Web Analytics Made Easy - Statcounter


منوچهر رحمانی روز پنجشنبه در جلسه بررسی مسائل مربوط به اجرای طرح آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی روستای باروج از توابع بخش یامچی افزود: جهت بهبود شرایط منابع آبهای زیر زمینی، مصارف آب شهرستان بویژه در بخش کشاورزی باید به نصف مصرف کنونی کاهش یابد که در این خصوص، لازم است جلوگیری از برداشت های غیر مجاز در دستور کار قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برداشتهای بی رویه از منابع آب زیرزمینی در سالهای گذشته را موجب افت سطح آبهای زیرزمینی دانست و گفت: این امر موجب کاهش ذخایر آبی و ایجاد مشکلات جدی از جمله کاهش آبدهی چاهها، خشک شدن قناتها و چشمه ها، شور شدن آبهای زیرزمینی در بخشهای زیادی از دشت شهرستان مرند شده است و ادامه این روند، کلیه سرمایه گذاریها و مبانی اقتصادی شهرستان را تهدید می کند.

رحمانی اظهارکرد: امروزه طرح احیا و تعادل بخشی از منابع آب زیرزمینی از جمله مهمترین اموری است که وزارت نیرو و جهاد کشاورزی بدنبال اجرای آن هستند.
وی افزود: در اجرای این طرح، مردم و به خصوص کشاورزان، مهمترین نقش را ایفا کرده و در صورت عدم اجرای آن، تأمین آب کلیه فعالیتهای اقتصادی اعم از کشاورزی، صنعتی و خدماتی با مشکل جدی روبرو می شوند.
مدیر جهاد کشاورزی مرند تاکید کرد: بی توجهی به تغییرات کمی و کیفی منابع آبهای زیر زمینی، می تواند تبعات جبران ناپذیری برای کشور به بار آورده و حیات و مدنیت بخش گسترده ای از کشور را به خطر اندازد.
وی اظهار داشت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در راستای صرفه جویی آب در بخش کشاورزی، مردم می توانند با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی، سیستم های آبیاری سنتی خود را به سیستم آبیاری های تحت فشار برای توسعه آبیاری نوین کشاورزی تبدیل کنند.
مدیر جهاد کشاورزی مرند افزود: در این راستا، تسهیلات و کمک بلاعوض برای هر هکتار، ۱۰میلیون تومان اختصاص می یابد که این فرصت مناسبی برای تغییر روش آبیاری می باشد.

به گزارش ایرنا، در ۳۵ سال گذشته با ۱۷/۵ متر افت آب در سطح آب های زیرزمینی در شهرستان مرند مواجه بودیم که به دلیل برداشت های اضافه آب بوده است.

 ۹۵ درصد تامین آب مرند متکی به آب های زیر زمینی است.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی کشاورزی مرند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی کشاورزی مرند آذربایجان شرقی کشاورزی مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، مهرداد فولاد از امحاء ۲۰۰ کیلو گرم گوشت منجمد فاسد شده در شهرستان آمل خبر داد.

وی افزود: طی بازدید مشترک جهاد کشاورزی و دامپزشکی از محل دپوی گوشت منجمد در یکی از سردخانه‌های این شهرستان و مشاهده ۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد شده، بلافاصله امحای آن در دستور کار قرار گرفت و با رعایت ضوابط اصولی از چرخه مصرف خارج شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آمل تصریح کرد: بازرسی و نظارت مستمر بر روند توزیع اقلام اساسی تنظیم بازاری توسط کارشناسان تنظیم بازار و صنایع این شهرستان ادامه دارد.

دیگر خبرها

  • آیا از لوله سیاه آهنی برای مصارف کشاورزی می‌توان استفاده کرد؟
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب را تهدید می‌کند
  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • تک‌کشتی پسته، کشاورزی خوشاب خراسان رضوی را تهدید می‌کند
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت