Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناصر خوش‌ خبر روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: راهبرد اصلی نظام جمهوری اسلامی در حوزه تامین و برقراری نظام تامین اجتماعی در کشور یک راهبرد اساسی و برگرفته از قانون است.

وی بیان کرد: امید است با بهره‌گیری از همه ظرفیت‎‌های بومی و استانی و تعامل سازنده و منطقی بین واحدهای تولیدی، شرکت‌ها، کارگاه‌های تولیدی و ارتباطی که با بسترسازی و تعامل همه جانبه ایجاد خواهیم کرد ضریب پوشش تامین اجتماعی افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: دفترچه بیمه‌ای که در دست یک کارگر قرار می‌گیرد به او امیدواری داده و از گسستگی رها می‌کند همچنین خانواده‌اش را از آسیب‌های دیگر نجات می‌دهد.

وی ادامه داد: از محل این نوع توجه به کارگران، آنان نیز با عشق و علاقه بیشتر کار می‌کنند لذا چرخه تولید فعال می‌شود و بازار رونق خواهد گرفت که این نوع حمایت اتفاق نمی‌افتد مگر دلسوزان تامین اجتماعی با جدیت به این بخش ورود پیدا کنند.

خوش خبر با بیان اینکه بخشی از وظیفه تامین اجتماعی توجه به مقام انسانیت و ارزش‌ها است گفت: در شهرستان‌های خراسان جنوبی نیازمند توجه بیشتر سازمان تامین اجتماعی هستیم.

وی افزود: قشر عظیمی از کارگران استان با مشکلات و محدودیت‌هایی مواجه‌ هستند و به توجه نیاز دارند.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی هم گفت: در حال حاضر ۴۳۰ هزار تبعه خارجی مقیم ایران و ایرانی مقیم خارج از کشور هستند که مشمول خدمات بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند.

علی‌اکبر ربیع‌زاده افزود: ۳۳۰ هزار نفر از این افراد ایرانی‌های مقیم خارج از کشور و ۹۰ هزار نفر اتباع بیگانه مقیم ایران هستند.

وی با بیان اینکه ۷۲ درصد جمعیت شهری ایران از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند هستند اظهار داشت: مجموع جمعیت زیر پوشش بیمه اعم از بیمه‌شده اصلی، تبعی و مستمری‌بگیر بیش از ۴۲ میلیون نفر است.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: آن دسته از اتباع خارجی که مجوز اقامت قانونی دارند، می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

وی گفت: خراسان جنوبی با توجه به دارا بودن مرز طولانی با کشور افغانستان، دارای تعداد زیادی از اتباع افغان مقیم است که می‌توانند از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند.

ربیع‌زاده درخصوص بیمه قالیبافان گفت: آن دسته از افرادی که در این زمینه مشغول به کار هستند اگر از لحاظ دارابودن شرایط بیمه احراز شوند بدون شک سازمان نسبت به بیمه آنها اقدام خواهد کرد.

وی در ارتباط با کمبود نیروی متخصص پزشک در مراکز درمانی هم گفت: تامین کننده نیروی متخصص پزشکی، وزارت بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند و ما زیرساخت‌های لازم را فراهم می‌کنیم.

مدیرکل دفتر نظارت و ارزشیابی معاونت امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: اینکه در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی با کمبود نیروی پزشک متخصص مواجه‌ هستیم، مراتب را پیگیری خواهیم کرد.

وی درباره بیمه خبرنگاران گفت: تامین اجتماعی در انعقاد قرارداد هیچگونه مشکلی ندارد بلکه خبرنگاران باید از طریق دفاتر خبری معرفی و نسبت به بیمه آنها اقدام شود.  

ربیع‌زاده درباره بدهی‌های تامین اجتماعی به مراکز گفت: بدهی‌های مراکز درمانی با توافق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ابتدای مهرماه به صورت روتین و ماهانه پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: پرداختی‌های مستمری بگیران نیز با برنامه‌ریزی انجام شده از ۲۰ تا ۲۷ هر ماه به صورت مرتب پرداخت می‌شود و در این زمینه هیچ نوع خلل، نقصان و عقب افتادگی وجود ندارد.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در حال حاضر ۲ بیمارستان و چند مرکز درمانی زیر پوشش تامین اجتماعی در استان فعال است.

فرزاد فیروزی افزود: پارسال سه میلیون و ۸۰۰ هزار رکورد خدماتی تولید و در ۶ ماه ابتدای سال جاری ۲.۵ میلیون رکود خدمت توسط مراکز درمانی تامین اجتماعی استان ارایه و ثبت شده است.

وی بیان کرد: اکنون استان خراسان جنوبی در بخش درمان تامین اجتماعی به لحاظ زیرساختی رتبه نخست کشور را دارد در حالیکه سال‌های قبل رتبه آخر را داشت.

وی یکی از مشکلات مراکز درمان تامین اجتماعی استان را کمبود پزشک متخصص دانست و گفت: امید است با جذب متخصص بتوان از ظرفیت زیرساختی موجود در استان بیشتر استفاده کرد.

