Web Analytics Made Easy - Statcounter

با اعلام تیم ویلیامز نیکلاس لطیفی، راننده‌ی ایرانی کانادایی، از فصل بعد راننده‌ی این تیم در فرمول یک خواهد بود.

 

به گزارش "ورزش سه"، با اعلام رسمی ویلیامز نیکلاس لطیفی راننده‌ی ایرانی کانادایی، سال ۲۰۲۰ صاحب یکی از دو صندلی این تیم در فرمول یک و هم‌تیمی جورج راسل خواهد بود.

لطیفی که راننده‌ی رزرو ویلیامز بود، امسال در بسیاری از تمرین‌های اول این تیم به جای جورج راسل یا رابرت کوبیتسا در پیست حاضر شد و به رانندگی پرداخت تا خیلی زود پیشبینی شود که در فصل بعد جانشین کوبیتسا در ویلیامز خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

نیکلاس لطیفی متولد سال ۱۹۹۵ و فرزند تاجر میلیاردر ایرانی-کانادایی؛ مایکل لطیفی‌ست. او که در تورنتو به دنیا آمده از ۱۳ سالگی به رانندگی در کارتینگ پرداخت و خیلی زود به مسابقات فرمول ۳ و سپس GP2 راه یافت. لطیفی قبل از پیوستن به ویلیامز در سال ۲۰۱۹ به عنوان راننده‌ی رزرو، مدتی را نیز برای رنو و ریسینگ‌پوینت به عنوان راننده‌ی تست تمرین کرده بود.

 

 

ویلیامز یکی از قدیمی‌ترین و پرآوازه‌ترین تیم‌های فرمول یک است که از سال ۱۹۷۷ در این مسابقات شرکت دارد. این تیم ۹ بار عنوان قهرمانی جهان تیمی و ۷ بار عنوان قهرمانی جهان راننده‌ها را کسب کرده است.

اداره‌ی ویلیامز هم‌اکنون به عهده‌ی کلر ویلیامز دختر و معاون مدیر این تیم سِر فرانک ویلیامز  است. این تیم نگاه ویژه‌ای به پرورش استعدادهای جوان و نیز فرصت دادن به رانندگان زن در فرمول یک دارد.

 

 

لطیفی با اعلام خبر قطعی شدن قراردادش با ویلیامز در اینستاگرام خود نوشت: "خیلی هیجان‌زده‌ام که اعلام کنم در فصل ۲۰۲۰ فرمول یک برای تیم ویلیامز رانندگی خواهم کرد. این رویای من بود که به حقیقت پیوست و هنوز درست و حسابی برایم جا نیافتاده. نمی‌توانم به قدر کافی از کسانی که مرا در طول این مسیر یاری دادند، تشکر کنم."

 

 

حضور راننده‌ای با ریشه‌های ایرانی در فرمول یک و در میان خدایگان سرعت، قطعا بر میزان جذابیت این مسابقات نزد هواداران عشق رانندگیِ این ورزش در ایران خواهد افزود.

فرمول یک

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: فرمول یک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است

محمد بن سلیم، رئیس اماراتی فدراسیون جهانی اتومبیلرانی ( FIA) گفت که می داند چه کسی پشت اتهامات علیه او است اما نمی‌تواند نامش را نام ببرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ محمد بن‌سلیم که متهم به دخالت در مسابقات فرمول یک است، گفت: من تحت تاثیر حمایت اعضای FIA هستم. مردم باید بفهمند آنها کسانی هستند که من را برای این پست انتخاب کردند، نه رسانه‌ها یا تیم‌های فرمول یک. من به آنها احترام می‌گذارم اما من انتخاب نشدم که نگران نظر برخی‌ها درباره خودم باشم.

قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی

رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی خاطرنشان کرد: من ترجیح می‌دادم که اتهامات من فقط اتهام باقی بماند، اما در دادگاه افکار عمومی محکوم شدم. من چیزی برای پنهان کردن ندارم. شهامت نداشتند مستقیم به سمت من بیایند. من می‌توانم مستقیم در چشمان شما نگاه کنم و بگویم که من قوانین را زیر پا نمی‌گذارم. می‌دانم پشت همه اتهامات علیه من چه کسی است اما نمی‌توانم بگویم.

محمد بن‌سلیم درباره حواشی اخیر رئیس ردبول، تیم قهرمان فرمول یک گفت: رسوایی در ردبول؟ من برای همه طرف‌ها در این موضوع احساس مسئولیت می‌کنم اما ما در این موضوع دخالتی نداریم و نمی‌توانیم هیزمی بر آتش بیفزاییم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • راه حل فلسطین همان فرمول «‌دو دولتی» است
  • تغییر نام رسمی فراری در فرمول یک
  • آیت‌الله خامنه‌ای تحلیل دقیق و عمیقی از تحولات دنیا دارند
  • تصادفات جنوب سیستان و بلوچستان ۴۶ کشته برجا گذاشت
  • داستان یک راننده نگون‌بخت؛ مستعدِ بدشانس یا سلطان فاجعه‌؟
  • رئیس FIA: می‌دانم چه کسی پشت اتهامات علیه من است
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی
  • قرارداد گران‌قیمت فراری با اسپانسر آمریکایی
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا