Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان گفت: بنا داریم گردان امام حسین (ع) را در راستای توانمندسازی بُعد تبلیغی، رزمی و نظامی طلاب و روحانیان تشکیل دهیم. ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

حجت‌الاسلام بهادر پرچم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از اهواز، با بیان اینکه اساس کار بسیج طلاب همان انتظار رهبری از حوزه‌های علمیه در هدایت دینی، سیاسی و خدمات اجتماعی است خاطرنشان کرد: طلاب حوزه علمیه با سازماندهی بسیج طلاب در قالب هسته‌های جهادی و خدمات اجتماعی و گروه‌های سازندگی، ظهور و بروز زیادی در میان مردم داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه گروه‌های سازندگی در سطح حوزه‌های علمیه استان فعالیت دارند، اضافه کرد: این گروه‌ها، یک گام خوبی است که تازه آغاز شده و با نقطه مورد توقع‌مان فاصله بسیاری دارد؛ اعتباراتی دریافت شده تا در خدمات اجتماعی مورد تأکید حضرت آقا ورود جدی و مثمرثمری داشته باشیم.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان  ادامه داد: نسبت به طلاب وظیفه تقویت بنیه مهارت‌های درونی طلاب را در قالب دوره‌ها و کلاس‌های مختلف داریم که در این باره دوره‌های مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با حضور اساتیدی از جامعه مدرسین و با همکاری مرکز مدیریت حوزه استان برگزار می‌شود.

سمنان| توجه به سبک زندگی شهدا در بسیج در اولویت اهداف و برنامه‌ها قرار داردسمنان| بسیج حضوری نقش‌آفرین در برهه‌های سرنوشت‌ساز نظام داشته استنماینده ولی فقیه در استان همدان: حضور مقتدرانه و آگاهانه بسیج خنثی کننده توطئه دشمنان است

وی با بیان اینکه تقویت مهارت‌های بیرونی طلاب در دوره تبیین بیانیه گام دوم دنبال می‌شود خاطرنشان کرد: در دوره مذکور بنا داریم توقعات حضرت آقا در بیانیه گام دوم و راهکار‌های رسیدن به چنین توقعاتی استخراج شود در عین حال وظایف خودمان را از چنین بیانیه‌ای برداشت کنیم.

پرچم گفت: در بُعد تقویت مهارت‌های بیرونی طلاب می‌خواهیم وظایف طلاب و روحانیت نسبت به جامعه پیرامون از قبیل منابر، کار‌های مذهبی و تبلیغی، دوره‌ها و طرح‌ها را ادامه دهیم تا مدارس حاشیه‌ای در طرح‌هایی از قبیل طرح امامین صادق و جواد (علیهم السلام) کما فی السابق فعالیت بکنند.

وی از همکاری مستقیم و غیرمستقیم با روحانیت فعال در طرح معراج پیرامون مباحث تبلیغی و دینی خبر داد و گفت: با توجه به مباحث امنیتی در استان، سال گذشته گردان بیت‌المقدس از سوی حوزه علمیه شکل گرفت ضمن اینکه جلسات ابتدایی برای شکل‌گیری گردان رزمی تبلیغی برگزار شد.

مسئول بسیج طلاب و روحانیون استان خوزستان  از وعده‌های داده شده برای تشکیل گردان امام حسین(ع) ویژه طلاب و روحانیان خبر داد و گفت: از این طریق بنا داریم تا طلاب را در بُعد تبلیغی، رزمی و نظامی، توانمند و سازماندهی کنیم.

انتهای پیام/331/ح

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۹۲۴۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، مسجد اولین نهاد و جایگاه  قضاوت، محل عبادت، علم و دانش، علما، مفسران و پایگاه تبلیغاتی اسلام است که حرمت بالایی دارد.

یوسف خجیر (عضو هیئت‌علمی گروه ارتباطات) در مقاله‌ای با عنوان «آسیب‌‌شناسی استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد کشور» به این موضوع می‌پردازد که فرق اساسی بین نهاد و سازمان آن است که نهادها در پیش‌برد تغیرات جامعه و کارکرد آن به وجود می‌آیند و فرد، مقام یا دولت در پیدایش آن دخیل نیستند.

در این مقاله آمده است که هویت یکی از مسائل مهم در جامعه است که در فرآیند گروهی حاصل می شود و این رسانه‌ها هستند که فرایند گروهی را تشکیل می‌دهند و باید گفت مسجد نیز یک رسانه جمعی است که برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است.