مدیرکل سابق تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: در استان یک واحد ستادی، ۹ واحد اجرایی، سه کارگزاری رسمی، هفت شعبه اقماری دائم و سه شعبه اقماری غیردائم به شهروندان خدمات ارایه می‌دهند.

مجید درویشی جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را ۳۶۷ هزار و ۶۹۶ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد بیش از ۱۱۶ هزار نفر بیمه‌شده اصلی و ۱۸ هزار و ۱۹۴ نفر مستمری بگیر هستند که با احتساب جمعیت تحت تکفل آنها ۴۷ درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه هستند.

وی از افزایش ۱.۵ درصدی تعداد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی استان در سال جاری خبر داد و گفت: در طرح اسکن پرونده‌های بیمه شدگان تامین اجتماعی، در سه ماه گذشته یک میلیون و ۱۵۰ هزار مورد سند شامل ۶۶ هزار پرونده در استان اسکن شده است.

در این آیین با حضور معاون امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی از خدمات مجید درویشی مدیرکل سابق تامین اجتماعی خراسان جنوبی در مدت ۶ سال قدردانی و علیرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

برچسب‌ها سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی معارفه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی معارفه سازمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۳۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد

قانون بیمه کارگران ساختمانی در هفته کارگر از سوی رییس جمهور ابلاغ شد تا روزنه‌ای برای تحقق آرزوی دیرینه کارگران ساختمانی که سال‌ها در انتظار بیمه لحظه شماری می‌کردند، گشوده شود.

به به گزارش ایسنا، رئیس جمهور در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، جهت اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

قانون بیمه کارگران ساختمانی در خصوص تغییرات ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی مبنی بر تغییر وضعیت منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی به مجلس ارائه شد و مجلس فروردین ماه امسال با تصویب کلیات و جزییات طرح استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، سازوکاری برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی تعیین کرد.

کارگر ساختمانی جزو مشاغل سخت و زیان‌آور به شمار می‌رود و طبق آمارها بیشترین حوادث ناشی از کار مربوط به فعالیت در کارگاه‌های ساختمانی و بخش ساختمان است.

برابر آمارها ۵۰ درصد حوادث کشور مربوط به کارگران ساختمانی و ۵۰ درصد مابقی حوادث، مربوط به بیمه‌شدگان دیگر مشاغل است که این مساله اهمیت بیمه کارگران ساختمانی را بیش از پیش نشان می‌دهد.

روز گذشته در گردهمایی جشنواره امتنان که با حضور رئیس جمهور، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارگران منتخب برگزار شد، حل مسأله بیمه کارگران ساختمانی و تامین مسکن کارگران مورد تاکید قرار گرفت.

علیرضا محجوب - دبیرکل خانه کارگر از رئیس جمهور خواست تا موضوع بیمه کارگران ساختمانی را رسیدگی کند و گفت: بیمه کارگران ساختمانی مدام به محاق می‌رود و کم اهمیت‌تر نزد مسئولین می‌شود. از شما خواهش می‌کنیم که به این موضوع رسیدگی کنید.

وی با بیان اینکه حل مشکل بیمه کارگران ساختمانی به بن بست رسیده است، توجه به بیمه کارگران ساختمانی و کمک به این قشر از کارگران را توجه به شریف‌ترین بخش کارگران کشور دانست.

بر اساس استفساریه ماده ۵ قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی، مقرر شد که ۲۵ درصد از عوارض شهرداری به سازمان تامین اجتماعی به منظور بیمه کارگران ساختمانی اختصاص پیدا کند تا کارگر ساختمانی مورد حمایت قرار گیرد. همچنین از محل مواد ۹۹ و ۱۰۰ قانون شهرداری حق بیمه کارگران ساختمانی به جهت اینکه ساخت و ساز به واسطه آنها صورت می گیرد، پرداخت شود. با تعیین این ساز و کار دیگر مشکلی برای بیمه کارگران ساختمانی وجود ندارد چون هم منافع تامین اجتماعی از محل بیمه کارگران ساختمانی تامین شده و هم منابع بیمه کارگران مشخص شده است.

به گزارش ایسنا، با ابلاغ قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی توسط رئیس جمهور، سازمان تامین اجتماعی موظف است به تعهد قطعی خود در خصوص بیمه کارگران ساختمانی عمل کند و به آرزوی دیرینه کارگران ساختمانی که سال‌ها در انتظار بهره مندی از مزایای بیمه اجتماعی لحظه شماری می کردند، جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بیمه ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم پزشکی در مقایسه با بخش اجتماعی بالاتر است
  • بیمه‌ها تعرفه را به درستی پوشش نمی دهند/ تورم در بخش پزشکی با بخش اجتماعی بسیار متفاوت و بالاتر است
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • شناسایی ۵۰۰ کارگاه‌‌ کوچک فاقد بیمه کارگران در مرکزی
  • ۷۵ هزار کارگر زیر پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد
  • نام‌نویسی افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان تامین اجتماعی «غیرحضوری» شد
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • ۷۵۰۰۰کارگرتحت پوشش تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد هستند
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد