرفته تا بهاره رهنما و سحر قریشی.

همه و همه در این چند ماه دیگر آن تب و تاب قبل را ندارند. از سال ۹۶ به بعد و توفان جدید تحریم‌ها که عرصه زندگی را بر مردم تنگ کرد، روز به روز فضا برای این‌ها هم تنگ‌تر و تنگ‌تر شد.  توئیت‌ها و پست‌های‌شان شده یک در میان و چند خط در میان. وقت هر شلوغی با توفان‌های مجازی روبه‌رو می‌شوند که باید پاسخگوی حمایت‌های‌شان در گذشته باشند. از اینکه ندانسته چه گفته‌اند. گروه تندروی ستاره ستیز از یک سو سرکوفت‌شان می‌زنند و گروه اپوزیسیون خارج‌نشین هم از سوی دیگر. 

بعضی هم پای هزینه دادن برای توئیت‌ها و فعالیت‌های اجتماعی‌شان رسیدند، یا مثل پگاه آهنگرانی و ترانه علیدوستی ترجیح دادند سکوت کنند و دیگر مثل قبل در دید نباشند. یا مثل مهناز افشار گذاشتند و رفتند تا پای محاکمه ننشینند.

دیگرانی هم چون رضا رشیدپور خود را به دوربرگردان رساندند و تغییر موضع دادند و حالا نگاهی به گفته‌های اخیر چهره‌های سرشناس درباره رخدادها و تحولات نشان می‌دهد از دل تمام‌شان، شنیدنی‌ترین موضع‌گیری ها را امثال داریوش ارجمند و تک مضراب‌های علی نصیریان دارد!

چه وقت نالیدن از فقر و چه هنگام گفتن از پشت پرده‌ها و ناگفته‌ها.

چندی قبل بود که بشیر حسینی که خود یک فعال افراطی در شبکه‌های اجتماعی است از آسیب‌های عدم سواد رسانه‌ای به سلبریتی‌ها سخن گفت و تاکید کرد ته این مسیر ایجاد هزینه برای خودشان است و پس زدن مردم.‌

حالا زیاد می‌شنویم که از این چهره‌ها درباره پول‌های بی حساب و کتابی که گرفتند پرسیده شود. جنسی از پرسشگری عریان که هیچ اخلاقی هم رعایت نمی‌کند. برای‌شان هم فرقی بین هدیه تهرانی و ترانه علیدوستی و رضا عطاران و کیانیان و حتی علی نصیریان نیست.

حالا همه آنهایی که فکر می‌کنند کلامی برای بهبود اوضاع دارند، در این مارپیچ سکوت محکومند به بی‌حرفی و فرار از واژه‌هایی از این دست. رخدادی که خود وحشتی بزرگ در پی دارد. حذف و سانسور خودخواسته طبقه‌ای از سرمایه اجتماعی صاحب شهرت که انگ خورده‌اند و با برچسب بی‌سوادی، محکوم به سکوت شده‌اند.

می‌پرسند. تند می‌پرسند، برچسب می‌زنند و متهم می‌کنند و گاه قضاوت‌های ناباورانه می‌کنند که کم از احکام سنگین قضایی ندارد که اینجا تا مرز ترور شخصیت پیش می‌روند. بلایی که سر امیر جعفری یا خیلی‌های دیگر برای حرف‌های‌شان آمد و به خاموشی مطلق رفتند، از این دست است.

در چنین شرایطی است که امثال رضا کیانیان و فاطمه معتمدآریا که همیشه دوست داشتند فعال و کنش‌گر مسائل اجتماعی شناخته شوند، به روزگاری رسیدند که از گره خوردن نام‌شان با واژه سلبریتی هراس دارند و از آن گریزانند.
روزگاری که سلبریتی‌ها با هیجان شان در بستر پیش‌بینی‌های ناصحیح از آنچه داشت بر سر کشور می‌آمد، برای خود ساختند، شباهت بسیاری دارد به روزهای منتهی به سال ۹۲ و کابوسی که دعواهای امثال عباس جدیدی بر سر عنوان ورزشکار سیاستمدار آوردند!

حالا همه آنهایی که فکر می‌کنند کلامی برای بهبود اوضاع دارند، در این مارپیچ سکوت محکومند به بی‌حرفی و فرار از واژه‌هایی از این دست. رخدادی که خود وحشتی بزرگ در پی دارد. حذف و سانسور خودخواسته طبقه‌ای از سرمایه اجتماعی صاحب شهرت که انگ خورده‌اند و با برچسب بی‌سوادی، محکوم به سکوت شده‌اند.

۲۵۸۲۵۸

کد خبر 1325516

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سینمای ایران چهره ها در اینستاگرام فاطمه معتمدآریا رضا رشیدپور مهناز افشار پگاه آهنگرانی سلبریتی بنزین سهمیه بندی بنزین ایالات متحده آمریکا باشگاه استقلال عراق حسن روحانی باشگاه پرسپولیس ایران و عراق کنسولگری ایران در نجف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۲۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه

امتداد - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به جایگاه وزین بیمه دی در صنعت بیمه کشور، گفت: برای پیشرفت و ارتقای ضریب نفوذ بیمه در کشور باید برنامه قابل اندازه گیری و نقشه راه داشت.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، اسماعیل قزل سفلی در اجلاس سراسری مدیران بیمه دی، با عنوان”جهش فروش و یکپارچگی سازمانی” که روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ با حضور مدیرعامل، معاونین و اعضاء هیات مدیره در شهر شیراز آغاز به کار کرد، با اشاره به اینکه بیمه دی در صنعت بیمه کشور جایگاه مناسبی پیدا کرده، گفت: با نگاه به برنامه هفتم توسعه و جهشی که قرار است در صنعت بیمه به وجود بیاید، جایگاه بیمه دی وزین خواهد بود، زیرا مدیران این شرکت در سطوح مختلف دارای انگیزه و برنامه اند که این موضوع این شرکت را منسجم تر خواهد کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با اشاره به پیشرفت بیمه دی در ماه های اخیر گفت: کوتاه شدن پرداخت معوقات، کاهش زمان پرداخت مطالبات جامعه هدف به کمتر از دو ماه، گسترش پوشش بیمه ای از حیث انعقاد قرارداد با بیمارستان ها و مراکز درمانی و سهم بالای بیمه دی در قراردادهای بیمه تکمیلی، از نقاط خوب و موفقیت آمیز این شرکت بوده که من هم به سهم خودم از کارکنان این مجموعه تشکر می کنم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از معلمان روستای ژان شهرستان دورود+گزارش
  • ببینید | عاقبت سلبریتی هایی که به ایران پشت پا زدند چه شد؟
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • کلید واژه پیشرفت صنعت بیمه
  • مردان سلبریتی که فیلر تزریق کرده‌اند
  • عنکبوتی به نام رامبد جوان ! | همه نامگذاری های عجیب جانوران
  • سکوت هالیوودی سلبریتی‌ها در اعتراضات آمریکا
  • بیا در آغوشم؛ به یاد «حسین بختیاری» که بهار پر کشید
  • قائمشهر یک سلبریتی جدید دارد
  • سامان قدوس از قطر متنفر است!