به زعم این پژوهشگر هدف این پژوهش شناسایی نقاط چهارگانه قوّت، ضعف، فرصت و تهدید شبکه‌های اجتماعی برای مساجد و ارائۀ راهبرد استفادۀ بهینه از این شبکه‌ها برای ارتقای فعالیت‌های تبلیغی و رسانه‌ای مساجد کشور است. چهارچوب نظری این پژوهش سازمان شبکه‌ای‌ شده بری ولمن (Barry Wellman)  برگرفته از کلان‌ نظریه جامعه شبکه‌ای‌ شده اوست.

مساجد برای رسیدن به کارکردهای خود و رساندن پیام خود، نیاز به ابزار های متنوع و مناسبی دارد که یکی از آنها شبکه‌سازی است که یک نیاز ضروری است

خجیر در این مقاله می‌نویسد: روش این پژوهش آمیخته کیفی کمّی است. در بخش کیفی از روش تحلیل مضمون و در بخش کمّی از روش تجزیه‌ و‌ تحلیل راهبردی یا سوات به‌عنوان روش آینده‌پژوهی استفاده شده است. در روش نخست، جامعۀ آماری نخبگان دانشگاهی و خبرگان حوزه شبکه‌های اجتماعی فعال در امور دینی و مساجد هستند که از بین آنها نمونه به روش هدفمند با معیار تدریس و تألیف بیش از پنج سال در حوزۀ رسانه‌های جدید و دین و فعالیت مستمر اجرایی در بخش امور دینی و مساجد و آشنایی کامل با فضای شبکه‌ها انتخاب شده است.

* نقاط ضعف و قوت فضای مجازی در امور مساجد

به گفته این پژوهشگر یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که انتشار اخبار و تقویت شبکه‌سازی بین مسئولان مساجد و شهروندان و بسیج‌سازی جزء قوّت‌های مهم؛ هم‌بستگی اجتماعی کاذب و درگیر شدن مسئولان مساجد و مردم در فضای مجازی و انتشار اخبار جعلی جزء ضعف‌های مهم؛ اقناع شبکه‌ای دین و جهانی شدن فعالیت‌های مساجد و تنوع و تعدد مخاطبان مساجد جزء فرصت‌ها؛ و ترویج خرافات دینی توسط مغرضان و اعتیاد مجازی فعالان امور مساجد و تضعیف خانوادۀ ایرانی‌اسلامی جزء نقاط تهدید است.

هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا، نرم‌افزار با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی و ... این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد

به زعم خجیر مهم‌ترین راهبرد طراحی و تولید و راه‌اندازی شبکۀ اجتماعی بومی توسط دولت برای تولید محتوای فرهنگی و دینی و تربیتی مناسب از سوی فعالان مساجد و برنامه‌ریزی نهاد‌های دولتی و غیردولتی دینی برای تولید و انتشار محتوای دینی در این شبکه‌ها است.

همچنین یافته‌های پژوهش نشان می‌دهد که هماهنگی بین سازمان‌های متولی تولید محتوا و نرم‌افزار و ایجاد محتوا با مختصات ارزش‌های اسلامی‌ایرانی و ارائۀ خدمات ارتباطی مبتنی بر ارزش‌های فرهنگی و دینی کشور و همکاری چندجانبۀ همه ذی‌نفعان ازجمله سیاست‌گذاران، دولت، سازمان‌های نظارتی، بخش خصوصی و سایر دست‌اندرکاران این حوزه باید به‌عنوان راهبرد مرجح مدّ نظر قرار گیرد.  

 در یک جمع‌بندی کلی باتوجه به یافته‌های این پژوهش، بین آزادی طرح مطلب در شبکه‌های مجازی اجتماعی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه ها ارتباط معنی دار وجود دارد. آزادی طرح مطلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر مثبت و معنی دار دارد.

در پایان لازم به ذکر است که بین رابطه دسترسی آسان و غیر مکان‌مند و غیر زمان‌مند بودن شبکه‌های مجازی و احراز جایگاه حوزه عمومی توسط این شبکه‌ها ارتباط معنی دار وجود دارد، در نتیجه دسترسی آسان به شبکه‌های مجازی بر تغییر حوزه عمومی از مسجد به شبکه‌های اجتماعی مجازی تأثیر گذار است.

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شهید حسین اسکندرلو را بیشتر بشناسیم
  • اعلام اسامی و مشخصات نامزدهای دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • راه مبارزه با ناامیدی جهاد تبیین در عرصه‌های مختلف است
  • افشای کینه شاه از قم
  • کدام نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه تهران سابقه‌ نمایندگی دارند؟+ جدول
  • برگزاری آیین معارفه مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • برگزاری آیین معارفه مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی همدان
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • توجه ویژه جشنواره «رضوان» به جوانان صاحب ایده/ توسل به فرهنگ رضوی
  • آسیب‌شناسی استفاده از فضای مجازی در نظام تبلیغی‌رسانه‌ای مساجد